Ga naar inhoud
  • 0

brandstofmeter / vlotter perikelen


m18587

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik heb hier een probleem met de brandstofmeter.... In principe doet ie het meestal wel... maar valt de wijzer opeens zomaar naar de 0.

Rijbereik komt dan op ----

en als ik sleutel eruit haal en opnieuw start, doet alles het weer (rijbereik 3000 km, maar herstelt zich dan langzaamaan weer...)

Lijkt wel steeds vaker te gebeuren. Met het oog op de zomervakantie dat ik er met een caravan achter rijd, wil ik wel graag een indicatie hebben in de bergen... Ik zelf denk aan een draadbreukje of slecht contact. Maar waar vind ik in mijn passat 3c 2.0 TDI de vlotter.. Onder de achterbank volgens mij, maar daar ligt allemaal bekleding, dus niet 'even' weg te halen.

 

Ivm pc problemen heb ik nu even geen beschikking over Elsawin, dus vandaar mijn vraag maar hier.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen en een mogelijk oorzaak kennen.

Maar vooral, wie kan mij vertellen (liefst met plaatjes, ben erg visueel ingestel) waar ik die vlotter kan vinden... Dan kan ik eea vanaf daar nalopen/controleren...

 

Alvast bedankt voor de hulp.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Onder de achterbank langs de bijrijderszijde, de bekleding die daar ligt kan je zo weghalen, die ligt slechts enkele centimeter onder het tapijt. Als de bekleding weg is zie je een ronde zwarte plastiek schijf, daaronder zit de opvoerpomp met vlotter.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de pomp inderdaad gevonden nu. Bedankt Dreke, scheelt mij een hoop zoeken en onnodig loshalen.

Ik heb de stekker los gehad, schoon geblazen (geen perslucht, maar gewoon longkracht), zekering 34 (volgens mij is dat de juiste zekering) voor de zekerheid vervangen... En nu kijken of problemen uitblijven.......

 

Houd jullie op de hoogte....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels leven we 19 februari, een maand later dus... Meerdere keren getankt en aanzienlijk wat kilometers weer afgelegd... En probleem blijkt hiermee toch echt verholpen te zijn.

 

Zekering van wat zal het zijn? (10 cent ofzo?) en kabeltje goed schoonblazen en aandrukken...

 

Probleem opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar moet de achterbank los gaan? Ik heb 2 punten gevonden onder de linker en rechter zitvlak. Als die los zijn komt het niet los. Lijkt erop alsof er nog ergens een haakje zit.

 

Zekering 34 staat niet in het boekje. Ik zal 'm nog wel vervangen. De zekeringen aan de linkerzijde toch?

 

Ik zag wel iets vreemds. Zie foto. Iemand een idee wat dat kabeltje kan zijn? post-19796-1423829212,0024_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat lijkt wel het plekje van zekering 34... ?! Maar dat kan ik vanaf hier natuurlijk niet goed beoordelen.

 

Voor wat betreft die bank, je moet het lusje (voetenzijde) omhoog trekken, dan komt ie uit de vergrendeling en daarna kun je het zitgedeelte naar voren klappen. Daar ligt een 'kleedje' en dat kun je dan weer wegschuiven/tillen.. Daar zit de opvoerpomp...

 

Succes man..

En inderdaad... Heel raar kabeltje.. Ik denk dat halverwege ergens een zwevende zekering zit voor een of ander...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Top, dank je. Ik zal morgen eens naar de achterbank kijken.

 

Dat is inderdaad zekering 34. Maar in het boekje staat niet waar 34 voor is. Iemand een idee?

Heel vreemd. Net even bekeken. Die gaat onder het stuur door naar de middenconsole. Daar raak ik 'm kwijt, kan ik 'm niet meer zien.

Ik zou haast zweren dat die er in het verleden iet heeft gezeten. Ik heb de auto drie keer "achter gelaten".

Een keer bij een andere (bekende) garage, vervanging pompverstuiver, was kapot.

Een keer bij de dealer voor vervanging pompverstuiver, terugroep actie.

Een keer bij de dealer vervanging voorruit.

Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat het ieder geval na de eerste keer was...

Mogelijk zegt het jullie wat.... Misschien trekken zekering voor voorruit verwarming???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Mers, das vreemd dat ie bij jou niet in het boekje staat, nr 34. Ik heb online een boekje gedownload en daar staat onder:

 

Zekeringenoverzicht in zekeringhouder C, dashboard links

 

34 - SC34 - zekering 34 op zekeringhouder C 15A - G6 - benzinetoevoerpomp (BKC, BLS, BMP, BVW, BKP, BMA, BVE, BMR, BUZ) 30

 

En daar zat bij mij dus ook de zekering die ik vervangen heb...

 

Ik hoop voor je dat je A; snel kunt achterhalen welke zekering je hebben moet en B; dat je snel erachter komt waar de draad voor is...

 

Je zou natuurlijk de draad er eens uit kunnen halen, en dan kijken welke 'optie/functie' het niet meer doet.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan/mag je de link hier met me delen? Dan kan ik m'n boekjes in de auto laten liggen en kan ik binnen een digitale bekijken!

 

Ja, inderdaad vreemd. Ik heb nog in een aanvullingsgedeelte gekeken en staat er niet tussen. Niets over benzinetoevoerpomp. Diesel in mijn geval, maar dat zal niks uitmaken lijkt me.

Ik vind het met de minuut vreemder worden. Met zo een kabeltje hef je toch het hele gedeelte op van een zekering??? Dat kan toch ernstige schade geven?

Alhoewel ik wellicht er niet zo over hoef in te zitten. Ik rij er al zeker met tientallen duizend kilometers mee.........

 

Ik snap de "override" met een kabeltje niet. Kan ik er gewoon niet een zekering voor terug stoppen?

Als het voor de dieseltoevoer is, kan het schadelijk zijn als ik 'm eruit haal en dan probeer te starten/rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij heb ik 'm hier op de site gedownload, ik kan de oorsprong zo gauw niet vinden.

Als je mij in een PB ff je emailadres stuurt zal ik het per mail toesturen. Is maar 400Kb, in een .pdf

 

Ik heb ook een diesel, dus zekeringen zouden hetzelfde moeten zijn, toch...

Ik durf niet te zeggen dat het geen kwaad kan, daar heb ik niet voor geleerd. Maar persoonlijk zou ik het wel proberen.... Ik wacht je emailadres ff af en wens je veel succes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden