Ga naar inhoud
  • 0

Turbo probleem?


master

Vraag

Hallo vrienden.

 

Ik heb een vaag probleem en hoop niet dat het de Turbo is. Bij het optrekken houdt de turbo regelmatig in. Maar dat is dan tot 2000 rpm. Daarna lijkt het alsof de kraan open gaat en trekt hij als een bezetene. Maar tot die 2000 lijkt het wel alsof hij door een rietje moet blazen.

Nadert de turbo zijn einde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Lijkt eerder als een probleem met schoepenverstelling, vastzittende schoepen, vacuumleiding slecht, N75 slechter aan hert worden.

 

Eerst maar eens laten uitlezen, rijdend, en kijken wat voor waardes daaruit komen. Dan verder zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Heren, mijn turboprobleem lijkt juist andersom te zijn. Heb overigens hetzelfde type motor en vermogen. Als ik uit stilstand optrek lijkt de turbo goed mee te doen, automaat schakelt naar 2 en dan valt de turbo ook geleidelijk weg en rij ik in een oude lullen wagen. Probleem een tijd terug was noodloop, auto opnieuw starten en alles weer goed. Dat lukt nu niet meer. Auto is gisteren gekeurd en uitstoot was prima. Ze wilden de turbo meteen vervangen en dat heb ik niet gedaan. Iemand een idee wat er mis is en wellicht een goed adres in of rondom Utrecht om de turbo problemen te verhelpen. Alle informatie is welkom en bedankt voor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

eerst rijdend uitlezen, anders ga je onnodige dingen vervangen... vandaag een turbo van een Octavia(325dkm) vervangen omdat de klant geen schoongemaakte turbo wilde maar gewoon een nieuwe.

 

Deze auto gaf af en toe een foutmelding druk te hoog. Door rijdend uit te lezen zag ik dat deze piekte bij 2200rpm, hij vroeg 1950mbar en leverde 2500mbar.

Heb overigens de oude nog wel even gedemonteerd, de vnt-ruimte was inderdaad volgeroet, verder geen speling/slijtage aan de turbine.

 

Na montage van de nieuwe kwam de nieuwe druk niet meer boven de gevraagde druk uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden