Ga naar inhoud

Eindelijk: Passat 3C Variant gekocht!


MarkskeV

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Het is even stil geweest rondom mij en de zoektocht naar (weer) een Passat Variant Comfortline 1.9 TDI, zie eerdere topics:

 

viewtopic.php?f=118&t=47840.

 

viewtopic.php?f=106&t=50212&p=624453#p624453

 

Maar sinds vorige week donderdag is die er! En deze kwam precies op tijd, want onze dochter Elena is op woensdag 15 januari 2014 (5 weken te vroeg) geboren, de zaterdag daarvoor kwam ik deze Passat tegen :D :

 

Foto550-8AEZDYBO.jpg

 

Foto550-AUSCTZZV.jpg

 

Foto550-RH4SO6ZK.jpg

 

(Meer en betere foto's volgen)

 

Het betreft dus een Comfortline, motorcode BKC (bouwjaar 2006), met een kilometerstand van 138.400 en 2 eerdere eigenaren. De auto heeft de volgende opties:

- Elektrische ramen voor en achter;

- Elektrische en verwarmde spiegels;

- ALS (automatische rijverlichting en coming home)

- Cruisecontrol;

- Boardcomputer;

- Regensensor;

- Climatecontrol;

- Elektrische bestuurderstoel;

- Automatisch dimmende binnenspiegel;

- Radio-navigatie RNS300;

- ESP;

- Af-fabriek alarm;

- Achteraf ingebouwde parkingsensor (achter);

- 3x 12-volt aansluiting;

- Achteraf ingebouwde Parrot CK3100 carkit.

 

De Polo hebben we voor een goede prijs in kunnen ruilen en de volgende activiteiten staan nog op de planning:

- Grote beurt en inspectie (reeds uitgevoerd, alles in orde!), distributieriem is vervangen bij aanschaf;

- Ipod inbouwen, via RNS300 of andere Parrot (Bijv. MKI9200);

- Winterbanden;

- Tzt lichtmetalen velgen en trekhaak.

 

Waarbij ik meteen de volgende vragen heb:

 

1. Wat ik gezocht op heb o.a. op het forum is dat de volgende maat winterbanden wel moeten passen, maar graag nog even bevestiging :wink: :

 

Steek : 5x112

Et : 42

Naafgat : 57.1

Bandenmaat : 205/55R16

 

2. Wat zou jij doen? De I-pod aansluiting aansluiten op het RNS 300 systeem (zoals in de database genoemd staat) of de toch al niet optimaal werkende Parrot omruilen voor een MKI9200 ? Kijkend naar kosten/gemak?

 

Voor nu rijdt de Passat heerlijk! Weer terug naar het comfort wat we hadden (met de 3BG) en eigenlijk nog veel beter! :D

 

Alvast bedankt!!

 

Groeten,

 

Mark Vogels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen bedankt voor de leuke reacties!! Ik zal meteen even reageren op de overige vragen :) :

 

he mark mooie auto, je woont bij mij in de buurt zag ik, wil je ooit iets vagcom/ inbouw gedaan hebben ben je altijd welkom ;)

Goed om te weten Marko en bedankt! Wellicht dat ik daar nog gebruik van wil maken als ik de I-pod ga inbouwen! ;)

 

 

Proficiat met de aanwinst :thumb:

 

Vwb de stalen velgen met winterbanden, gaat dat prima passen in de combinaties:

 

Maat: 6.5 of 7x16

Steek : 5x112

ET : 42

Naafgat : 57.1

Bandenmaat : 205/55R16 of 215/55R16

Bedankt Daan! Genoemde winterbanden met velg waar ik aan kan komen zijn uiteindelijk in de maat 6Jx16H2, met een ET waarde van 40 (overige hetzelfde) gaat dat passen zonder problemen?

 

 

Mooie auto.

En gefeliciteerd met de kleine meid. Is de kleine al thuis of nog in het ziekenhuis.

Dankje Arie, de kleine en de vrouw zijn sinds vorige week maandag alweer thuis, ze deden het zo goed! ;) Nu volop van genieten!!

 

 

Ik hoor graag of de winterbanden passen en wederom bedankt!!

 

Groeten,

 

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

2x maal gefeliciteerd en natuurlijk veel plezier met de Passat en de kleine natuurlijk :)

 

Er kunnen 2 maten winterbanden onder zoals je hebt gezien.

 

Zou persoonlijk voor 205 breed gaan, dit is een iets gangbaardere maat.

 

Als je ze online koopt scheelt dit ongeveer 25/30 euro per band tussen de 205 en 215 breed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2x maal gefeliciteerd en natuurlijk veel plezier met de Passat en de kleine natuurlijk :)

 

Er kunnen 2 maten winterbanden onder zoals je hebt gezien.

Zou persoonlijk voor 205 breed gaan, dit is een iets gangbaardere maat.

Als je ze online koopt scheelt dit ongeveer 25/30 euro per band tussen de 205 en 215 breed.

 

Mocht je nog een volwaardig reservewiel zoeken, heb nog voor weinig een gebruikte met bevestigingsdop liggen. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,

 

Wederom bedankt voor de leuke en nuttige reacties! ;) Ik ga vanavond kijken hier in de buurt voor een setje gebruikte Pirelli winterbanden met nog 8 mm profiel en genoemde maat!

 

 

Mocht je nog een leuke zomerset zoeken,ik heb er een liggen die weg mag. je woont in de buurt, passen kan nooit kwaad en is zo gebeurd :)

 

Wie weet Marko, wat voor wielen zijn het en heb je een foto daarvan?

 

 

2x maal gefeliciteerd en natuurlijk veel plezier met de Passat en de kleine natuurlijk :)

 

Er kunnen 2 maten winterbanden onder zoals je hebt gezien.

Zou persoonlijk voor 205 breed gaan, dit is een iets gangbaardere maat.

Als je ze online koopt scheelt dit ongeveer 25/30 euro per band tussen de 205 en 215 breed.

 

Mocht je nog een volwaardig reservewiel zoeken, heb nog voor weinig een gebruikte met bevestigingsdop liggen. :wink:

 

Bedankt Thomas! Maar ik heb nog een volwaardig reservewiel met redelijk wat profiel, thnx! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hele mooie velgen! Zou bij mij ook heel mooi staan! ;) Voorlopig zijn de all-season banden die er op liggen nog voldoende, maar ik hou ze in het achterhoofd! :)

 

En wat zouden jullie doen?

 

De I-pod aansluiting aansluiten op het RNS 300 systeem (zoals in de database hier op het forum genoemd staat) of de toch al niet optimaal werkende Parrot omruilen voor een MKI9200 ? Kijkend naar kosten/gemak?

 

Bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine update:

 

Genoemde winterbanden zijn aangeschaft en gisteravond met Marko erop gelegd, waarvoor nogmaals dank! En zijn Passat...petje af! Ziet er super uit!

 

Volgend projectje: inbouw I-pod, hier ben ik nog zoekende hoe ik deze ga inbouwen zoals beschreven, ik hou jullie op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden