Ga naar inhoud

Dagrijlampen Passat 3BG


Seek

Aanbevolen berichten

De laatste tijd ben ik wat aan het rondkijken voor een set dagrijlampen voor mijn 3BG. Onlangs zag ik deze set op internet: http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/volkswagen-onderdelen/m766318825-set-dagrijverlichting-voor-de-volkswagen-passat-3bg.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

 

Even verder zag ik een filmpje op Youtube voor de Passat 3C: http://youtu.be/Fpb0j_Dwlmo

 

Persoonlijk vind ik de laatste mooier, maar zal waarschijnlijk niet passen met de montagegaten van de mistlampen. Dit is het uiteindelijke idee:

Iemand tips, suggesties of ervaring hiermee? Alvast bedankt voor de reacties!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
Waarom niet in je lichtschakelaar de TFL pin doorschakelen naar je mistlampen zodat je mistlampen gaan branden zodra je auto op contact zet en of start.

Doe je met je schakelaar je licht aan gaat de mistlamp uit.

Mooie xenon in je mistlampen en rijden maar.

 

is dit enkel kabeltje van TFL aan mistlampendraad koppelen? Opzich een simpele oplossing klik-connect zeg maar :)

Zal dat geen problemen geven met het lichtbeeld? Ik heb de mistlampen nooit gebruikt. Schijnen deze naar boven of breed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is een vergelijkbaar topic: viewtopic.php?f=188&t=39395 Uit andere berichten las ik dat je deze wel via een constante 12V spanning moet aansluiten. Ik weet alleen niet precies welke zekering je ervoor moet gebruiken. Volgensmij nr.37, maar dat ga ik nog uitzoeken. De mistlampen zelf schijnen breed en naar beneden, vlak voor de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Zodra je contact aanzet zit er spanning op de tfl pin. Als je licht schakelaar omzet naar bv stads licht is de spanning eraf.

Dus zolang jij niet aan je licht schakelaar komt heb je constant 12v op de tfl pin.

En ja het is zo simpel.

 

Het klinkt allemaal heel makkelijk, is dat in de praktijk ook zo om het voor elkaar te krijgen?

Lijkt mij wel interessant hoe je het verteld om de mistlampen te laten gaan branden zodra je auto op contact zet en of start.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt allemaal heel makkelijk, is dat in de praktijk ook zo om het voor elkaar te krijgen?

Lijkt mij wel interessant hoe je het verteld om de mistlampen te laten gaan branden zodra je auto op contact zet en of start.

Het is idd zo makkelijk als dat het er staat.

Komt er eigenlijk op neer dat je draadje tussen "TFL" en mistlampen (NL als ik me niet vergis op de stekker) maakt op de stekker van de lichtschakelaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is idd zo makkelijk als dat het er staat.

Komt er eigenlijk op neer dat je draadje tussen "TFL" en mistlampen (NL als ik me niet vergis op de stekker) maakt op de stekker van de lichtschakelaar.

 

Als het zo makkelijk is waarom zou je dan nog drl aanschaffen? Tis dat ik een noob ben wat elektronica betreft anders had ik dat ook gedaan, Xenon erin en klaar. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden