Ga naar inhoud
  • 0

kabelset 13p Jaeger


m18587

Vraag

Het is een tijd geleden dat ik voor het laatst op het forum was. Momenteel ben ik bezig met de overstap van mijn 3BG 2003 naar een 3C, bj 2006.

Nu heb ik er een gevonden, voorzien van trekhaak.... echter met een 7 polige stekkerdoos....

 

Maar ik heb op mijn caravan een 13p Jaeger zitten, dus ik wil idd een 13p Jaeger op mijn auto hebben....

 

Weet iemand waar ik goedkoop een kabelsetje zou kunnen vinden, zodat ik eea kan vervangen?! Of kan ik net zo gemakkelijk een andere stekkerdoos kopen en de 'ontbrekende' draden los bij trekken...??!

 

Tips zijn van harte welkom....

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat gaat niet lukken, je hebt 3 opties:

 

1. nieuwe 13 polige kabelboom van jaeger trekken, kost met aanhanger module ongeveer €160,- eentje uit de sloop moet wel een toevalstreffer zijn, is de aanhangermodule beschadigd ben je alsnog €120,- kwijt

2. kabelboom laten zitten en vanaf de accu of zekeringkast met een zwevende zekering een constant stroom draad trekken naar de 7 polige stekkerdoos, de stekker op de caravan moet dan teruggebouwd worden naar 7 polig waarbij je de opties mistachterlicht en achteruitrijlamp mist die verplicht zijn vanaf bouwjaar 2009 oid?

3. Een originele VW kabelboom met module inbouwen (is dacht ik van westfalia) en deze kun je ook met VCDS uitlezen.

 

Heb zelf een hoop gedonder gehad 2 jaar geleden met de Jaeger en wist niet wat de oorzaak was, uiteindelijk op de gok een nieuwe kabelboom gekocht en daarvan alleen de module gebruikt, was goed gegokt gelukkig. Losse module was 120 euro en 4 weken levertijd. Volgende keer komt erbij mij een VW module onder.

 

Bespaar je een hoop ergernis en doe het meteen goed, je zou bijv Lucas van VAG techniek een mailtje kunnen sturen voor de prijs.

Zie: viewtopic.php?f=189&t=44448

 

Succes,

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt Willem, ik heb vandaag de auto gekocht en ik ga gewoon de opties bekijken. Ben iig niet bang om er aan te beginnen, bij mijn huidige passat heb ik ook alles zelf gemonteerd en aangesloten...

Orienteer mij nog wel even verder, voordat ik (in voorjaar?) aan de gang ga...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben van plan een trekhaak te monteren en vraag advies over de te gebruiken kabelset. Een OEM is waarschijnlijk de beste keus maar tevens de duurste. Er zijn verschillende merken te koop, b.v. ECS, Westfalia, Jaeger Automotive en Erich Jaeger. Welke zou hierin de beste keuze zijn?

Mocht ik er zelf niet aan willen beginnen, wie weet een goedkoop inbouwadres in Limburg?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben van plan een trekhaak te monteren en vraag advies over de te gebruiken kabelset. Een OEM is waarschijnlijk de beste keus maar tevens de duurste. Er zijn verschillende merken te koop, b.v. ECS, Westfalia, Jaeger Automotive en Erich Jaeger. Welke zou hierin de beste keuze zijn?

Mocht ik er zelf niet aan willen beginnen, wie weet een goedkoop inbouwadres in Limburg?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Veel leesplezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het als volgt gedaan,

Er was een westfalia afneembare trekhaak geplaatst (wat OEM ook geplaatst wordt) maar er was een niet OEM kabelset en niet OEM module gebruikt.

Deze was niet uit te lezen, ook de extra functies waren er niet die je wel hebt met een OEM stuurdoos.

(Alarm gaat af wanneer de stekker eruit gaat bij vergrendelde wagen, esp grijpt in wanneer nodig is als hij een aanhanger herkent, mistlicht brand enkel op de aanhanger en niet meer in de kofferlichten.)

Ik heb dan via ebay een aanhanger stuurdoos gekocht en hierop zaten ook nog de stekkers en montagebeugel. Via het schema heb ik de geplaatste kabelboom aangepast en gesoldeerd aan de OEM module en de niet OEM module er dus vantussen gehaald.

Trekhaakstuurdoos kan je makkelijk al scoren voor een 50eur. Zoeken kan via onderdeelnummer 1K0 907 383

Hier heb je der 1 met connectoren, heeft als voordeel dat je niet naar de dealer moet achter de connectoren en de bijhorende pinnen en ook heb je ineens de juiste kleurcode. http://www.ebay.de/itm/Org-VW-Golf-5-An ... 2a3cdc4cb5

Nu kan ik de module wel uitlezen en krijg ik ook netjes de melding of er een lamp defect is en zelfs geeft deze aan welke lamp het is.

Ook gaat het alarm af wanneer de aanhanger stekker eruit gaat wanneer de wagen op slot staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden