Ga naar inhoud
  • 0

koppeling pakt niet lekker op.


Fect

Vraag

hallo allemaal

 

ik heb bij mijn passat 3bg 2.3 v5 170pk

het volgende probleem.

 

bij het oplaten komen van de koppeling voelt het altijd schokkerig. je moet de koppeling heel langzaam op laten komen wil hij gewoon vloeiend oppakken.

 

er is 1000 km geleden een nieuwe koppelingset incl 2 massa vliegwiel gemonteerd

 

ook is er een ketting revisie gedaan en zijn er vaccuum slangen vervangen.

 

heeft iemand een idee waar het nog aan kan liggen want ik heb geen vertrouwen dat mijn garage de oorzaak nog gaat vinden.

 

ik hoor het graag.

 

bvd pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je net je koppeling hebt laten vervangen, dan hoort het koppelen probleemloos te gaan.

 

Bij mij is de koppeling ook net vervangen (2000 km geleden, bij 240.000 km op de teller) door VAGTechniek in Neunen.

 

Het gedrag wat jij noemt (schokkerig/heel precies laten opkomen anders niet vloeiend) lijkt meer op wat ik ervaarde voordat de koppeling werd vervangen!

Na vervanging is mijn koppeling veel vergeeflijker, bokt/schokt niet meer (of je moet het wel heel bont maken) en grijpt veel eerder aan.

 

Dit wil je toch laten oplossen door de garage waar je de koppeling hebt laten vervangen, anders wordt het een dure grap om het weer bij iemand anders te laten oplossen. :-|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

passat is ondertussen meerdere malen terug geweest na de garage. vandaag weer opgehaald en probleem lijkt nu gevonden.

 

er bleek een vaccuum slang bij gas geven in te klappen waardoor de auto daar vreemd op reageerde

dus bij koppeling op laten komen gas er weer op schokte hij.

nu lijkt het probleem over en koppelt weer normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden