Ga naar inhoud
  • 0

storing tiptronic 130 pk tdi


paultdi

Vraag

hoi,

 

wie heeft er n idee wat dit kan zijn?

als ik mijn passat start is er niets aan de hand en kan zo weg rijden,maar na enige minuten gaat de automaat is noodloop en schakeld hij niet meer en de tiptronic werkt dan ook niet meer,soms gaat t licht van eps en abs ook branden,als je dan van vooruit naar achteruitschakeld geeft hij n klap in de automaat tijdens het overschakelen.

het is n vw passat van bj 2002 met 130 pk automaat met 247000 km er op.

wie kan mijn helpen.bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
ok,maar kan ik zelf wat doen of moet ik m uit laten lezen?

 

Hallo Paul,

 

Wat kan je doen ?

A)Je voostellen.

B) laten uitlezen

C) onder bijrijder vloerbedekking kijken of het daar nat is. Zo ja > forum raadplegen

D) op forum zoeken naar rempedaal schakelaar vervangen/controleren

 

Ik ben ooit begonnen met het laten uitlezen door de dealer en toen forumlid. Weet je ongeveer waar je de fout/oplossing moet gaan zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Veel leesplezier.

 

Hoi Paul,

 

Voorstellen is easy zie bovenstaande reactie.

(De blauwe tekst is een snelkoppeling naar het juiste topic)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi wim,

 

ik ben met de pc niet echt handig dus ga t even uitzoeken hoe dat moet.

maar ik kan niet op forum vinden over rem pendaal schakelaar.

ik moet er wel bij vertellen dat er vocht in het rechterachterlicht zit,heeft dat met mijn probleem te maken?

of heeft dat er niks mee te maken?

gr paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gewoon eerst uitlezen dan aan de hand wat daar uitkomt verder handelen. Het kan aan zoveel dingen liggen.

 

En dat voorstellen zal toch ook wel lukken, het is ook gelukt om dit topic te starten :mrgreen:

 

De expert heeft gesproken...... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hey,

 

heb even alles los gehad onder de mat en op nieuw in elkaar gezet en n rondje van n klein uurtje gemaakt maar hij schakelt weer en geeft geen storingen meer aan,geen idee hoe t kan maar hij doet t weer.even n tip mocht je een passat willen kopen haal de mat even weg en voel of er geen vocht zit dit scheeld n hoop elende achteraf.gr paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi inderdaad dat het opgelost is.

Maar ga je ook nog wat doen aan het vocht probleem ? Waarschijnlijk waren de stekkers toch al aan het oxideren waardoor het contact minder was. Uit- en weer inelkaar zetten maakt de stekker iets schoner waardoor je weer contact hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi,nou na en week goed te hebben gereden heeft de passat weer de zelfde storing,ik had de computer(eigelijk was deze niet eens nat of zo dus dat viel mee) onder de mat droog gemaakt en in gespoten met vochtverwijderaar,waar kan ik nog meer zoeken om het probleem op te lossen?kan het zijn dat de computer onder de mat kapot is of zo en hoe kun je dat controleren?

 

bedant voor jullie reacties alvast

 

gr paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je bent nu bezig de gevolg schade te repareren. Zoek eerst goed waar het water vandaan komt, anders is de reparatie voor niets geweest. Het water/vocht moet ergens vandaan komen.

Als je de lekkage gevonden hebt haal je de oorzaak ook weg en heeft de reparatie pas echt nut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi,ja hij is vorige week uit gelezen en gaf aan dat de remlichtschakelaar stuk was en ze dachten aan n relais van de aansturing van de automaat.ik heb toen onder de mat gekeken en deze bleek nat te zijn,dus de stekkers even los gehad en weer alles inelkaar gezet en een week zonder storing gereden en nu heeft hij t zelfde probleem ik heb toen alles weer los gehad maar nu geeft nog steeds storing en abs en eps lampje blijven branden.ik wil voor komen dat ik dikke rekeningen van de garage krijg en het zelf proberen op te lossen.als iemand tips heeft hoor ik dat graag.dank jullie voor de medewerking en tips.

 

paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tip die ik kan geven. Kijk even of er in de buurt van je iemand woont van het forum die vagcom heeft en hem kan uitlezen.

En dan niet alleen de automaat maar ook de motor, abs, enz.

Is de remschakelaar al vervangen ?

En zoals ik al aan gaf, is de kans erg klein dat je een relais gaat vinden van de automaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

goedemorgen,bedankt voor je reactie,ik kom uit den helder en heb geen idee of er iemand in de buurt woont en mijn zou willen helpen met deze storing.waar kan ik de remschakelaar vinden om deze even door te meten of te vervangen?

gr paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

boven in de werkbalk van de site staat VAGCOM als je daar op klikt kom je in een kaart met div. namen van leden die vagcom hebben. Als je hen een privé berichtje stuurt kun je vragen of zij tijd hebben om je te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden