Ga naar inhoud
  • 0

Rook/brandgeur uit 1.8 turbo


1.8Turbo20VT

Vraag

Hallo,

 

Vandaag zat ik te rijden, totdat iemand achter mij plakte, waardoor ik 100 in zijn 5 reed, en daarna gelijk naar zijn 3 en ging daarna optrekken tot 160.

 

Ik hoorde nadat ik ging schakelen naar zijn 3 iets slijperigs en rookte toen een beetje een verbrande lucht/rook geur. Ik deed auto in zijn vrij, en stopte toen. Echter toen ik de motorkap opende zag ik geen rook of geur meer toen.

 

Wat kan het zijn?

Motor/olie was zeker op bedrijfstemp

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoeveel toeren draaide de auto toen je van 5 terug ging naar 3? Ik vind 100 in 3 wel erg veel hoor.... Los van het toerental krijgt dan bij het terugschakelen bij dergelijke hoge toerentallen zeker de koppeling en de versnellingsbak (synchromesh ringen) zeker op hun donder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ik sportief rijd, van 1 naar 2, haal ik net 105 km/h in zijn 2. De motor toen ik van 5 naar 3 schakelde was rond 3000 a 3500 toeren. En reed toen 100..

 

:( wow! net 105 km/h in z'un 2 ?

 

wellicht heb je olie o.i.d. onder de auto?

 

Ja hoor, dat kan ook met jou 1.8T toch?

Geen olie, en olie verbruikt echt niet, alleen koelvloeistof een beetje om de 15.000 km

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eerlijk gezegd geen idee of ie in z'un 2 de 105 gaat halen. Ik schakel altijd tijdig op :D

 

Maar om terug te komen op dat slijp-geluid en stank:

geen idee waar dat vandaan zou kunnen komen.

wellicht iemand hier op het forum een suggestie.

 

owja!

Ik ben rustige T rijder, die de CC-hendel vaak gebruikt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ik sportief rijd, van 1 naar 2, haal ik net 105 km/h in zijn 2. De motor toen ik van 5 naar 3 schakelde was rond 3000 a 3500 toeren. En reed toen 100..

 

't is 'n gezinswagen, geen motorfiets he... Op zo 'n manier ga je de boel echt niet heel houden :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ik sportief rijd, van 1 naar 2, haal ik net 105 km/h in zijn 2. De motor toen ik van 5 naar 3 schakelde was rond 3000 a 3500 toeren. En reed toen 100..

 

't is 'n gezinswagen, geen motorfiets he... Op zo 'n manier ga je de boel echt niet heel houden :shock:

 

Maar het is ook een 1.8 Turbo, net als de Golf 4 GTI.

Soms vindt hij dat lekker.

 

Vandaag ook een beetje doorgetrokken maar niks geroken.

Komt vast door die TDI rijder voor mij anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden