Ga naar inhoud
  • 0

Claxon op alarm aansluiten/drl instellen


Fopperr

Vraag

Is het mogelijk om de claxon op het alarm aan te sluiten? Er is fysiek vast iets te bedenken maar is dit ook te regelen dmv een andere boordnet of andere module? Werkt dit ook bij openen/sluiten van de auto? Dat je geen piepje maar een korte "hoempf" hoort?

 

Ik denk aan een ander boordnet omdat ik graag DRL in wil stellen maar dat gaat niet met mijn huidige module.

 

Zal dit in te stellen zijn en zijn er nog meer leuke instellingen mogelijk met een andere boordnet? Is zoiets plug&play of moet er, buitenom coderen, nog gesoldeerd e.d. worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik ben in vcds iig al de mogelijkheid tegen gekomen om claxon te gebruiken ipv de pinkers bij vergrendelen. Ik heb het niet uitgeprobeerd, dus welk resultaat dat geeft... geen idee, maar ik heb de optie deze week nog voor mijn neus gehad :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De sirene is geïnstalleerd in de wielkast.

Het rechter wiel en binnenkap moet eruit en dan aan de bovenkant van de wielkast, wordt de sirene geïnstalleerd.

 

 

 

onderdeelnummers

1K0 951 605 C elektronische sirene ongeveer 100 € (Ebay ongeveer 25 €)

3C0 951 227 Een houder voor sirene ongeveer 10 €

3D0 973 703 contactbehuizing ca € 2,80

1K0 971 739 B clip ca € 0,60

N 902 955 02 M8 moer ongeveer € 0,12

2xN 106 185 01 M6 klinkmoer ca € 0,74

N 909 803 04 bout M6x12 ca € 0,37

3x 000 979 019 reparatie bekabeling ca € 2,80

of 3x 000 979 131 bekabeling

1x? Een kabel voor comfort apparaat

1x? T6ao plug voor comfort apparaat

1x 000 979 225 E losse kabel om (SC17) zekering te installeren ca € 2,84

1x mini zekering 10A

5m 3-aderige kabel om naar de DWA te kunnen komen

 

bekabeling

 

Pin 1 van de sirene gaat naar de T6ao connector van de comfort apparaat aan pin 6

 

Pin 2 van de sirene moet worden aangesloten aan massa

 

Pin 3 van de sirene aan SC 17, zekering 17 in de zekeringhouder C.

Deze bevindt zich aan de kant van het dashboard van de bestuurder

 

codering

 

Tenslotte, in het comfort besturingseenheid

 

keuze 46

 

DWA

Byte 15 Bit 1

 

Erkenning van de DWA

zet vinkje bij Byte 10 Bit 3 Unlocking met hoorn

zet vinkje bij Byte 11 Bit 3 vergrendeling met hoorn

 

DWA Sirens-interface

Byte 16 Bit 4

 

Geluid instelling

Byte 16 Bit 5

 

 

Dat moet ik ook nog gaan doen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik ben in vcds iig al de mogelijkheid tegen gekomen om claxon te gebruiken ipv de pinkers bij vergrendelen. Ik heb het niet uitgeprobeerd, dus welk resultaat dat geeft... geen idee, maar ik heb de optie deze week nog voor mijn neus gehad :)

 

Enig idee waar je die functie gevonden heb? Bij mijn vorige waggel (Golf 4 Variant) heb ik bekabeling getrokken van de CCM naar het claxon sturings relais, werkte perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alarm kan niet over naar claxon.

Claxon is relais gestuurd en alarm sirene is canbus gestuurd.

Wel kan je een bevestigings toon aanvinken via VCDS bij sluiten/openen van deuren, deze werkt dan via de alarm sirene.

 

Is al een hekel van elke passat eigenaar en vooral bij de slachtoffers van een RNS.

Bank/pin automaat piept luider dan dit prul alarm van VW die er in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Alarm kan niet over naar claxon.

Claxon is relais gestuurd en alarm sirene is canbus gestuurd.

Wel kan je een bevestigings toon aanvinken via VCDS bij sluiten/openen van deuren, deze werkt dan via de alarm sirene.

 

Is al een hekel van elke passat eigenaar en vooral bij de slachtoffers van een RNS.

Bank/pin automaat piept luider dan dit prul alarm van VW die er in zit.

 

Hmmm, dat was dus ook 1 van de reden dat ik de DWA eruit heb gehaald bij mijn vorige wagen en het alarm signaal via de claxon ging :mrgreen:

 

Zal vast wel ergens een uitgang zijn die 12V of massa stuurt uit de CCM van de Passat zodat het relais van de normale claxon weer aktief gemaakt kan worden :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal vast wel ergens een uitgang zijn die 12V of massa stuurt uit de CCM van de Passat zodat het relais van de normale claxon weer aktief gemaakt kan worden :roll:

Is al getest geweest en werkt niet.

Ook Dre heeft het zitten uitpluizen echter zonder succes.

Tenzij men met eigen module begint te maken in te bouwen 't ja dan kan alles.

Hmmm, dat was dus ook 1 van de reden dat ik de DWA eruit heb gehaald bij mijn vorige wagen en het alarm signaal via de claxon ging

Je geeft het wel zelf aan je hebt de OEM alarm er uit geflikkert en een ander in geplaats, dat is iets anders en werkt dan wel.

Hier bedoelen we het aansluiten van een OEM op de claxon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

stomme vraag, maar octocoupler tussen de sirene - module? dan heb je een signaal waar je weer mee kan schakelen. Wij gebruiken dit wel eens van plc schakelingen.. Dre zal dit allang bekeken hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hmmm, dat was dus ook 1 van de reden dat ik de DWA eruit heb gehaald bij mijn vorige wagen en het alarm signaal via de claxon ging

Je geeft het wel zelf aan je hebt de OEM alarm er uit geflikkert en een ander in geplaats, dat is iets anders en werkt dan wel.

Hier bedoelen we het aansluiten van een OEM op de claxon.

 

Nee niet er uit geflikkert, alleen de Chirptoonapparaat eruit wel de CCM erin maar dan met 1 draad richting het claxonrelais.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden