Ga naar inhoud
  • 0

bijvullen olie voor de koppeling


luiebas

Vraag

Goedemiddag allen, Ik ben nieuw op dit forum dat komt omdat ik sinds gister pas eigenaar ben van een VW Passat 2.0 20V uit 2003. met 150.000 km op de klok.

 

Nu voelt de koppeling niet helemaal goed. Hij gaat wat stroef en pakt hem pas helemaal aan het einde. De auto had een tijd in de showroom gestaan en wilde na de eerste keer starten ook bijna niet in zijn versnelling. Toen de motor even draaide wilde hij uiteindelijk in zijn 1e versnelling en daarna was het klaar.

 

Ik heb afgesproken met de garage dat ik de auto zo mee neem en dat ik zelf de platen laat vervangen(ik heb er iemand voor)

Maar voordat ik nieuwe platen bestel wil ik graag kijken hoe het staat met het olie niveau. Waar vind ik het reservoir?? Ik heb op het forum begrepen dat hier gewoon DOT4 rem olie in gaat.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

het is remvloeistof, geen remolie en ook geen koppelingsolie.

 

Passatkoppelingen zijn zelfstellend en pakken pas laat, een zware koppeling duid op een versleten drukgroep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de correctie!

 

Ik had inderdaad al gelezen op het forum dat de koppeling van een passat heel hoog zit. Maar volgens mij hoort hij normaliter beter te koppelen. Ik heb een afspraak gemaakt bij mijn kennis die automonteur is. Ik zal dan wel horen wat er loos is..

 

Ik zal me t.z.t nog even voorstellen op het forum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden