geani Geplaatst 16 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 16 oktober, 2013 Door problemen met volgen heb ik dus contact genomen met JD. Ze vragen volgende van mij maar weet nie zo goed Hoe ik het moet doen. Enige hulp is welkom met vag-com diagnose), waarbij de turbodrukken geanalyseerd kunnen worden? In dat geval hebben we nodig: Meetwaardenblok 1-8-11 en dan 1 run van 1500 tot 4500rpm (liefst in 4e versnelling). Als je een auto hebt die geen meetwaardenblokken heeft, maar alleen advanced meas blocks. In de bijlage 2 logs, zodat je de benamingen en blokken kan kopiëren. Met vriendelijke groet, Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 16 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 16 oktober, 2013 even kijken bij gerrit speek die legt het netjes uit wat je moet doen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 16 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 16 oktober, 2013 kun je niet naar Dreke of Guy om dat te laten doen? Loggen is erg makkelijk. Doe dit niet alleen als je dit niet gewend bent want een boom is erg hard. Je start de auto, start vagcom/vcds, opent 01 Engine, dan 08 Measure Blocks, dan in type zoals onderstaande 1e vakjes, 001 008 en 011 Klik dan op Log, geef een bestandsnaam in, ga rijden, in de 3e versnelling, bij ca 1500rpm geef je volgas(en druk op start logging) tot ca 4500rpm en druk op stop. Daarna kun je de log in de Logs map vinden waar je Vagcom geinstalleerd is. Deze mailen naar JD (en ff hier online zetten) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 geani Geplaatst 17 oktober, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2013 Maat als je dan vb in 3de zit aan 1500t. Als ik dan plankgas geef zal die toch vanzelf weer naar 2de gaan want het is een dsg? Veronderstel dat ik manueel zal moeten rijden ook? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 17 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2013 ja, idd, even oppassen/proberen dat je de kickdown niet gebruikt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 18 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 18 oktober, 2013 Maat als je dan vb in 3de zit aan 1500t. Als ik dan plankgas geef zal die toch vanzelf weer naar 2de gaan want het is een dsg? Veronderstel dat ik manueel zal moeten rijden ook? jup, en da's niet zo evident. Ben ik ook al achter gekomen toen ik samen met guyke de mijne rijdend wilde uitlezen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 geani Geplaatst 18 oktober, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 oktober, 2013 Heb dus nu altijd de foutmelding engine Fault workshop. Heb het voor als ik gewoon rijd. En dan afrem tot stilstand. Dan krijg ik de foutmelding. En dit telkens in terug vertrek en terug rem. Vnn maar eens log proberen en JD contacteren. Pff en ik maar boffen dat ik nooit problemen had met wagen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 geani Geplaatst 18 oktober, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 oktober, 2013 OK bijkomend probleem. Als auto temp opwarmt. Tot aan 90gr. Geeft hij geen enkele foutmelding ervoor. Pas als hij aan 90 staat krijg ik telkens foutmelding als ik rem tot stilstand Daarbij nog een foutmelding van uitlaatsysteem, lambda die kapot zou zijn Kan blijkbaar nie meer op. Hoop dat alles meevalt Ging eens op gemak rijdend een log maken. Maarja word pas gedaan na bezoek aan garage Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 geani Geplaatst 23 oktober, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 oktober, 2013 Op de turbo was dus de sensor met klep kapot. Bestond een reparatieset van en is bij deze dus hersteld Prijs voor litertje product voor in diesel. Uitlezen vagcom 15€ zonder btw afzetter Vervangstuk en 3,5 u werk 400 € Beter toch dan nieuwe turbo. Totaal prijs was hiervoor 1300€ Nu hopen dat alles blijft werken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
geani
Door problemen met volgen heb ik dus contact genomen met JD.
Ze vragen volgende van mij maar weet nie zo goed Hoe ik het moet doen. Enige hulp is welkom
met vag-com diagnose), waarbij de turbodrukken geanalyseerd kunnen worden?
In dat geval hebben we nodig:
Meetwaardenblok 1-8-11 en dan 1 run van 1500 tot 4500rpm (liefst in 4e versnelling).
Als je een auto hebt die geen meetwaardenblokken heeft, maar alleen advanced meas blocks.
In de bijlage 2 logs, zodat je de benamingen en blokken kan kopiëren.
Met vriendelijke groet,
Link naar reactie
Delen op andere sites
8 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten