Thijs Geplaatst 20 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2007 Ik hoop over een tijdje voldoende bij elkaar gesprokkeld te hebben om nieuwe velgen voor mn Passat aan te gaan schaffen. Nu zit ik alleen te twijfelen of ik voor 18 of 19 inch velgen moet gaan en vandaar dat ik graag jullie ervaringen hoor wat betreft (verlies van) comfort, spoorvorming en weet ik waar je met een grotere maat wielen (de auto staat nu op standaard 16 inch) nog tegenaan kunt lopen. Is 19 inch erg veel minder comfortabel dan 18 inch? Is daar überhaupt wel een zinnige uitspraak over te doen? Het is sowieso de bedoeling om aan het einde van het jaar een vaste KW set met 30 mm verlaging onder de auto te leggen, dus ik weet dat er dan wat minder comfort zal zijn, maar ik wil voorkomen dat ikeen stuiterbak ga krijgen, vandaar dat ik met tips van jullie geholpen kan zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jee13 Geplaatst 20 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2007 3cm verlaging en 18 inch bevalt mij prima thijs. 19 inch, qua looks wel dikker, maar dan vrees ik dat 3cm verlaging te weinig is voor het gezicht. ik heb eerst 3 jaar met 17 rond gereden en rij nu een jaar met 18, wat next ? wat me vooral tegenhoud is de bandenprijs voor 19 inch gr Jee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pepe Geplaatst 20 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2007 Ik had op mijn vorige Tdi (VW Bora) met originele vering 17ers (225/45/17) en ik vond deze harder dan nu mijn Passat met originele vering en 235/35/19. Ik denk dat de grootte en vooral ook het gewicht van de auto ermee te maken heeft. Kleine wagens gaan meer stuiteren. Ik vind dus mijn 19" goed te doen en het prijsverschil (banden en velgen) bedroeg slechts 300,- (200,- voor de velgen en 100,- voor de banden). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marcel Geplaatst 20 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2007 Ik merk niet eens verschil tussen 17 en 19 inch. Dus 19 inch!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sam_v5 Geplaatst 20 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2007 Ik heb een KW set met 18 inch, ik was 16 gewend met de standaard vering en schokdempers, Toch aan comfort goed ingeleverd, daar in tegen een super wegligging en beter rijgedrag Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ron.s Geplaatst 20 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2007 18" met 4 cm verlaging en 215/35 banden erop.. Geen stuiterbal en goede wegligging.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 20 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2007 Ik zou voor 19" gaan.. Pics in mijn foto topic. Heb er vandaag weer wat gemaak dus zal em zo weer even updaten Maar goed.. : Voordeel 19" Erg strak. Nadeel: Je kan moeilijk groter gaan 20" kan nog wel met de goede waardes of aanpassingen.. Met 19" merk ik geen verschil met comfort kwa 18".. maar wel dat de wielen vrij zwaar zijn! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
FrankQS Geplaatst 21 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2007 Ik heb zelf een 17 inch(winter) en een 19 (zomer) inch set. 17 " rijdt comfortabeler, maar 19 " oogt 10 x beter. Tjaaa. Ik zou voor 19 "gaan tov 18 ". Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ketelapper Geplaatst 21 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2007 ik heb ondertussen gemerkt, dat het meeste afhangt van je onderstel. ik rijd in de winter op 16" 205/60, had 18" zomerset 245/40 en nu 20" wielen 245/30. daartussen merk ik nauwelijks verschil in comfort. daar kan eigenlijk maar 1 oorzaak voor zijn: het S-line onderstel is al zo stug van zichzelf, dat het rubber nog maar weinig verschil maakt in passat ervaring met 3C sportonderstel met 16" winter en 18" zomer. allebei prima! en van kennis 3C met 6cm verlaging en 20"; voelt even comfortabel aan als toen mijn passat. was wel verlaging met hele pakket van veren, schokdempers etc. comfort is erg persoonlijk, en erg afhankelijk van de hoeveelheid km en op welke wegen je rijdt... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mike21 Geplaatst 21 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2007 Ik heb 19", het is allemaal wat strakker, maar niet storend. En het ziet echt vet uit!!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
comfortcruiser Geplaatst 21 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2007 Heb je al velgen op `t oog gab? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
peedeepee Geplaatst 21 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2007 ik heb ondertussen gemerkt, dat het meeste afhangt van je onderstel. ik rijd in de winter op 16" 205/60, had 18" zomerset 245/40 en nu 20" wielen 245/30. daartussen merk ik nauwelijks verschil in comfort. daar kan eigenlijk maar 1 oorzaak voor zijn: het S-line onderstel is al zo stug van zichzelf, dat het rubber nog maar weinig verschil maakt in passat ervaring met 3C sportonderstel met 16" winter en 18" zomer. allebei prima! en van kennis 3C met 6cm verlaging en 20"; voelt even comfortabel aan als toen mijn passat. was wel verlaging met hele pakket van veren, schokdempers etc. comfort is erg persoonlijk, en erg afhankelijk van de hoeveelheid km en op welke wegen je rijdt... In principe moet ik met mijn standaard sportonderstel ook niets merken denk je tussen 16 inch en 18 inch? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thijs Geplaatst 21 juni, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2007 okway, zoals ik het lees zeggen jullie dus: het meeste verschil in comfort zit 'em in het onderstel en niet in de band. Dan wordt de keuze voor 19 inch alweer wat makkelijker... Wat betreft het prijsverschil tussen 18 en 19 inchl bij onze zuiderburen is dat verschil aanzienlijk kleiner dan bij ons. De set die ik op het oog heb is zowel in 18 als 19 inch exact hetzelfde gerpijsd (uiteraard met hetzelfde merk banden) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Pindar Geplaatst 21 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2007 Heee, Thees, 19"?? heavy shit! Ik ben teruggegaan van 18 naar 17 inch, is iets comfortabeler en de bandenprijs scheelt aanzienlijk! Maar ja , het oog wil ook wat natuurlijk Met 18 inch Met 17 inch Veel succes met je keuze! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 21 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2007 okway, zoals ik het lees zeggen jullie dus: het meeste verschil in comfort zit 'em in het onderstel en niet in de band. Dan wordt de keuze voor 19 inch alweer wat makkelijker... Wat betreft het prijsverschil tussen 18 en 19 inchl bij onze zuiderburen is dat verschil aanzienlijk kleiner dan bij ons. De set die ik op het oog heb is zowel in 18 als 19 inch exact hetzelfde gerpijsd (uiteraard met hetzelfde merk banden) Ja een band met hoogt 45 of 35 maakt voor mij gevoel geen verschil. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ketelapper Geplaatst 22 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2007 nou, ik bedoelde niet alleen maar dat het meeste verschil in het onderstel zit... het is wat genuanceerder: hoe stugger het onderstel, hoe minder verschil de banden nog maken! bij een erg comfortabel onderstel, zullen plattere banden wel duidelijk voelbaar anders zijn (vermoed ik) bij een erg stug onderstel (zoals mijn S-line) worden de verschillen in banden daardoor al "weggefilterd". Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
peedeepee Geplaatst 22 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2007 @ Ketelapper>> Ja precies, dat is ook hoe ik het vermoed. Ik heb een 3BG sportline, en ik ben niet anders gewend en hij rijdt heerlijk, maar volgens mij voor VW Passat begrippen wel stug... dan kan het met plattere bandjes ook mijns inziens nooit echt ' erger' worden... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Emtwee Geplaatst 25 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2007 Heeft iemand foto's van een NIET verlaagde passat ter vergelijking van 18 en 19 inch velgen? Of een link? En wat is ongeveer het prijsverschil van een losse 18 en 19 inch band? Ben zeer benieuwd naar jullie reacties. groeten Dimitri Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 25 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2007 Plaatjes heb ik niet.. maar een niet verlaagde is met 19" geen pan naar mijn mening.. dan zou 17" beter staan. Op www.autobandenmarkt.nl kan je wel het verschil voor prijzen zien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Emtwee Geplaatst 25 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2007 Natuurlijk is een verlaging het mooiste. Ik wilde graag weten of "niet verlagen" een optie was, want eigenlijk wil ik niet te laag gaan omdat er steeds meer drempels zijn. Waarschijnlijk is 3 cm verlaging wat je minimaal moet doen om het mooie effect er goed uit te halen. Het prijsverschil is inderdaad groot. Dank voor de link. Hoeveel cm heb jij hem laten zakken silverbullet? En heb je veel last van de drempels, ook als hij wat beladen is, bv 4 personen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
diesel986 Geplaatst 25 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2007 Ik heb dan wel geen 18"of 19" maar 17" . De mijne is ongeveer 5 cm voor en 2cm achter verlaagd, maar ondervind er totaal geen hinder van met drempels. Je moet er alleen niet met volle snelheid overheen willen . Ik vind dat zonder verlaging je niet groter moet gaan als 16", maar dat mijn mening. Eric Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 25 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2007 3 cm.. Nee valt wel mee vind ik.. je moet ze natuurlijk wel iets rustiger nemen nu. Tis alleen zo als je zo'n korte drempel hebt wat lastig af en toe.. weet je wel.. zo'n drempel waar je met voorwielen al af bent en achter er nog niet op. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Emtwee Geplaatst 26 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2007 Helemaal duidelijk. Dank voor de response. Ik weet nu dat alleen velgen niet voldoende is, was ik al bang voor. Ik denk dat ik voor 3 cm verlaging ga en 19" velgen. Is het raadzaam de dempers ook te vervangen? ik heb dus 66dkm en orginele dempers. Zelf ben ik niet in staat om de aanpassing te doen. Hebben jullie een advies waar ik het kan laten uitvoeren omgeving Leiden/den Haag? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
peerke Geplaatst 26 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2007 Ik heb op mijn Passat 19 inch en verlaag em met een schroefset op zijn max.Dat is wel lastig rijden maar niet oncomfortabel. Ik ben ook niet anders gewent. Ik ga zelfs naar de 20 inch toe Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thijs Geplaatst 16 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2007 dankzij Jee13 heb ik nu wat visuele ondersteuning mbt mn velgenkeuze: dit is mijn auto zoals 'ie er nu bijstaat: [align=center][/align] zo zou het worden met 18 inch en zonder verlaging: (ja ik weet het, het is een VW Touassat, zo hoog als 'ie staat) [align=center][/align] en dit is 19 inch met verlaging: [align=center][/align] Ik wil eerst nog eens een stuk met iemand met een KW setje meerijden voordat ik een besluit maak mbt welke verlaging ik ga kiezen; Billstein dempers met Eibach veren is ook nog een optie. Maar voor mij is in ieder geval wél duidelijk welk type velgen er onder gaan komen, voor zover ik weet zijn er geen andere Passat varianten die ze ook hebben en dat vind ik ook wel een beetje prettig. @ emtwee; de eigenaar van de Passat op de onderste foto haalt zijn 215/35/19 Dunlop banden inclusief balanceren en montage voor 135 euro per stuk bij Crauwels banden in België (ik ga mijn velgen ook in België halen, want het scheelt behoorlijk wat met de prijzen in NL) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten