Ga naar inhoud
  • 0

Fout code....


Dennis C3

Vraag

Hallo,

 

Ik heb sinds kort de volgende fout code.

 

 

 

 

Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CBA.clb

Control Module Part Number: 03L 906 022 QA HW: 03L 907 309

Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 3730

Software Coding: 0000072

Work Shop Code: WSC 84224 939 600584

VCID: 74E71B0917FC70BE8FF-8021

1 Fault Found:

 

009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit

P2563 - 000 - Implausible Signal - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 205

Reset counter: 255

Mileage: 127783 km

Time Indication: 0

Date: 2053.14.00

Time: 16:20:39

 

Freeze Frame:

RPM: 782 /min

Speed: 3.0 km/h

Voltage: 13.60 V

Lambda: 83.6 %

Lambda: -17.4 %

Bin. Bits: 00011110

Voltage: 1.824 V

 

Moet ik mij nu direct zorgen maken over turbo?

Kan er mij iemand rad geven welke stappen ik best volg voor bij de dealer te gaan want die vervangen toch maar.

 

Heb wat opzoekingen gedaan en zou van N75 EGR-klep kunnen voort komen, LMM lucht massa meter of de sensor die in turbobuis zit.

 

Zal eerst nog eens effe langs geen bij kennis die vagcom heeft om miss N75 LMM en sensor te laten uitlezen op storingen.

 

Het probleem doet zich meestal voor als in de file begin te rijden dan begint oranje spiraaltje te knipperen en ben ik mijn koppel kwijt in lage toeren.

Eens ik terug gas begin te geven verdwijnt dit signaal en rijd hij weer normaal.

Het lampje van motor storing blijft nu wel de hele tijd oranje branden.

 

Heeft er iemand ervaring mee wat het zou kunnen zijn alle hulp is welkom.

 

Ik hou jullie alvast op de hoogte als ik zelf al iets zou gevonden hebben.

 

Mvg,

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb ik ook voorgehad. Was sensor bovenaan turbo die kapot was. Rond 170€ kosten. Kort daarna sensor onderkant ook kapot gegaan. Nu voorlopig geen problemen meer

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Veel leesplezier.

 

Klein detail in je naam. Ik neem aan dat je een 3C hebt en geen C3. Als je tenminste je auto bedoeld natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb ik ook voorgehad. Was sensor bovenaan turbo die kapot was. Rond 170€ kosten. Kort daarna sensor onderkant ook kapot gegaan. Nu voorlopig geen problemen meer

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

 

Hallo

 

Bedankt voor de reactie.

 

Was het de sensor onder de EGR klep die eerst kapot was? Heb je deze zelf vervangen en hoe dan juist?

Kan je de sensor s appart uitlezen om te zien of die nog werken zoals het moet?

 

Ik hoor het graag.

 

Mvg

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Veel leesplezier.

 

Klein detail in je naam. Ik neem aan dat je een 3C hebt en geen C3. Als je tenminste je auto bedoeld natuurlijk.

 

 

Hallo

 

Is bij deze gebeurt.

 

Mvg

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Positiesensor Drukregeling Turbo onwaarschijnlijk signaal

 

 

 

Extra info bij de foutcodes

 

 

 

 

Mogelijke verschijnselen:

◦Storingslampje (MIL) brandt

 

 

Mogelijke oorzaken:

◦Bedrading en/of aansluitingen defect

◦Turbocharger (TC) Vane Position Sensor (G500) defect

◦(N75) defect

◦Vacuumslang lek

◦VNT actuator van de turbo defect

 

 

Mogelijke oplossingen:

◦Check Turbocharger (TC) Vane Position Sensor (G500)

◦Check / repareer bedrading en aansluitingen van/naar Turbocharger (TC) Vane Position Sensor (G500)

◦Check / vervang de VNT actuator van de turbo

◦Maak een log van kanaal 03, 08 en 11 om allerlei waardes (o.a. de N75) te controleren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Veel leesplezier.

 

Klein detail in je naam. Ik neem aan dat je een 3C hebt en geen C3. Als je tenminste je auto bedoeld natuurlijk.

 

 

Hallo

 

Is bij deze gebeurt.

 

Mvg

Dennis

 

:thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou in ieder geval dat onderdeel eruit halen en controleren op eventuele zichtbare schade, mocht hij goed eruit zien, dan zou ik op zoek gaan naar een tweedehands of een nieuwe, sensoren kunnen altijd kapot gaan, dus misschien is in dit geval dat ook.

 

Gr ids

 

 

Hallo

 

Is het mogelijk om een sensor uit te lezen?

Als dat niet het geval is best eerst N75. LMM en VNT uitlezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou eerst de bedrading checken of die in orde zijn, kijk of de kabels niet doorgebrand zijn, of los getrokken, zit dat allemaal goed, kijk naar je dikke zwarte turbo slang, ik heb met een andere auto ook wel eens een kapotte turbo slang gehad, dan zuigt hij valse lucht aan en geeft ook storing, is dat ook oke dan zou ik toch eens naar dat sensor kijken, is gemakkelijk los te halen en zoek op ebay naar een tweedehands.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo iedereen,

 

Kan er mij iemand vertellen hoe je de nr s 2 los kan halen zoals ids30 hier boven laat zien.

Kwestie dat ik de juiste schroeven los maak.

Kan je de nr s 2 ook uitlezen om uit te sluiten of daar het probleem echt wel zit?

 

Mvg

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou in ieder geval dat onderdeel eruit halen en controleren op eventuele zichtbare schade, mocht hij goed eruit zien, dan zou ik op zoek gaan naar een tweedehands of een nieuwe, sensoren kunnen altijd kapot gaan, dus misschien is in dit geval dat ook.

 

Gr ids

 

Hallo

 

Thanx voor de info.

Hoe haal je die sensoren er juist uit? Welke schroeven moet en mag ik los halen?

Ga wel eerst nog eens laten uitlezen om uit te sluiten dat het toch niet de LMM VNT of N75 is.

 

Mvg

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo

 

Effe nieuwe rijdende log gemaakt.

Miss kan er mij iemand verder helpen denk aan N75 of sensoren?????

 

Thanx

 

Mvg

Dennis

 

 

009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit

P2563 - 000 - Implausible Signal - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100000

Fault Priority: 2

 

Fault Frequency: 255

Reset counter: 255

Mileage: 129569 km

Time Indication: 0

Date: 2053.14.18

Time: 21:33:56

 

Freeze Frame:

RPM: 1426 /min

Speed: 35.0 km/h

Voltage: 13.68 V

Lambda: 60.8 %

Lambda: -18.9 %

Bin. Bits: 00001110

Voltage: 2.584 V

 

000665 - Boost Pressure Regulation

P0299 - 000 - Control Range Not Reached - Intermittent - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 10100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 4

Reset counter: 255

Mileage: 130706 km

Time Indication: 0

Date: 2053.14.30

Time: 17:47:11

 

Freeze Frame:

RPM: 2852 /min

Speed: 71.0 km/h

Load: 91.4 %

Absolute Pres.: 2346.0 mbar

Absolute Pres.: 1703.4 mbar

Lambda: 86.0 %

Lambda: 60.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Niemand geen idee meer?

Heb N75 vervangen maar zonder rezultaat.

 

Het eigenaardigste is dat ik alleen engening scheck krijg als ik korte afstanden rij.

Ik krijg dat dus niet op auto snelweg. Kan wel logisch zijn want volgens de metingen zou mijn turbo vanaf 1000tr tot 1800tr niet de druk krijgen die hij vraagt vanaf 1800tr volgt de grafiek wel.

 

Mvg

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden