Ga naar inhoud
  • 0

airride icm automatische hoogteverstelling xenon


Fect

Vraag

Hallo Allemaal

 

Ik ben van plan om volgend jaar op airride te gaan rijden.

nu heb ik al een groot aantal offertes binnen en al een redelijke indruk van welke keuze het moet worden.

 

Nu loop ik alleen tegen een mogelijk probleem aan en ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

 

op mijn passat is oem xenon met hoogteverstelling aanwezig

hier heb ik bij het verlagen met een schroefset mijn sensors moeten aanpassen met kortere stangen omdat anders de xenon niet verder als 1m voor de auto schijnt.

 

wanneer ik op air zou gaan heb ik geen standaard hoogte meer dus kan ik de sensors ook niet instellen.

hoe word dit met air opgelost?

iemand hier ervaringen mee?

 

gr Pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit is volgens mij niet gemakkelijk/volledig op te lossen.

 

De hoogteverstelling (eigenlijk hoekverstelling) stelt de hoek vast aan de hand van het verschil in gemeten hoek op voor en achter vering.

 

Als de auto in z'n geheel hoger of lager gaat zal er geen hoekverstelling worden gegeven door de xenon-hoogte-verstellingscomputer .

 

Eigenlijk wil je in deze situatie (airride + xenon) weer die hoogte-verstellingsschakelaar in het dashbord hebben. Zodat je door aan het draaien aan het wieltje de verschillende hoogtes kan compenseren. Helaas zul je een stukje elektronica moeten (laten) maken.

 

Dit printje plaats je tussen hoogte-verstellingsschakelaar en de xenon-hoogte-verstellingscomputer (zit in de achterbak achter bekleding).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar was ik al bang voor

Heb er al veel over gezocht maar kon er niets over vinden.

 

ik heb de stangetjes van draagarm naar sensor al aangepast met kortere armpjes voor schroefset.

 

ik denk inderdaad dat de automatische regeling er dan tussen uit moet en ombouwen na handmatig

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden