Sinds kort heb ik me aangemeld op het forum met een CC uit 2009 voorzien van een 1.8 TSI en 6-bak erachter.
Na een week kreeg ik te maken met plotseling stotteren van de motor tijdens een inhaalactie op de snelweg. Langs de kant onder de kap staan kijken en bleek de carterontluchting losgesloten van het inlaatspruitstuk. Weer vastgezet en verder gereden maar motor liep toch niet echt lekker meer. Bij de dealer laten kijken (garantiewerk) en kwamen op dat moment niet verder dan een niet op z'n plaats zittende peilstok, bleek inderdaad iets verschil te maken.
Naar huis bleek toch nog steeds een beetje bokkerig/stotterig gevoel te blijven, vooral als de motor een arm mengsel krijgt (50 km/h in 4e of 5e versnelling) en bij het oppakken met optrekken in 1e.
Auto ingeleverd bij de dealer en nu na een week weer terug.
Hebben allerlei testen: nieuwe bobine en bougies i.v.m. eventueel overslaan van vonk, compressietest, complete uitlezing van motorstoring maar deze gaf géén foutregister (lampje is wel meerdere keren aan/uit geweest). Daarna op de hand timing gecontroleerd waarbij bleek dat cilinder 2 en 4 oversloegen.
Oorzaak van het probleem: distributieketting op één nokkenas een tandje versprongen !! complete set is onder garantie vervangen en voorzien van gemodificeerde spanner.
Hij loopt nu echt als een zonnetje en klaar om binnenkort naar Italië te blazen!!
Wat ik ermee wil zeggen: soms moet je door blijven zaniken om tot de echte oplossing te komen.
Vraag
cx500tc
Sinds kort heb ik me aangemeld op het forum met een CC uit 2009 voorzien van een 1.8 TSI en 6-bak erachter.
Na een week kreeg ik te maken met plotseling stotteren van de motor tijdens een inhaalactie op de snelweg. Langs de kant onder de kap staan kijken en bleek de carterontluchting losgesloten van het inlaatspruitstuk. Weer vastgezet en verder gereden maar motor liep toch niet echt lekker meer. Bij de dealer laten kijken (garantiewerk) en kwamen op dat moment niet verder dan een niet op z'n plaats zittende peilstok, bleek inderdaad iets verschil te maken.
Naar huis bleek toch nog steeds een beetje bokkerig/stotterig gevoel te blijven, vooral als de motor een arm mengsel krijgt (50 km/h in 4e of 5e versnelling) en bij het oppakken met optrekken in 1e.
Auto ingeleverd bij de dealer en nu na een week weer terug.
Hebben allerlei testen: nieuwe bobine en bougies i.v.m. eventueel overslaan van vonk, compressietest, complete uitlezing van motorstoring maar deze gaf géén foutregister (lampje is wel meerdere keren aan/uit geweest). Daarna op de hand timing gecontroleerd waarbij bleek dat cilinder 2 en 4 oversloegen.
Oorzaak van het probleem: distributieketting op één nokkenas een tandje versprongen !! complete set is onder garantie vervangen en voorzien van gemodificeerde spanner.
Hij loopt nu echt als een zonnetje en klaar om binnenkort naar Italië te blazen!!
Wat ik ermee wil zeggen: soms moet je door blijven zaniken om tot de echte oplossing te komen.
Groet, Hugo
Link naar reactie
Delen op andere sites
37 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten