Ga naar inhoud
  • 0

type lampjes in angeleyes van fk


derpassat

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Jup klopt ik ben er ook mee bezig atm...

 

Ben een beetje aan het priegelen om de led's die ik zelf gesoldeerd heb

in de bestaande fittingen te priegelen :?

 

Een goede lange puntbek tang wil ook wel helpen btw als je een beetje grote handen hebt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
je kan deze toch zo in de handel kopen, had even op ebay gezien, maar denk dat ik ga wachten tot essen motorshow.

Want hoe ga je dan uw vrouwstekkertjes gebruiken, de led aan de draden solderen?

 

Mvg Bert

 

Ik heb al op Passat.3B gelezen, dat de led met T5 fitting niet zo fel en mooi wit oplichten.....vandaar dat ik het maar zelf gesoldeerd heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem is dat je een houder nodig hebt om de lampjes vast te zetten in het armatuur.

Je kunt ook het hele zaakje vast lijmen maar dat vond ik niet echt de oplossing.

 

Ik ben dus bezig met de LED's in een T5 fitting te bouwen (alleen hebben de meeste auto zaakjes niet meteen 16 op voorraad liggen)

Ik heb per LED een weerstand van 470 Ohm gebruikt

 

Ook denk ik dat ik een tryristor ga inbouwen om een mooiere 12V gelijk spanning te krijgen...

Maar dat weet ik nog niet helemaal zeker.

(moet ik heel diep in mijn oude schoolboeken op zolder voor gaan graven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ook denk ik dat ik een tryristor ga inbouwen om een mooiere 12V gelijk spanning te krijgen...

Maar dat weet ik nog niet helemaal zeker

 

Waarom dan? vlakker dan een accuspanning kan je niet gaan hoor, en als je wilt ontstoren, dan doe je dat met elco's, maar waarom ontstoren voor een paar ledjes vraag ik me dan af..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik denk dat je een transistor bedoeld, daarmee kun je namelijk de spanning regelen, bij een tryristor kun je em alleen maar aan of uit zetten als ik het goed heb.

 

Juh idd... ik haal die 2 steeds door elkaar..

 

iig... ik heb het gisteren uit getest en bij de moderne auto heb je dat eigenlijk niet nodig...

Zeker bij LED's niet.

 

Ik heb nu mijn angel-eyes ook af en het ging ineens veel makkelijker dan ik dacht...

Ik heb om het maar eens zo te zeggen "het licht gezien"

 

Gewoon 5 mm witte leds 14000mcd of hoger (ik had toevallig nog wat 18000mcd liggen dacht ik)

Dan per LED een 470 Ohm weerstand er zo kort mogelijk op het lange pootje solderen (korte kan ook maar ga het niet door elkaar doen anders weet je straks niet meer wat + en wat - is)

Als laatste van dit onderdeel... wat isolatieband tussen het pootje en de weerstand in en daarna om beide pootjes heen op kortsluiting door vocht of aanraking van de originele gloeilamp contacten te voorkomen...

En de tape helpt ook het LED-je mooi recht op z'n plaats te houden.

 

Vervolgens heb ik het kabelboompje uit het armatuur gehaald (beetje voorzichtig eruit trekken om beschadiging van de spiegels te voorkomen)

en heb daarna alle gloeilampjes uit de fittinkjes getrokken en ritueel de vuilnisbak in geknikkerd

 

Als je dan recht in de fitting naar beneden kijkt zie je 2 openingen

(langs de zwarte en langs de rode kabeltjes af)

Als je dan in het LED-je kijkt zie je een groot en een klein deel.

Het pootje dat aan het kleine deel zit is de + en moet op de rode draad komen.

Als beide pootjes onder uit de fitting steken is het een kwestie van ombuigen en vast solderen.

 

Als je dit 2 x 8 keer gedaan hebt kun je de kopjes van de LED's zilver werven.

Dit is om er voor te zorgen dat het licht niet meer alleen naar voren gestraald wordt maar meer naar buiten toe.

Als de verf droog is kun je de LED's terug plaatsen en je nieuwe meesterwerk aanschouwen

 

Mocht iemand nog vragen hebben tijdens het ombouwen kan hij iig mij

en/of Marcel (die heeft mij wat tips gegeven) een PM sturen.

 

Het was achteraf een hele makkelijke mod die ik eigenlijk iedereen kan aanraden.

 

Foto's :

http://www.mijnalbum.nl/Album=HMWP6VW8

(hopelijk werkt dit zo... dit is mijn eerste ervaring met "mijnalbum.nl")

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mooi uitgelegd reneR. ;)

Dank dat ik het ook zo ga proberen mits de orig t5 fittingen naar het schijnt niet zo goed gaan.Maar blijven de led lampjes wel goed in de voorziene plaats zitten? Had bij vorige angeleyes dat deze er wel nogal eens durfden uit te gaan tijdens rijden.

Heb je mss ook foto, hoe hij juist gesoldeerd zit aan het stekker'tje?

Tip: Voor led naar meerdere kanten doen te schijnen, beetje met schuurpapier wat afvlakken aan bovenkant.

 

Mvg Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Door de tape die ik om de pootjes ge draaid had blijven de LED's perfect zitten.

En ze zitten natuurlijk ook vast gesoldeerd aan de onderkant.

 

Ik zal proberen een foto met een foto toestel te maken in het armatuur...

Want deze foto's zijn erg wazig omdat ze snel met mijn GSM gemaakt zijn en die doet niet snel autofocus :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb ook toenstraks op marcel zijn webpage gekeken (trouwens mooi gemaakt!) en gezien daty ze een heel andere kabelbundel steken.

Is dit echt nodig? en eveneenals die lamphoudertjes er af te knippen?

Kan je de contacten van de led er niet dooruit steken en dan onderaan solderen?

 

Mvg Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden