Ga naar inhoud
  • 0

lekkage achterklep passat 3c 2009


rick76

Vraag

Drie weken geleden hebben ze bij autovalleigroep mijn achterklep gerepareerd ivm met roest. Vandaag werd ik gebeld door mijn vrouw dat er water in de achterbak lag. Ik bij thuis komst de waterslang erop. Het water gutste naar beneden. Wat blijkt het water loopt boven langs de rubber de auto binnen. Ik had de auto na de reparatie nog niet gewassen en de auto had ook nog niet in de regen gestaan. Gisteravond heeft de auto even in de stromende regen gestaan.

Ik de valleigroep gebeld en de situatie uitgelegd. Ze vroegen mij om langs te komen zodat ze het konden bekijken. Omdat het rond sluitingstijd was vroegen ze of de auto kon blijven staan. Ik heb een leenauto mee terug gekregen. Morgen wordt ik terug gebeld over de stand van zaken. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen en gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag de auto weer opgehaald. Volgens de medewerker zou het water via het derde remlicht naar binnenkomen. Hij gaf aan dat hij dit wel vreemd vond omdat met de reparatie van de roest de achterklep er niet uit was geweest. Ze hebben het remlicht opnieuw er in gezet en alles zou nu verholpen zijn. De reparatie was voor rekening van de garage. Ik zeg een dikke pluim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag de auto weer opgehaald. Volgens de medewerker zou het water via het derde remlicht naar binnenkomen. Hij gaf aan dat hij dit wel vreemd vond omdat met de reparatie van de roest de achterklep er niet uit was geweest. Ze hebben het remlicht opnieuw er in gezet en alles zou nu verholpen zijn. De reparatie was voor rekening van de garage. Ik zeg een dikke pluim.

 

Ik zeg: even wachten tot het weer regent :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

toch maar even de slang erop gezet. Niets verholpen water stroomt naar binnen. Net terug van de garage. Daar vertelde ze dat ze zeker 5 minuten water op de auto hadden gezet. Toen lekte het niet zeiden ze. Dus werd de brandslang erop gezet. Ja hoor direct stroomde het water naar binnen. De monteur gaf wederom aan dat de klep niet gedemonteerd was tijdens de reparatie van het roest. Ze snapte echt niet hoe het kan. Ik gaf aan dat ik de auto om de week was. De dag voor de auto weggebracht was, voor de reparatie, heb ik de auto gewassen. Toen was er niets aan de hand. Ja heel vreemd was het antwoord.

Nu weer een auto meegekregen en morgen gaan ze kijken wat het is. Ik heb gevraagd of het mogelijk met de afstelling van de klep te maken heeft. Nee dat was het volgens de monteur niet. Ik wacht wel weer af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vervelende is dat ze daar achter de balie heel vriendelijk zijn.

 

Maar goed ik had toch even een streepje met stift gezet op de scharnieren. Beetje vreemd dat die monteur stellig kan zeggen wat het NIET is als hij nog niets onderzocht heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dat vond ik ook apart die opmerking van de monteur. Ze keken onder de afdekkappen van de schanieren die zagen er niet beschadigd uit. Volgens de monteur was dat het teken dat de achterklep er niet uit was geweest. Dus ik op mijn beurt "en de rubbers zijn ook als nieuw". Ja daar lag het ook niet aan. Op een gegeven moment vertelde de monteur dat alleen het binnenwerk was losgehaald om de balk aan de binnenzijde opnieuw te spuiten. Dus ik heel bij de hand "daar is het waarschijnlijk misgegaan". De baliemedewerker merkte aan mij dat ik lichtelijk chagrijnig werd. Morgen gaan we het oplossen. Loop maar mee dan krijg je een huurauto mee. Met excuses kreeg ik de sleutels van de leenauto. We wachten maar weer af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag de auto weer opgehaald. Ze hebben de binnen bekleding los gehaald om te kijken waar het vandaan kwam. Bleek dat er na het loshalen van de bekleding geen water meer in kwam. Bekleding weer erop. Vervolgens water erop en ja hoor er liep weer water naar binnen. Bleek dat de bekleding tegen het rubber drukte waardoor er water naar binnen kon lopen. Bekleding iets lager gezet en het probleem was verholpen. (daar gaan we nu maar vanuit) Weer kreeg ik het antwoord dat het niet door de reparatie kwam. Dus zei ik dat nadat de reparatie was uitgevoerd de lekkage was opgetreden. Werd weer een nutteloze discussie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden