Ga naar inhoud

cx500tc

Members
  • Aantal items

    18
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over cx500tc

Profile Information

  • Plaats
    Hoogvliet

cx500tc's Achievements

0

Community reputatie

  1. Hee Dennis dat is tof van je! Lijkt me leuk een keer af te spreken. Wordt wel na de vakantie denk ik.
  2. Vandaag bij de dealer geweest, kunnen het laatste restje er niet uit krijgen (inhouden in 1e en 2e). Heb een origineel VW cleaner voor door de benzine gekregen (VAG code G001780M3) waar ik met de eerste tankbeurt op vakantie mee ga rijden. Afgesproken na mijn vakantie te kijken of er wat verbeterd is. Ter vergelijk nog met een andere 1.8 TSI CC gereden met 150k op de teller, om te zien of die er ook last van heeft. En ja hoor, ook die doet het maar in mindere mate dus........... Waarschijnlijk na de vakantie d chip aanpassen n kijken of dat nog uitkomst biedt. Hugo
  3. Heb bij Hoogenboom gevraagd of er een onderhoud/reinigingsinterval bij VW voor is, volgens hen niet. Wacht nu eerst af wat woensdag wordt gevonden want het oppakken in 1e en 2e laat toch nog te wensen over. Stort bij 1200 tpm in elkaar bij optrekken en doorschakelen in o.a. file etc.
  4. Wat zijn de kosten daarvan dan?
  5. Nou, moet ik alleen nog weten wie de specialist is dus.
  6. Waar moet ik bij de dealer op aansturen volgens jou, ik weet ook niet of er zoiets dergelijks al gedaan is. Hoe dit te constateren op een simpele manier of eventueel zelf te reinigen?
  7. Maakt niet uit, maar denk je dat het alsnog zin heeft? Overigens wil ik hem laten tunen naar 210 pk na mijn vakantie als ie zich normaal blijft gedragen. Wellicht is jou bedoelde schoonmaakbeurt daar ook een voordeel bij?
  8. Ik kan natuurlijk nog vragen ernaar te kijken maar hij loopt nu mooi, denk je dat er nog wat te verbeteren valt dan t.o.v. de huidige situatie?
  9. Ja maar zit nu nog in de garantie voor 11maanden, als de dealer wil gaat die daar over mauwen!
  10. Sinds kort heb ik me aangemeld op het forum met een CC uit 2009 voorzien van een 1.8 TSI en 6-bak erachter. Na een week kreeg ik te maken met plotseling stotteren van de motor tijdens een inhaalactie op de snelweg. Langs de kant onder de kap staan kijken en bleek de carterontluchting losgesloten van het inlaatspruitstuk. Weer vastgezet en verder gereden maar motor liep toch niet echt lekker meer. Bij de dealer laten kijken (garantiewerk) en kwamen op dat moment niet verder dan een niet op z'n plaats zittende peilstok, bleek inderdaad iets verschil te maken. Naar huis bleek toch nog steeds een beetje bokkerig/stotterig gevoel te blijven, vooral als de motor een arm mengsel krijgt (50 km/h in 4e of 5e versnelling) en bij het oppakken met optrekken in 1e. Auto ingeleverd bij de dealer en nu na een week weer terug. Hebben allerlei testen: nieuwe bobine en bougies i.v.m. eventueel overslaan van vonk, compressietest, complete uitlezing van motorstoring maar deze gaf géén foutregister (lampje is wel meerdere keren aan/uit geweest). Daarna op de hand timing gecontroleerd waarbij bleek dat cilinder 2 en 4 oversloegen. Oorzaak van het probleem: distributieketting op één nokkenas een tandje versprongen !! complete set is onder garantie vervangen en voorzien van gemodificeerde spanner. Hij loopt nu echt als een zonnetje en klaar om binnenkort naar Italië te blazen!! Wat ik ermee wil zeggen: soms moet je door blijven zaniken om tot de echte oplossing te komen. Groet, Hugo
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden