Ga naar inhoud
  • 0

Waarschuwinglampjes


RedCell

Vraag

Beste VW-rijders,

 

Bij mijn passat (3c, 1.9 tdi 2005) zijn ineens 3 lampjes op het dashboard gaan branden, en wel:

-ABS (geel)

-Parkeerremlampje (geel)

-EPS / 'het slippende autootje' (of hoe je het ook noemt), dus zowel op dashboard als indicatie naast de pook.

 

Verder krijg ik bij opstarten de text: Parkerbremsfehler!

 

Mijn remvloeistof is goed/vol, de parkeerrem doet het gewoon. Als ik in het boekje kijk zou het daar aan moeten liggen..niet dus!

 

Iemand ervaring met bovenstaand of..hoe dit het simpelst op te lossen is..of..toch naar de garage?

 

Thnx alvast,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Als de vraag is: heb ik ze los gehad? Nee, niet dat ik weet! En de lampjes blijven constant branden, gaan dus niet naar ...km rijden!

Moet ik ze dan alsnog loshalen of... ?

 

Dan toch uitlezen om te zien wat er aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien kan het wel helpen van de accupolen eens een paar minuten los te maken, soort reset uitvoeren zonder vcds (uitlezen).

Als ze nog branden na het terug aankoppelen dan terug eens een stukje rijden en kijken of ze uit gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Thnx...ga ik proberen Wulfke...en het 'resetten' dmv de polen heeft geen gevolgen voor ander electronica??

 

Is geen probleem,

Gewoon dus de Polen even losmaken.

Ga niet garanderen dat dit een oplossing gaat bieden aangezien er geen foutdiagnose is.

Maar in sommige gevallen kan het wel een (tijdelijke) oplossing zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Problemen met stuurkolom module zie je ook vaak voorbij komen of een defecte stelmotor van de elektrische handrem.

Bij problemen met de knop dacht ik dat er enkel een fout kwam en een geel P symbool met een streep erdoor.

 

Uitlezen zou duidelijkheid geven ivm in welke richting gezocht moet worden.

Heb je bij het losmaken van de Polen deze ook even tegen elkaar gehouden ? (Ontladen van eventuele condensatoren en dergelijke)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb deze storing ook gehad, handremschakelaar vervangen en nog steeds dezelfde storing.

Om de storing te verhelpen heb ik mijn rechter handremcilinder achter vervangen, geconstateerd door VCDS.

200 euro en 1 uurtje werk en geen storing meer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat er al wat lampjes uit zijn. Indien het nog de originele handrem drukknop is dan geeft het niet dat deze eens vervangen wordt. Je ging er anders vroeg of laat toch wel problemen mee krijgen (de mijne is ook al vervangen). Tip, je gebruikt nu best de handrem even niet, als je hem achterlaat dan doe je dit het beste door hem in versnelling te laten tenzij je een dsg hebt natuurlijk

 

verstuurd met samsung galaxy S4mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal denk ik wat meer aan de hand zijn dan enkel de knop.

Maar zonder foutlog blijft het steeds gokken. Zoals eerder aangegeven zijn er wel meerdere bekende gebreken bij 3c van 2005 tot 2007. Met name de stuurkolom module, parkeerknop.

Mogelijke oorzaak kan ook nog een falende handrem stelmotor zijn.

Daarom dat ik aangaf van toch even de handrem niet te gebruiken want bij een falende handrem stelmotor zou het eens kunnen zijn dat de wagen niet meer van de handrem af wil. Je zou de eerste niet zijn die ze moeten slepen hierdoor.

 

Er is misschien een forumlid in jouw buurt die je wagen wil uitlezen om zo een beter zicht te krijgen welke fouten naar boven komen.

Maar zoals ik ook al eerder schreef kan je de hanremknop toch wel eens vervangen indien het nog de allereerste is, vroeg of laat is deze toch wel aan de beurt.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Update:

Handremschakelaar vervangen en..probleem opgelost. Alle 3 waarschuwingslampjes zijn weg....beter!

 

Thnx

Die schakelaar als eerste vervangen zou nooit 'n verloren kost geweest zijn als het verder gezocht moest worden, gezien die nogal 'n keer de geest durven geven.

 

Fijn dat het opgelost is, mijn intuïtie heeft dit keer eens niet gefaald :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden