MaxB Geplaatst 25 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2014 Hey, Wat zijn de ervaringen met een Passat 1.4TSI van het modeljaar 2009? Want die staan genoeg te koop voor een leuke prijs. Mvg, Max Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ArieV Geplaatst 25 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2014 Heerlijke auto heb hem zelf ook. Zorg wel dat je een ketting update hebt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
navi16 Geplaatst 25 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2014 bij mijn turbo kapot bij 125 000 km Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ArieV Geplaatst 25 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2014 Was de turbo in eens kapot of merkte je in de dagen ervoor al wat. Ik zit nu tegen 115.000km aan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 25 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2014 Niet zo gek dat die veel te koop staan. Groot drama van dat bouwjaar, ketting, slecht lopen, turbo, lusten nog wel beetje olie. Zullen er vast bij zijn die het niet hebben, maar dan moet je wel geluk hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ArieV Geplaatst 25 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2014 Ketting probleem had ik wel. Is wel opgelost onder garantie. En het olie verbruik is bij mij een halve liter op de 10.000km. Mijn broer heeft een a4 quattro 1.8 tfsi en die zit haast op een liter op de 5000km die hoor ik echt flink klagen en de audi roept gewoon dat is normaal Voor de rest heb ik nu sinds aanschaf 50.000km verder nog geen enkel probleem gehad. En het vermogen is mij ook met vakanties zeker niet tegen gevallen. Een collega van mij heeft ook een 1.8tfsi in een audi en die heeft ook het gezeik gehad met de ketting. Ik denk dat geluk tegen woordig een aardige rol speelt als je een auto koopt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
navi16 Geplaatst 26 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2014 Was de turbo in eens kapot of merkte je in de dagen ervoor al wat. Ik zit nu tegen 115.000km aan. Dat weet ik niet. Ik ben een rustige rijder en door niet te snel optrekken en remmen had ik door. Pas bij de onderhoudsbeurt is het naar voren gekomen en inderdaad bij 3500 tpm hield hij heel erg in. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MaxB Geplaatst 26 januari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2014 Dus ik begrijp dat hij ook een ketting heeft ipv riem? Was het duur de turbo vervangen? We hebben bij onze nu ook al de turbo vervangen en dit was erg duur. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
navi16 Geplaatst 26 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2014 Was het duur de turbo vervangen? We hebben bij onze nu ook al de turbo vervangen en dit was erg duur. bij VW Dealer 1350 euro Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MaxB Geplaatst 26 januari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2014 Ongeveer het zelfde als bij de Saab Dealer, daar betaalde we 1480 en bij universeel bedrijf 1850.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
j.dreves Geplaatst 26 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2014 En hoe staat het met de 1.8TSI bouwjaar 2010? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 26 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2014 Die heb ik. Ook daar zijn verhalen van bekend dat die ketting problemen zouden hebben, maar zo lang niet als bij de 1.2 1.4 2.0 tsi. Heb er nu 60.000km op staan zonder enkel probleem. Ben wel naar de gewone olie verversing gegaan dus elke 15.000 km olie beurtje, naar mijn idee beter dan 30.000km met z'n gevoelige tsi. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
®win Geplaatst 26 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2014 Bij mij turboprobleem bij 90d km, 100% coulance op materiaal en 70% op arbeid. Totaal 140 euro of zo aan kosten. Ketting is nog probleemloos (is dan ook een 2010). Olieverbruik is verwaarloosbaar. Verder opvallend pittig blokje ondanks slechts 122 pk, wel met een comfortabele 7-traps DSG. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 26 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2014 Ketting probleem had ik wel. Is wel opgelost onder garantie. En het olie verbruik is bij mij een halve liter op de 10.000km. Mijn broer heeft een a4 quattro 1.8 tfsi en die zit haast op een liter op de 5000km die hoor ik echt flink klagen en de audi roept gewoon dat is normaal Voor de rest heb ik nu sinds aanschaf 50.000km verder nog geen enkel probleem gehad. En het vermogen is mij ook met vakanties zeker niet tegen gevallen. Een collega van mij heeft ook een 1.8tfsi in een audi en die heeft ook het gezeik gehad met de ketting. Ik denk dat geluk tegen woordig een aardige rol speelt als je een auto koopt. Wil ook niet beweren dat de 1.8tsi wel prefect zijn, maar bij de 1.4tsi lees je er meer over. Geluk hebben is tegenwoordig helaas normaal in auto wereld. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jacohatt Geplaatst 18 maart, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2014 Men leest wel altijd over problemen, maar het hangt af of uw auto op een donderdag of vrijdag gebouw is ... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
1.8 TSI Geplaatst 18 maart, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2014 Ik heb nu 100000 km op de teller staan. Ik heb de auto gekocht met 90000 km. Ik heb bewust voor de 1.8 gekozen omdat de kettingproblemen minder zouden zijn dan bij de 1.4. Ik heb alleen wat irritaties gehad van klepperende stelmotoren. Dit is gelukkig binnen de garantie opgelost. Daarnaast wil de achterklep nogal een roesten. Deze is bij mij door VW opnieuw gespoten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten