Ga naar inhoud
  • 0

Water lekkage via de deuren , de klus is gedaan.


Max1966

Vraag

Gisteren ben ik bij Fai geweest om het lekkage probleem via de deuren aan te pakken.

 

Prettige ontvangst , aardig en sympathiek contact, fijne werkplek , van alle luxe voorzien.

 

Bij het demonteren bleek dat ALLE deuren lekkage vertoonden en dat er waarschijnlijk heel wat vocht naar binnen is gekomen in de loop der jaren.

 

Ik heb natuurlijk de handen uit de mouwen gestoken en geholpen waar mogelijk en nodig. En ik heb genoten om te zien hoe Fai er alles aan heeft gedaan om de klus zo goed / netjes mogelijk uit te voeren.

 

Toen hij ook nog een in het verleden (NIET DOOR MIJ!! ;-) ) verkeerd aangesloten portier uitstap lampje repareerde (extra half uur werk) en er ook nog een uitgebreide diagnose en proefrit werd uitgevoerd was ik meer dan tevreden.

 

Het heeft heel wat uren gekost maar is ben ZEER tevreden over hoe het is gegaan en ben blij dat ik naar hem ben gegaan.

 

Ik ben vrij handig (heb o.a een heel huis zelf opgeknapt) en dacht toen ik de foto's van deze deurlekkage klus zag (ook hier op het forum) dat ik dit ook wel ooit zelf zou gaan uitvoeren.

 

Na wat ik heb gezien gisteren wat de klus allemaal inhoudt laat ik dan heel duidelijk zijn : bespaar jezelf de moeite en de ergernis en vraag om zijn hulp en assistentie.

 

Je zult net als ik heel tevreden weer wegrijden en als het regent blij zijn dat al het water nu buiten de wagen blijft en niet er in !

 

Fai , nogmaals mijn dank! :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Misschien een idee om de afwateringsplug onder de auto eruit halen en dan doeken erin als drain laten fungeren?

Natuurlijk icm ontvochters en vochtvreters.

Bij lange rit volle hitte en stand op de voeten met raampjes op een kier.

Succes iig. Erin komt het niet meer gelukkig.

 

Die plug er uit , heb jij (of anderen) dat gedaan?

 

En zo ja , met succes??

 

En waar zit die plug......precies / ongeveer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Misschien een idee om de afwateringsplug onder de auto eruit halen en dan doeken erin als drain laten fungeren?

Natuurlijk icm ontvochters en vochtvreters.

Bij lange rit volle hitte en stand op de voeten met raampjes op een kier.

Succes iig. Erin komt het niet meer gelukkig.

 

Die plug er uit , heb jij (of anderen) dat gedaan?

 

En zo ja , met succes??

 

En waar zit die plug......precies / ongeveer?

Niet gedaan maar wel gelezen. Zit bij voeten ruimte, rubberen dop. Van onderen te benaderen geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag had ik tijd en m'n wagen staat voor deur dus ik ben begonnen met de bekleding eens wat verder op te tillen en de zaak te bekijken en met mijn hand te bevoelen.

 

De bijrijderskant was droog , het blok opvul piepschuim kwam er ook mooi droog onder vandaan.

 

Rechtsachter kon ik wat moeilijker bij , lijkt wat vochtig te zijn , maar zeker niet nat / geen zwembad.

 

Linksachter min of meer hetzelfde verhaal.

 

Aan mijn kant was alleen de geluiddempende mat wat vochtig / klam , geen zwembad , de doos met elektronica stond mooi droog / heel licht vochtig , meer condens achtig.

 

Ik heb daarna alles zover mogelijk opzij geklapt en met houtjes gestut zodat het open blijft staan.

 

De ramen op een kier gedaan en m'n wagen in de zon en afgesloten , hopelijk verdampt er vandaag zoveel mogelijk.

 

Ik denk dat het meeste toch op de matten / bekleding is gedruppeld en vandaar gelukkig veelal weer is verdampt de wagen in.

 

Al met al is het " totale vochtplaatje " me enorm meegevallen en hoop dat het dus beperkt blijft..... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog een aanvulling:

 

Vandaag ben ik bezig geweest om de bekleding etc. weer op z'n plek te doen.

 

Ik heb eerst in de ruimte onder de bekleding van de bestuurderskant een haarföhn gelegd die daar de boel mooi en nog beter deed opdrogen.

 

Ondertussen alles weer rechtsvoor en rechtsachter terugplaatsen ging vrij vlot , al moest ik wel improviseren met een aantal klemmen waarmee de dorpels worden vastgezet , die waren losgeraakt / afgebroken en heb ik weer moeten vastzetten.

 

Toen ik linksachter toch nog even mijn hand een stuk dieper onder de bekleding schoof voelde ik nattigheid (letterlijk) en niet zo weinig ook........ :shock:

 

Ik heb toen de bekleding verder opzij / omhoog geduwd en ontdekte toch daar een klein zwembadje op de bekende plek.

 

Dat heb ik eerst met lappen en doeken gedept en zo goed mogelijk droog gewreven en d.m.v houten stutjes de bekleding omhoog gezet en daar de föhn weer een tijd ingelegd.

 

Voor de zekerheid heb ik toen maar rechtsachter opnieuw losgehaald..maar gelukkig , het was daar niet nat. ;-)

 

Toen linksachter alles weer goed schoon en droog was (ik schat toch wel voor 90-95 %) wilde ik toch wel gaan afronden en heb ik alles weer in elkaar gezet en gestofzuigd en m'n wagen ziet er nu weer als nieuw uit.

 

Daarna met de ramen een stukje open in de zon laten staan en de komende tijd de vochtvreter er weer in en met de ramen open en kachel aan de rest van het vocht verdrijven.

 

Het heeft weer een uur of 5 bij elkaar geduurd , ik heb ook een wat lamme / wat geschaafde arm van steeds zo ver mogelijk onder de bekleding schuiven om te deppen maar ik ben gerustgesteld erg tevreden over het resultaat..

 

Ondertussen weet ik al wat de volgende twee klussen zijn :

 

De achter wisser lekt ook een beetje lijkt het , zal het bekende rubber wel zijn en voor de zekerheid ga ik de pakking van de interieur filterbak ook maar vernieuwen.

 

Maar nu eerst uitrusten en aan wat anders denken. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
en voor de zekerheid ga ik de pakking van de interieur filterbak ook maar vernieuwen.

:D

 

Die pakking zou ik zeker vernieuwen. Na verloop van jaren is die helemaal poreus.

Is bij mij vervangen incl. een nieuwe filterbak.

 

onderdeelnummers:

 

3B9 860 151 (behuizing),

1H0 819 644 B (int.lu.fil)

 

 

Ik weet niet of die ook voor de 3B van toepassing zijn.

 

zie foto :

 

download/file.php?id=24758&mode=view

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
en voor de zekerheid ga ik de pakking van de interieur filterbak ook maar vernieuwen.

:D

 

Die pakking zou ik zeker vernieuwen. Na verloop van jaren is die helemaal poreus.

Is bij mij vervangen incl. een nieuwe filterbak.

 

onderdeelnummers:

 

3B9 860 151 (behuizing),

1H0 819 644 B (int.lu.fil)

 

 

Ik weet niet of die ook voor de 3B van toepassing zijn.

 

zie foto :

 

download/file.php?id=24758&mode=view

 

 

Ze liggen inmiddels klaar , nu de klus nog plannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden