Ga naar inhoud
  • 0

Stationair toerental.


ron.s

Vraag

Af en toe als ik stil ga staan , dus de motor eigenlijk stationair moet lopen, blijft of gaat het toerental omhoog naar de 1000-1200 toeren en zakt niet verder terug. Op gewone snelheid geen last van.

 

Wie heeft hier een verklaring voor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

is opzich niet moeilijk

 

maatje van me heeft t gedaan

 

moet eerst klipje af en dan sensor eruit en nieuwe erin, wel ff opletten of rubber o-ring meekomt, die ook vervangen, maar terwijl je dit doet loopt systeem dus wel leeg, dus soort van wisseltruuk toepassen.

 

daarna beetje G12 bijvullen en motor laten draaien, en weer navullen

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Achterop het blok de kleur is groen of blauw.

 

Als je de clip eruit trekt zit de senson in principe al los, trek je vervolgens de sensor eruit dan krijg je gelijk 1/2 liter G12 mee. Let er wel op dat je de oude O-ring er uithaalt, die blijft wel eens zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
toch beter eerst ff uitlezen, straks vervang je die sensor terwijl het mss helemaal niet nodig is

 

gr Jee

 

Soms geeft de sensor geen code, alleen als indicatie dat het toerental hoger ligt (koude start).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee, das een druksensor.. op het blok bedoelen we in een koelvloeistofaansluiting, waarschijnlijk komen er wat van die dikke zwarte slangen ergens bij mekaar op een plek ergens op je blok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hee Ron

 

foto maken was lastiger dan verwacht

 

op onderste foto zie je de hoek van inkijk

 

op 1e foto, heb ik met een pijl het huis aangegeven waar sensor inzit, zonder de motorafdekplaten weg te halen kan ik er geen goede foto van maken.

 

met het oog is het wel te zien hoor

 

op foto(1e) zie je uit het huis ook draadjes lopen, deze zijn dus van de tempsensor. (4 polig)

 

oude sensor was zwarte behuizing en nieuwe een groene

 

gr Jee

post-1511-1423822265,0119_thumb.jpg

post-1511-1423822265,3088_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allen vraagje over deze topic,

 

ik heb vandaag de sensor vervangen en volgens de VW dealer moet ik de groen versie hebben ( 059 919 501 A) hij heeft dit opgezocht via chassisnummer van mijn 18.T.

 

nu heb ik de oude eruit gehaald en blijkt dat ik de blauwe er in had zitten met ordernummer ( 078 919 501 B (blue)

 

Kan he kwaad dat ik nu een groene erin heb zitten ?

Is er verschil tussen een stekker voor een diesel ( groene )of benzine ( blauwe ) ? of andersom ?

Ik denk zelf dat ik al jaren met de verkeerde stekker heb rondgereden, of mijn VWdealer moet tekening blind zijn......

 

Wie kan het verlossende antwoord geven ?

 

bvd

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zit een chassisnummersplit tussen blauw en groen:

 

Coolant temperature sensor voor 3B-X-491580 - 078 919 501 B (blauw)

Coolant temperatur sensor na 3B-X-491581 - 059 919 501 A (groen)

 

Ik had trouwens ook een blauwe (dit klopte ook met het chassisnummer) maar heb nu een groene, past dus gewoon met die stekker. Kreeg destijds hetzelfde verhaal te horen, toen ik aangaf dat ik adhv het chassisnummer toch echt een blauwe moest hebben zei de onderdelenman dat het niets uitmaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, duidelijk, ik ga hem eerst proberen en laat hem later wel uitlezen, vond deze quote nog,

 

dank je wel voor je antwoord !

 

Passat TDI 1998... I've replaced the Coolant Temp. Sender and YEEEEHAAA ! it all works perfectly again.

The sender instructs the fan when to operate and this now happens and the temp. reading is correct.

PLEASE NOTE... VW now make the former rectangular BLUE sender with GREEN plastic.... how confusing is that..I had to phone VW to confirm I had the right bit before installing. THe old round sender is still GREEN.

Thanks a lot for your excellent website.....ta jim

 

jim england - Jan 6, 2008 @ 7:51 am

 

 

Er zit een chassisnummersplit tussen blauw en groen:

 

Coolant temperature sensor voor 3B-X-491580 - 078 919 501 B (blauw)

Coolant temperatur sensor na 3B-X-491581 - 059 919 501 A (groen)

 

Ik had trouwens ook een blauwe (dit klopte ook met het chassisnummer) maar heb nu een groene, past dus gewoon met die stekker. Kreeg destijds hetzelfde verhaal te horen, toen ik aangaf dat ik adhv het chassisnummer toch echt een blauwe moest hebben zei de onderdelenman dat het niets uitmaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Passat TDI 1998... I've replaced the Coolant Temp. Sender and YEEEEHAAA ! it all works perfectly again.

The sender instructs the fan when to operate and this now happens and the temp. reading is correct.

PLEASE NOTE... VW now make the former rectangular BLUE sender with GREEN plastic.... how confusing is that..I had to phone VW to confirm I had the right bit before installing. THe old round sender is still GREEN.

Thanks a lot for your excellent website.....ta jim

 

jim england - Jan 6, 2008 @ 7:51 am

 

Dat klopt niet, er zit een termische schakelaar in de radiator die de fan schakelt, ik heb deze eens vervangen voor 1 die bij een iets lagere temp al inschakelt, samen met een thermostaat die bij een iets lagere temp opengaat.

 

De sensor achterop het blok heeft 2 functies, temp meter op het cluster en temperatuur doorgeven aan ECU tbv koude start en trimmen brandstofinjectie. Vandaar dat de sensor 4 aansluitingen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden