Ga naar inhoud
  • 0

[Opgelost] Moeilijk starten, schudden/stotteren ...


m-m

Vraag

Probleem met passat TDI, 74kw, 2003, AVB... 320.000 op de teller :)

 

Als de brandstof tank 3/4 vol is dan gaat ie stationair schudden/stotteren en moeilijk starten. Het maakt niet uit of de motor warm of koud is, maar volgens mij is het iets erger met de koude motor. Tijdens het rijden geen problemen! Gisteren kon ik nog 260km rijden ( 610 al gereden ) en toen begon het weer. Naar de pomp gereden, 10ltr getankt en het probleem was over.

Als ik het contact aan zet dan hoor ik de pomp achterin soms wel soms niet. Moet de pomp altijd hoorbaar zijn, of heeft het ook met de temperatuur te maken?

Uitgelezen door iemand die org.software heeft ... met niet draaiende motor 1 pompverstuiver gaf fout, met de motor aan was die fout ook weg. We hebben hem uitgelezen voor dat ik door had dat dit probleem ontstaat alleen maar met 3/4 in tank.

 

Iemand een idee/oplossing ?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Even richting universele garage willen rijden... motor begon te stotteren en sloeg af, ik kon de auto niet meer starten. Gesleept door de ANWB.

 

Brandstofpomp in tank getest en die doet het wel. Slangetje op de brandstoffilter er af gehad en contact aangezet, er kwam een straal diesel uit.

 

Ze denken dat de tandempomp stuk is.

Morgen een gebruikte er op zetten en hoppen dat ie het wel doet ...

 

Hieronder een foto van de pomp achterin ... veel zand er tussen :shock:

 

brandstofpomp-tdi.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zaterdag tandempomp gewisseld, daarna even gereden. Na 5 minuten motor uitgezet en wilde hem weer starten maar dat ging niet.

 

Vandaag brandstofpomp in de tank vervangen door een nieuwe en voorlopig geen problemen meer met starten.

 

Ik hoop dat het nu opgelost is.

 

Bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden