Ga naar inhoud

SanderBerkouwer

Members
  • Aantal items

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over SanderBerkouwer

Profile Information

  • Plaats
    Schiedam

SanderBerkouwer's Achievements

0

Community reputatie

  1. Vandaag werd ik gebeld door de dealer die vorige week de Passat GTE heeft afgeleverd. Ik heb de TNS-NIPO evaluatie ingevuld en nu gaat Pon een onderzoek instellen nav mijn feedback, omdat het eindcijfer voor de aflevering blijkbaar een 4 is. Aangezien de dealer hiervan schrikt, en ik ook, vraag ik hieronder feedback op mijn feedback. Vinden jullie dat een Volkswagen GTE-model bij aflevering afgetankt en volgeladen dient te zijn? De nieuwe Passat GTE van mij en van een ander werden op dezelfde dag afgeleverd. Ze hingen dagenlang beide aan één stekkerdoos, waarvan de zekering telkens knalde. Ik heb zelf één van de twee auto's op een andere stekker gezet 's ochtends zodat ze 's middags met 15km range de showroom verlieten. Ik heb bij de evaluatie aangegeven dat ik niet tevreden - niet ontevreden was op dit punt. Vinden jullie dat een Volkswagen schadevrij dient te worden afgeleverd? De nieuwe Passat GTE werd met schade op de achterbumper afgeleverd. Een grote dikke kras die er niet uit kon worden gepoetst. Aangezien de aflevering op een zaterdag plaats vond, was de werkplaats dicht. Ik mocht met de auto op een later tijdstip terug komen. Dit mocht niet bij een andere dealer. Ik heb bij de evaluatie aangegeven dat ik ontevreden was op dit punt. Vinden jullie dat een Volkswagen dealer afspraken hoort na te komen? Bij het bestellen van de auto kon ik niet aangeven welke kentekenplaten ik erop wilde. Twee weken voor aflevering heb ik aangegeven dat ik luxe platen wilde (met opgelegde letters). Hiervoor is een offerte gemaakt voor € 19,84. Deze heb ik ondertekend voor akkoord geretourneerd. Wat schetst mijn verbazing bij oplevering: geen luxe platen. Ook hiervoor mocht ik op een later tijdstip terug komen. Bij dezelfde dealer, want die heeft ze na de oplevering besteld. Ik heb bij de evaluatie aangegeven dat ik niet tevreden - niet ontevreden was op dit punt. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat de aflevering niet van een leien dakje ging, maar de verkoper wel hemel en aarde heeft bewogen om eindelijk na goedkeuring van de lease-offerte vanuit mijn bedrijf (duurde vier weken), ongeacht de wurgconstructie die mijn bedrijf heeft met een andere Pon-aangesloten dealer en op het nippertje van 2015 de Passat heeft kunnen bestellen en leveren, en de oplevering op verkoopdag zaterdag plaats vond. Prsoonlijke noot: Aangezien ik ook met de privé Passat bij deze dealer in onderhoud ben en ter zijner tijd wil inruilen, vraag ik me af of ik er überhaupt wel goed aan heb gedaan om de evaluatie in te vullen...
  2. Het is me bij mijn Passat recent opgevallen dat, na een regenbui / rit door de regen, de deurstrips van de achterdeuren doorweekt zijn, terwijl de strips van de voorportieren kurkdroog blijven. Meer specifiek: Ik zie twee deurstrips. De binnenste van de twee is de dikke zachtrubberen strip die er voor zorgt dat de binnenruimte droog blijft. De andere, buitenste, strip bestaat uit een dikke viltachtige strip en een opstaand randje waarmij de rand tussen de carrosserie en de bovenkant van het portier wordt gedicht. De viltachtige strip is de strip die nat is bij beide achterportieren en bij beide voorportieren droog blijft. Volgens de dealer is dit normaal. Echter, Wanneer het gaat vriezen, dan krijg ik de achterportieren niet meer open, omdat deze vastgevroren zitten met de brede viltachtige strip. Ik verwacht dat de viltachtige strips van de achterportieren na verloop van tijd groen zullen gaan uitslaan. Vinden jullie dit ook normaal?
  3. Navraag bij de dealer levert de volgende prijs op voor een RNS315 Navilock: € 207,29 (incl. BTW)
  4. De verzekering lost het gelukkig goed op. Naast het ruitje en de RNS nog ongeveer duizend euro schade (chroomstrip, lak op deur, dashboarddelen, leer) en alles wordt gelukkig vergoed. Geen gedoe met afschrijving op de RNS en zo. Er zat binnen drie uur na constatering van de inbraak al een nieuwe zijruit in. Dankjewel voor de tip voor het veranderen van de output. Het roept alleen wel de volgende vragen bij me op: heb je bij interieuralarm ook automatisch de 'ruitentik'-detectie op (één van) de zijruiten? (of is dit een aparte optie?) Gebruikt de sirene de claxon? Is de claxon instelbaar los van eventueel toeteren bij inschakelen?
  5. Ik weet niet of het alarm is afgegaan. De auto stond ten tijde van de inbraak nogal afgelegen geparkeerd. (startte wel in één keer, stond niet te piepen toen ik aan kwam lopen) Ik heb niet de middelen om eventuele informatie over het alarm of de alarmhistorie uit te lezen.
  6. Dat knopje is aanwezig (was me nog niet opgevallen)
  7. SanderBerkouwer

    Interieur alarm

    Naar aanleiding van een recente inbraak in m'n auto (RNS315 er uit gehaald) en een mogelijke vervanger op audio- en comfortgebied ben ik gaan uitzoeken hoe het zit met het interieuralarm van mijn B7 (variant). Volgens het typeplaatje zit er een interieuralarm in. Volgens het lijstje van de dealer (op basis waarvan gekocht) zit er een interieuralarm in. Volgens de verzekering zit er geen interieuralarm in. Volgens de tophersteller zit er een interieuralarm in. Volgens een andere VW-dealer zit er optisch geen interieuralarm in. Ik zie het zelf niet. Wanneer je de auto op slot doet of van slot haalt, piept of knippert de auto overigens helemaal niet. Nadat ik de auto op slot doe, dan gaat de auto daadwerkelijk wel piepen en knipperen (na een initiële tijdsperiode waarin niets gedetecteerd wordt), wanneer je behoorlijk gaat zitten zwaaien binnen. Ik zit met de volgende vragen: Heeft deze B7 een soort half interieuralarm? Waar kun je zien of een B7 een interieuralarm heeft (ook van buiten)? Raden jullie aan het interieuralarm te upgraden naar een echt interieuralarm, danwel de optische elementen toe te voegen? (om herhaling van inbraak te vermijden) Ik hoop dat jullie me aan antwoorden kunnen helpen.
  8. Er blijkt een bekend probleem te zijn met de 1.4TSI (CAXA) in Bluemotion. De turbo kan doordoor voortijdig de geest geven, in verband met smering van de wastegate (volgens de dealer). Reparatiepakket inclusief werkzaamheden ligt rond de duizend euro. De B7 1.4TSI 7DSG die ik rijd, kocht ik met 63k op de teller. Bij 67k op de teller speelde dit probleem bij mij op. De dealer had op dezelfde dag reeds drie auto's met zelfde probleem in de boeken en dus werd mijn reparatiekit de vierde bestelling. Gelukkig was het een reparatie binnen de 12 maanden aankoopgarantie
  9. Volgens mij zijn dit de 11W dagrijverlichtingslampjes bij Xenonlamp.nl: http://www.xenonlamp.nl/webshop/11w-led ... erlichting
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden