Ga naar inhoud

Leds in interieur blijven (zwak) branden


lonnebol

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van dit topic, heb ik ook leds voor het interieur gemonteerd (ook de instapverlichting). Foto's zijn helaas niet van de beste kwaliteit.

post-3271-1423829126,101_thumb.jpg

post-3271-1423829126,1792_thumb.jpg

post-3271-1423829126,2573_thumb.jpg

 

Ik ben tevreden over het resultaat, maar ik heb helaas een probleempje.

 

De T10 leds van de kaartverlichting branden zwak, wanneer ze eigenlijk uit horen te zijn (zie de foto hieronder, hier alleen de rechter). Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Niet dat straks de accu leeg is. Bij dee instapverlichting kan ik uiteraard niet controleren of dit probleem ook speelt.

post-3271-1423829125,7417_thumb.jpg

 

Ook zag ik net dat de verlichting in de bagageruimte zwakker gaat branden zodra de verlichting voor uit gaat (wanneer alle deuren dicht zijn gaat na zoveel seconden de verlichting voor uit) en de klep openstaat.

 

Zou ik gewoon een weerstand erbij kunnen zetten? Ik las zo iets op een aantal plaatsen. Moet dat dan iets speciaals zijn of is een standaard weerstandje van een paar cent goed genoeg?

 

Hopelijk heeft iemand een oplossing.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met het licht in de bagageruimte is opgelost. Ik heb parallel aan de led een weerstand van 330 Ohm gestoken. Wordt wel warm, maar met mijn vingers voel ik het nauwelijks. Ik denk dat 300 Ohm ook kan, maar die had de elektronica boer niet meer. Hoger kan ook, dan wordt de weerstand minder warm.

 

Voor bij de kaartlampjes ga ik dit ook proberen, maar ik wacht even tot mijn W8 binnenverlichting er is, dan kan ik het hopelijk binnen wegwerken in plaats van direct onder de lens.

 

Het probleem is dat er altijd een stroompje blijft lopen. Deze stroom is voor een gewone gloeilamp niet genoeg om hem te laten branden, maar voor een led dus wel.

 

Als de W8 er is, ga ik het proberen. Ik hoop morgen.

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig net een nieuwe E27 ledlamp in een buitenlamp van mijn huis geplaatst.

Deze verlichting wordt geschakeld met een schakelklok.

Als de verlichting net uit is knippert de lamp om de 10 seconden een x.

 

Blijkbaar een condensator die nog wat stroom vasthoudt.

 

Bij de ledverlichting in mijn passat heb ik nergens last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

W8 verlichting zit er nu in. Ben er blij mee. Las alleen ergens dat in de W8 twee extra lampjes zitten t.o.v. de originele, maar dat is (bij mij in ieder geval) niet waar. De middelste lamp in de originele verlichting, een festoon, wordt door twee T10's vervangen.

 

Door op de buitenste lampjes (T10) een weerstand (330 Ohm) parallel te schakelen blijven alle lampjes, in alle scenario's, uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de W8 zitten idd 2 rode led lampjes.

Als jij die niet hebt mag je denk ik niet van een W8 binnen verlichting spreken.

Plaats eens een foto

 

Ik heb de twee rode leds. Maar de verlichting achter het doorzichtige plaatje bestaat uit vier T10's en geen festoon. Ik dacht dat het vier T10's en een festoon zouden zijn.

 

post-3271-1423829133,9756_thumb.jpg

post-3271-1423829134,1006_thumb.jpg

post-3271-1423829134,1631_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden