Ga naar inhoud
  • 0

Koel probleem


marcel90

Vraag

Hallo,

 

Vanmiddag ineens de auto aan de kook toen ik ongeveer 70 reed. Laten afkoelen en rustig naar huis. Als ik rond de 50 blijf rijden is er niks aan de hand en blijft temperatuur op 90 staan. Zodra ik harder ga gaat ie op den duur weer naar de rode hoek. Vanavond thermostaat vervangen omdat we dachten dat die misschien dicht bleef staan. Na t vervangen nog hetzelfde. Waterpomp pompt wel rond. Koppakking denken we ook niet want bouwt geen enkele druk op en geen olie in KVS of andersom. Nu denken we aan een verstopte radiateur.

 

Iemand een idee?

 

Het is een passat 1.8 20v.

 

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe voelt de slang onder aan de radiator. Is de net zo warm als de bovenste.

Je zou ook kunnen kijken wat hij doet zonder thermostaat. Wat ik wel heb gehoord, is dat als de auto stationair draait, de pomp mooi meedraait maar als je op toeren rijd hij over de as slipt.

 

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het lijkt erop dat de koelvloeistof niet meer door het grotere koelcircuit kan/gaat.

 

De thermostaat vervangen was dus een logische keuze. Helaas blijkt het niet de oorzaak.

 

Door de thermostaat weg te nemen zal deze de stroom niet meer kunnen beperken tot het kleine koelcircuit. Het lijkt erop dat iets anders de circulatie belemmert in het grotere koelcircuit... of de pomp kan het onvoldoende aan bij open gaan van thermostaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb jij ooit eens antilek gebruikt? Dat is namelijk ook een zootje bocht. Dat heeft de neiging om ergens op te hopen en dat belemmerd de doorstroming weer.

Misschien eens het systeem goed doorspoelen met een tuinslang. ( zet dan ook de kachel vol open)

 

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

misschien kun je het schoepenwiel wel voelen als je de thermostaat(of thermostaathuis) eruit haalt. Die mag niet kunnen draaien.

Indien je ergens rond een distributie-interval zit gewoon de hele zaak vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden