ron.s Geplaatst 11 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2007 Af en toe als ik stil ga staan , dus de motor eigenlijk stationair moet lopen, blijft of gaat het toerental omhoog naar de 1000-1200 toeren en zakt niet verder terug. Op gewone snelheid geen last van. Wie heeft hier een verklaring voor.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 11 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2007 Koelwatertempsensor achter op het blok is de meest voor de hand liggend. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jee13 Geplaatst 11 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2007 26 euro bij dealer mijne is voor de vakantie ook vervangen had je foutmelding in vagcom ? sensor is 4 polig en geeft signaal naar ecu en naar Tacho gr Jee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ron.s Geplaatst 12 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2007 Jee.. ik heb zelf geen mogelijkheid om uit te lezen. Dus geen idee.. en is de koelwatertemp sensor gemakkelijk zelf te vervangen ?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jee13 Geplaatst 12 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2007 is opzich niet moeilijk maatje van me heeft t gedaan moet eerst klipje af en dan sensor eruit en nieuwe erin, wel ff opletten of rubber o-ring meekomt, die ook vervangen, maar terwijl je dit doet loopt systeem dus wel leeg, dus soort van wisseltruuk toepassen. daarna beetje G12 bijvullen en motor laten draaien, en weer navullen gr Jee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 12 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2007 Zelf vervangen valt wel mee, doe het wel met een koude motor en hou rekening met een halve liter G12. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ron.s Geplaatst 16 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2007 Waar zit die temp meter precies..?? Ja heb niet zoveel sleutel ervaring !! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 17 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 17 juli, 2007 Achterop het blok de kleur is groen of blauw. Als je de clip eruit trekt zit de senson in principe al los, trek je vervolgens de sensor eruit dan krijg je gelijk 1/2 liter G12 mee. Let er wel op dat je de oude O-ring er uithaalt, die blijft wel eens zitten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ron.s Geplaatst 17 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 juli, 2007 oke bedankt voor de info... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jee13 Geplaatst 17 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 17 juli, 2007 toch beter eerst ff uitlezen, straks vervang je die sensor terwijl het mss helemaal niet nodig is gr Jee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 18 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 18 juli, 2007 toch beter eerst ff uitlezen, straks vervang je die sensor terwijl het mss helemaal niet nodig is gr Jee Soms geeft de sensor geen code, alleen als indicatie dat het toerental hoger ligt (koude start). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ron.s Geplaatst 18 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 juli, 2007 Is het deze sensor wat jullie bedoelen naast het koelwaterreservoir ?? Artikelnr : 038 906 051 C Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ron.s Geplaatst 19 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 juli, 2007 Koelwatertempsensor achter op het blok is de meest voor de hand liggend. zie vorige antwoord van mij... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 19 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 19 juli, 2007 nee, das een druksensor.. op het blok bedoelen we in een koelvloeistofaansluiting, waarschijnlijk komen er wat van die dikke zwarte slangen ergens bij mekaar op een plek ergens op je blok. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 19 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 19 juli, 2007 Volgens mij is dat een druksensor, weet het niet zeker. De sensor die ik bedoel zit recht achter het blok, dus bijna bij het brandscherm. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jee13 Geplaatst 19 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 19 juli, 2007 aan andere kant van het blok, dus aan kant van bijrijder zal er morgen eens foto van proberen te maken voor je gr Jee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ron.s Geplaatst 20 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2007 oke Jeroen als je dat wilt doen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jee13 Geplaatst 21 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2007 Hee Ron foto maken was lastiger dan verwacht op onderste foto zie je de hoek van inkijk op 1e foto, heb ik met een pijl het huis aangegeven waar sensor inzit, zonder de motorafdekplaten weg te halen kan ik er geen goede foto van maken. met het oog is het wel te zien hoor op foto(1e) zie je uit het huis ook draadjes lopen, deze zijn dus van de tempsensor. (4 polig) oude sensor was zwarte behuizing en nieuwe een groene gr Jee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ron.s Geplaatst 21 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2007 Nogmaal gedankt Jeroen.. Nu weet ik waar ik zoeken moet.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bunk Geplaatst 31 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 31 maart, 2009 Allen vraagje over deze topic, ik heb vandaag de sensor vervangen en volgens de VW dealer moet ik de groen versie hebben ( 059 919 501 A) hij heeft dit opgezocht via chassisnummer van mijn 18.T. nu heb ik de oude eruit gehaald en blijkt dat ik de blauwe er in had zitten met ordernummer ( 078 919 501 B (blue) Kan he kwaad dat ik nu een groene erin heb zitten ? Is er verschil tussen een stekker voor een diesel ( groene )of benzine ( blauwe ) ? of andersom ? Ik denk zelf dat ik al jaren met de verkeerde stekker heb rondgereden, of mijn VWdealer moet tekening blind zijn...... Wie kan het verlossende antwoord geven ? bvd Peter Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 31 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 31 maart, 2009 Er zit een chassisnummersplit tussen blauw en groen: Coolant temperature sensor voor 3B-X-491580 - 078 919 501 B (blauw) Coolant temperatur sensor na 3B-X-491581 - 059 919 501 A (groen) Ik had trouwens ook een blauwe (dit klopte ook met het chassisnummer) maar heb nu een groene, past dus gewoon met die stekker. Kreeg destijds hetzelfde verhaal te horen, toen ik aangaf dat ik adhv het chassisnummer toch echt een blauwe moest hebben zei de onderdelenman dat het niets uitmaakt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bunk Geplaatst 31 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 31 maart, 2009 Ok, duidelijk, ik ga hem eerst proberen en laat hem later wel uitlezen, vond deze quote nog, dank je wel voor je antwoord ! Passat TDI 1998... I've replaced the Coolant Temp. Sender and YEEEEHAAA ! it all works perfectly again. The sender instructs the fan when to operate and this now happens and the temp. reading is correct. PLEASE NOTE... VW now make the former rectangular BLUE sender with GREEN plastic.... how confusing is that..I had to phone VW to confirm I had the right bit before installing. THe old round sender is still GREEN. Thanks a lot for your excellent website.....ta jim jim england - Jan 6, 2008 @ 7:51 am Er zit een chassisnummersplit tussen blauw en groen: Coolant temperature sensor voor 3B-X-491580 - 078 919 501 B (blauw) Coolant temperatur sensor na 3B-X-491581 - 059 919 501 A (groen) Ik had trouwens ook een blauwe (dit klopte ook met het chassisnummer) maar heb nu een groene, past dus gewoon met die stekker. Kreeg destijds hetzelfde verhaal te horen, toen ik aangaf dat ik adhv het chassisnummer toch echt een blauwe moest hebben zei de onderdelenman dat het niets uitmaakt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 31 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 31 maart, 2009 Passat TDI 1998... I've replaced the Coolant Temp. Sender and YEEEEHAAA ! it all works perfectly again. The sender instructs the fan when to operate and this now happens and the temp. reading is correct. PLEASE NOTE... VW now make the former rectangular BLUE sender with GREEN plastic.... how confusing is that..I had to phone VW to confirm I had the right bit before installing. THe old round sender is still GREEN. Thanks a lot for your excellent website.....ta jim jim england - Jan 6, 2008 @ 7:51 am Dat klopt niet, er zit een termische schakelaar in de radiator die de fan schakelt, ik heb deze eens vervangen voor 1 die bij een iets lagere temp al inschakelt, samen met een thermostaat die bij een iets lagere temp opengaat. De sensor achterop het blok heeft 2 functies, temp meter op het cluster en temperatuur doorgeven aan ECU tbv koude start en trimmen brandstofinjectie. Vandaar dat de sensor 4 aansluitingen heeft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bunk Geplaatst 31 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 31 maart, 2009 duidelijk,nogmaals dank voor je info..ik ga hem uitproberen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ChromPassat Geplaatst 31 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 31 maart, 2009 voor het vervangen van de sensor kun je beter even je luchtfilterbak eruit pakken, zo heb je meer ruimte.. zou de Clip mee bestellen, vaak breekt die omdat het blok koud/warm/koud/warm word.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
ron.s
Af en toe als ik stil ga staan , dus de motor eigenlijk stationair moet lopen, blijft of gaat het toerental omhoog naar de 1000-1200 toeren en zakt niet verder terug. Op gewone snelheid geen last van.
Wie heeft hier een verklaring voor..
Link naar reactie
Delen op andere sites
24 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten