Ga naar inhoud

1.4TSI vragen


MaxB

Aanbevolen berichten

Ketting probleem had ik wel. Is wel opgelost onder garantie.

En het olie verbruik is bij mij een halve liter op de 10.000km.

Mijn broer heeft een a4 quattro 1.8 tfsi en die zit haast op een liter op de 5000km die hoor ik echt flink klagen en de audi roept gewoon dat is normaal :blink:

Voor de rest heb ik nu sinds aanschaf 50.000km verder nog geen enkel probleem gehad.

En het vermogen is mij ook met vakanties zeker niet tegen gevallen.

Een collega van mij heeft ook een 1.8tfsi in een audi en die heeft ook het gezeik gehad met de ketting.

Ik denk dat geluk tegen woordig een aardige rol speelt als je een auto koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was de turbo in eens kapot of merkte je in de dagen ervoor al wat. Ik zit nu tegen 115.000km aan.

 

Dat weet ik niet. Ik ben een rustige rijder en door niet te snel optrekken en remmen had ik door. Pas bij de onderhoudsbeurt is het naar voren gekomen en inderdaad bij 3500 tpm hield hij heel erg in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heb ik. Ook daar zijn verhalen van bekend dat die ketting problemen zouden hebben, maar zo lang niet als bij de 1.2 1.4 2.0 tsi. Heb er nu 60.000km op staan zonder enkel probleem. Ben wel naar de gewone olie verversing gegaan dus elke 15.000 km olie beurtje, naar mijn idee beter dan 30.000km met z'n gevoelige tsi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij turboprobleem bij 90d km, 100% coulance op materiaal en 70% op arbeid. Totaal 140 euro of zo aan kosten. Ketting is nog probleemloos (is dan ook een 2010). Olieverbruik is verwaarloosbaar.

 

Verder opvallend pittig blokje ondanks slechts 122 pk, wel met een comfortabele 7-traps DSG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ketting probleem had ik wel. Is wel opgelost onder garantie.

En het olie verbruik is bij mij een halve liter op de 10.000km.

Mijn broer heeft een a4 quattro 1.8 tfsi en die zit haast op een liter op de 5000km die hoor ik echt flink klagen en de audi roept gewoon dat is normaal :blink:

Voor de rest heb ik nu sinds aanschaf 50.000km verder nog geen enkel probleem gehad.

En het vermogen is mij ook met vakanties zeker niet tegen gevallen.

Een collega van mij heeft ook een 1.8tfsi in een audi en die heeft ook het gezeik gehad met de ketting.

Ik denk dat geluk tegen woordig een aardige rol speelt als je een auto koopt.

Wil ook niet beweren dat de 1.8tsi wel prefect zijn, maar bij de 1.4tsi lees je er meer over.

 

Geluk hebben is tegenwoordig helaas normaal in auto wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik heb nu 100000 km op de teller staan. Ik heb de auto gekocht met 90000 km. Ik heb bewust voor de 1.8 gekozen omdat de kettingproblemen minder zouden zijn dan bij de 1.4.

 

Ik heb alleen wat irritaties gehad van klepperende stelmotoren. Dit is gelukkig binnen de garantie opgelost. Daarnaast wil de achterklep nogal een roesten. Deze is bij mij door VW opnieuw gespoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden