Ga naar inhoud
  • 0

Interieur alarm


SanderBerkouwer

Vraag

Naar aanleiding van een recente inbraak in m'n auto (RNS315 er uit gehaald) en een mogelijke vervanger op audio- en comfortgebied ben ik gaan uitzoeken hoe het zit met het interieuralarm van mijn B7 (variant).

 

Volgens het typeplaatje zit er een interieuralarm in.

Volgens het lijstje van de dealer (op basis waarvan gekocht) zit er een interieuralarm in.

Volgens de verzekering zit er geen interieuralarm in.

Volgens de tophersteller zit er een interieuralarm in.

Volgens een andere VW-dealer zit er optisch geen interieuralarm in.

 

Ik zie het zelf niet.

Wanneer je de auto op slot doet of van slot haalt, piept of knippert de auto overigens helemaal niet.

Nadat ik de auto op slot doe, dan gaat de auto daadwerkelijk wel piepen en knipperen (na een initiële tijdsperiode waarin niets gedetecteerd wordt), wanneer je behoorlijk gaat zitten zwaaien binnen.

 

Ik zit met de volgende vragen:

  • Heeft deze B7 een soort half interieuralarm?
  • Waar kun je zien of een B7 een interieuralarm heeft (ook van buiten)?
  • Raden jullie aan het interieuralarm te upgraden naar een echt interieuralarm, danwel de optische elementen toe te voegen? (om herhaling van inbraak te vermijden)

 

Ik hoop dat jullie me aan antwoorden kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dus rns gestolen en alarm ging niet af?? Hoe kan dat??

Zijn er inbraaksporen? Zo niet, kan het wel die bende zijn die je chassisnummer opschrijft aan de voorruit en een sleutel in bv polen of tjechië ofzo laat bijmaken.. Er zijn een aantal mensen hier waar onder ik die het nummer aan de voorruit afdekken

 

Zit op de 3c ook met interieur alarm, sensoren zitten bij de leeslampjes heb ik mij laten vertellen, dus recht boven rns en wordt na +- 1a2 min na dat de auto opslot is geactiveerd.. Zal bij de 3aa wel het zelfste zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dus rns gestolen en alarm ging niet af?? Hoe kan dat??

Ik weet niet of het alarm is afgegaan.

De auto stond ten tijde van de inbraak nogal afgelegen geparkeerd.

(startte wel in één keer, stond niet te piepen toen ik aan kwam lopen)

 

Ik heb niet de middelen om eventuele informatie over het alarm of de alarmhistorie uit te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pfff echt kansloos :(.. Elke keer dat ik mijn auto 's nachts ergens parkeer en ik kom de volgende dag terug bij de wagen hou ik mijn hart al vast voor zoiets.. Hoop dat de verzekering dit netjes oplost!

 

Het biepje van het alarm van de 3c en 3aa is niet echt iets om van weg te lopen, zeker niet als de rns er in 5min uit is.. BMW enz heeft ook zo'n dom biepje :/

Ik heb dit veranderd in vagcom naar "sirene" dat is echt luider en effectiever, misschien eens iemand in de buurt opzoeken met vagcom en eens kijken?

 

Ik ga binnenkort ook voor de navi-lock, misschien ook maar overwegen als optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De verzekering lost het gelukkig goed op. :|

 

Naast het ruitje en de RNS nog ongeveer duizend euro schade (chroomstrip, lak op deur, dashboarddelen, leer) en alles wordt gelukkig vergoed. Geen gedoe met afschrijving op de RNS en zo.

Er zat binnen drie uur na constatering van de inbraak al een nieuwe zijruit in.

 

Dankjewel voor de tip voor het veranderen van de output.

Het roept alleen wel de volgende vragen bij me op:

 

  • heb je bij interieuralarm ook automatisch de 'ruitentik'-detectie op (één van) de zijruiten?
    (of is dit een aparte optie?)
  • Gebruikt de sirene de claxon?
  • Is de claxon instelbaar los van eventueel toeteren bij inschakelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De verzekering lost het gelukkig goed op. :|

 

Naast het ruitje en de RNS nog ongeveer duizend euro schade (chroomstrip, lak op deur, dashboarddelen, leer) en alles wordt gelukkig vergoed. Geen gedoe met afschrijving op de RNS en zo.

Er zat binnen drie uur na constatering van de inbraak al een nieuwe zijruit in.

 

Dankjewel voor de tip voor het veranderen van de output.

Het roept alleen wel de volgende vragen bij me op:

 

  • 1- heb je bij interieuralarm ook automatisch de 'ruitentik'-detectie op (één van) de zijruiten?
    (of is dit een aparte optie?)
  • 2- Gebruikt de sirene de claxon?
  • 3- Is de claxon instelbaar los van eventueel toeteren bij inschakelen?

 

1- Nee, dit is alleen bij een apart (CANBUS) alarm verkrijgbaar, interieur sensor werkt alleen op beweging, glasbreuk werkt op de breekfrequentie van glas. Bij de meeste zit er ook een watchdog functie op. Als iemand op het raam slaat zonde rdat dir breekt begint ie ook al te piepen.

2- Nee de sirene is apart, en die is helaas bij VW van heel zachte kwaliteit.

3- Ik begrijp niet wat je bedoeld, maar de claxon is instelbaar bij het vergrendelen en ontgrendelen net als de knipperlichten. Het is overigens niet overal toegestaan. Indien je de claxon wilt laten meebrullen met het alarm, helaas dat is niet mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden