Ga naar inhoud
  • 0

[Opgelost] 1.8TSI onregelmatig lopen


cx500tc

Vraag

Sinds kort heb ik me aangemeld op het forum met een CC uit 2009 voorzien van een 1.8 TSI en 6-bak erachter.

 

Na een week kreeg ik te maken met plotseling stotteren van de motor tijdens een inhaalactie op de snelweg. Langs de kant onder de kap staan kijken en bleek de carterontluchting losgesloten van het inlaatspruitstuk. Weer vastgezet en verder gereden maar motor liep toch niet echt lekker meer. Bij de dealer laten kijken (garantiewerk) en kwamen op dat moment niet verder dan een niet op z'n plaats zittende peilstok, bleek inderdaad iets verschil te maken.

Naar huis bleek toch nog steeds een beetje bokkerig/stotterig gevoel te blijven, vooral als de motor een arm mengsel krijgt (50 km/h in 4e of 5e versnelling) en bij het oppakken met optrekken in 1e.

Auto ingeleverd bij de dealer en nu na een week weer terug.

Hebben allerlei testen: nieuwe bobine en bougies i.v.m. eventueel overslaan van vonk, compressietest, complete uitlezing van motorstoring maar deze gaf géén foutregister (lampje is wel meerdere keren aan/uit geweest). Daarna op de hand timing gecontroleerd waarbij bleek dat cilinder 2 en 4 oversloegen.

 

Oorzaak van het probleem: distributieketting op één nokkenas een tandje versprongen !! complete set is onder garantie vervangen en voorzien van gemodificeerde spanner.

 

Hij loopt nu echt als een zonnetje en klaar om binnenkort naar Italië te blazen!!

 

Wat ik ermee wil zeggen: soms moet je door blijven zaniken om tot de echte oplossing te komen.

 

Groet, Hugo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan laat je de dealer er naar kijken, ook ff de distributieketting-timing laten checken.

Zorg iig dat je deze klacht OP papier hebt voordat de garantie verloopt, soms kunne ze het na de garantie ineens wel vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Oorzaak van het probleem: distributieketting op één nokkenas een tandje versprongen !! complete set is onder garantie vervangen en voorzien van gemodificeerde spanner.

 

Hij loopt nu echt als een zonnetje en klaar om binnenkort naar Italië te blazen!!

 

Wat ik ermee wil zeggen: soms moet je door blijven zaniken om tot de echte oplossing te komen.

 

Groet, Hugo

 

Ik kan natuurlijk nog vragen ernaar te kijken maar hij loopt nu mooi, denk je dat er nog wat te verbeteren valt dan t.o.v. de huidige situatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik weet niet hoe vaak jij daar een ander mee kan helpen? Dat heeft je volgens mij nog nooit tegengehouden?

 

Per auto gezien adviseren "ze" elke 30k km.

Dat klopt, maar we hebben het over een forse investering van bijna 1000 euro

 

 

 

 

Tuningparts b.v.

INDUSTRIEWEG 3-S

2712 LA ZOETERMEER

 

Edwin van der Velden doet dit ook, zie adres hierboven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

doorgaans tussen de 150 en 250 euro afhankelijk van het bedrijf. De apparatuur is erg kostbaar en de potjes met reiniger ook.

Persoonlijk vind ik, markttechnisch gezien een prijs van 150 euro eigenlijk te goedkoop, als ik het zelf zou gaan aanbieden zou ik 200 euro rekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden