Ga naar inhoud
  • 0

Is het mogelijk om toetsen van de cradle te verlichten?


gerjol

Vraag

Ik heb inmiddels een cradle op mijn dashboardhouder geplaatst.

 

Zie dat deze 2 toetsen niet verlicht zijn in het donker, zoals bv op je mfl stuur.

 

Is er een mogelijkheid om deze wel te laten verlichten.

Iemand hier ervaring mee/ gemod?.

 

p.s wat is de functie van de 2 toetsen

post-15462-1423829751,2213_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Geen ervaring mee, maar een gekleurde led eronder zal zeker mogelijk zijn die je aansluit op de dashnoardverlichting. Wel moet je even uitzoeken of de knoppen lichtdoorlatend zijn zodat de symbolen verlicht zijn en er verder geen licht door de knoppen schijnt. Ook even bekijken of je geen verlichte rand rondom de knop wilt wanneer je er een led onderplaatst. Alhoewel, dit laatste kan ook best weer mooi zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad lijkt mij het zelfde soort knop te zijn dan mfl.

In principe staat er spanning op de cradle om de telefoon te kunnen opladen.

Ben nog opzoek naar de pinbezetting in de cradle.

Volgens http://pinouts.ru/CellularPhones-A-N/iP ... nout.shtml, moet ik pin 19 of 20 (-) en pin 29 of 30 (12v +) hebben.

 

Hoe zijn de toetsen van het mfl trouwens verlicht, hoe is dit uitgevoerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eigenlijk zijn alle verlichte toetsen in de auto gemaakt van 2 kleuren kunststof. Wit kunststof voor het symbool dat op moet lichten, en de rest bestaat uit zwart kunststof. Zo krijg je geen lichtlekkage, een mooi egaal verlicht knopje, en blijven de contouren van het symbool hetzelfde na slijtage door vele jaren gebruik.

 

Is het symbool bij jou er op gedrukt, is verlichting niet mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kleine aanvulling nog: verlichte knopjes worden vaak van lichtdoorlatend, wit kunststof gemaakt. Vervolgens wordt de knop gespoten met een donkere lak en alleen de plekken die licht mogen doorlaten (lees: de symbolen op de knop) worden niet gelakt. Zodoende krijg je een mooi verlichte knop met oplichtende symbolen. Even controleren dus of de symbolen licht doorlaten en de rest van de knop niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden