Ga naar inhoud
  • 0

Vraagje over diverter! valve foutcode 16618!?


vwdimipassat

Vraag

Vraagje aan de techneuten,

 

In mijn touran zit een elektrische DV (linkse op de foto) nu is mijn vraag de touran heeft last van stotteren zowel stationair als bij optrekken.

Heb op google gezocht en nu blijkt dat de DV hiervan het probleem kan zijn maar het type die ik heb is al een upgrade! linkse op de foto dus de rechtse is het oude type.

Maar nu dus mijn vraag de rechtse heeft rubberen afsluiter de linkse hard plastic mij lijkt dat de rechtse (oude type) veel beter afsluit (lijkt mij ook de juiste werking....?) als ik op de geupgrade versie blaas dan ontsnapt er lucht langs de zijkant.

 

Wat is jullie menig over deze DV?

Mij lijkt de nieuwe versie misschien wel sterker maar minder lucht dicht.

 

Graag hoor ik of jullie ervaring hebben met deze type DV

 

Wil wel een nieuwe kopen om te kijken of dit het probleem is maar zou zonde als deze gewoon goed werkt

 

Gr Dimitri

post-8268-1423828957,1264_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is een 1.4Tsi onderdeel nr 03C145710D is een elektrische diverter valve en zit rechtstreeks op de turbo.

Zie foto is klep links op de turbo.

 

Wist eerst ook niet wat het was nadat ik de DV los had gehaald(ik nieuwsgierig en wil alles weten) en het onderdeel nr had opgezocht op het web.

post-8268-1423828957,1889_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Km stand 127000 altijd dealer onderhouden en alle beurten gehad.

Software update...? Geen idee of deze al is uitgevoerd kan ik dat ergens achterhalen?

Auto laatst uitgelezen geen storingen nog geen rijdende log gemaakt staat in de planning.

 

Net op engelse site gevonden (zie foto) dus de upgrade versie is ook niet alles.

Grote twijfel om toch maar nieuwe te bestellen maar dan eigenlijk met één na laatste upgrade (is met betere rubbere rand/membraam)

 

Gr Dimitri

post-8268-1423828957,2514_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de auto dealer onderhouden is kun je ervan uitgaan als ze het goed gedaan hebben dat ie ook zijn laatste update gehad heeft.

 

Ik begrijp je twijfels over de DV maar ik denk dat jouw probleem toch ergens anders vandaan komt.

De TSI motoren staan niet erg hoog aan geschreven om hun degelijkheid.

Dat is het grote nadeel van downsizen en milieu-eisen.

 

Omdat je het probleem ook stationair hebt denk ik eerder aan een verbrandingsprobleem.

Denk aan compressie verlies, brandstofdruk of vervuiling op de kleppen ook wel Carbon build-up genoemd.

 

Kijk maar een op Google over tsi problemen.

Dan heb je wat voorkennis en dat is wel eens makkelijk als je met de dealer in discussie/overleg gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thomas# ik weet dat de 1.4Tsi niet al te best uit de betrouwbaarheids test komen maar toen ik hem kocht reed hij helemaal goed en dan is het een heel fijn motor (tje).

Ik zal jou probleem omschrijving ook meenemen in mijn zoektocht naar het probleem.

 

Matthijs#ik had deze upgrade ook gevonden helaas is deze alleen voor de DV van een type die in de golf GTI zit geinstalleerd.

 

Ik heb het intercooler systeem ook al op druk gehad en een klein scheurtje gevonden net achter het filterhuis dit lijkt mij echter geen probleem veroorzaker want dit scheurtje zit immers niet aan de kant waar er druk wordt opgebouwd.

Hiervoor heb ik al wel een nieuwe onderdeel besteld natuurlijk.

Bougies en N75 klep vervangen

 

Nu heb ik hem uitgelezen met Vag-commander en vindt dit niet echt een fijne software (vertrouw het software ook niet echt) dus ben nu opzoek naar Vag-Com

Dan weet ik in ieder geval zeker dat wat ik zie ook waar is ;-)

 

Nu opzoek naar een gebruikte DV van het oude type alleen maar om te zien wat het verschil is qua materiaal gebruik.

 

Mochten er nog meer ideeen zijn dan hoor ik dat graag.

 

Gr Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De 1.4 TSI 122pk en 2.0 TFSI gebruiken dezelfde divertervalve, de go fast bits divertervalve past ook op de 1.4 TSI (van de week nog getest op een A1 1.4 TSI 122pk).

 

Echter stotteren bij optrekken ligt NIET aan de divertervalve.

 

Als de divertervalve lek is, heb je gewoon lekkage over het hele toerengebied, hij levert dan gewoon minder, maar blijft zeer soepel.

 

Stotteren komt veel voor bij:

- Problemen met Bougies/injectoren/bobines

- Slecht 2 massavliegwiel

- Problemen met distributie ketting en nokkenasverstellers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren uit Belgie komen rijden en na flink stotteren ging de auto in noodloop.

Thuis uitgelezen en de volgende foutcode kwam naar voren.

 

Monday,07,October,2013,20:02:36:32264

VCDS Version: Release 11.11.3

Data version: 20120401

 

 

Address 01: Engine Labels: 03C-906-032-BLG.lbl

Control Module Part Number: 03C 906 032 F HW: 03C 906 032

Component and/or Version: MED17.5.1 G 6460

Software Coding: 0000072

Work Shop Code: WSC 00083 211 181808

VCID: 2045FE59F3D8C29

1 Fault Found:

 

000564 - Boost Pressure Regulation

P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11110000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 130653 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 11:37:28

 

Freeze Frame:

RPM: 3194 /min

Load: 65.5 %

Speed: 85.0 km/h

Temperature: 68.0°C

Temperature: 22.0°C

Absolute Pres.: 1000.0 mbar

Voltage: 13.843 V

 

 

Readiness: 0000 0001

 

Duidt op g31, g71 of n75 die laatste is al vervangen en alles is al getest op lekkage middels druktest.

Ik denk dat ik meteen beide g (map) sensoren vervang. (Wel allebei de meest slechts te bereiken)

Meteen ook maar gasklephuis reinigen en nieuw inleren.

 

Dan hopen dat dit het stotteren veroorzaakte.

Verder iemand nog tips om nog even te checken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De 1.4 TSI 122pk en 2.0 TFSI gebruiken dezelfde divertervalve, de go fast bits divertervalve past ook op de 1.4 TSI (van de week nog getest op een A1 1.4 TSI 122pk).

 

Echter stotteren bij optrekken ligt NIET aan de divertervalve.

 

Als de divertervalve lek is, heb je gewoon lekkage over het hele toerengebied, hij levert dan gewoon minder, maar blijft zeer soepel.

 

Stotteren komt veel voor bij:

- Problemen met Bougies/injectoren/bobines

- Slecht 2 massavliegwiel

- Problemen met distributie ketting en nokkenasverstellers.

 

 

Nog even terug komend op bovenstaand.

De A4 heeft ook een DV met drie schroefgaten die van de touran maar twee dus helaas gaat dat niet passen (of ik moet een verkeerd type voor me hebben)

-Dan zijn de bougies al vervangen injectoren laats gereinigd bobines geven tot nu toe geen storingscode.

-2 massavliegwiel ook pas geleden vervangen

-distrubutieketting inclusief spanners 2000 km geleden ook al vervangen.

 

LET OP bovenstaand was allemaal vervangen voor aanschaf. Niet dat jullie denken dat ik er al zoeveel aan verspuikerd heb ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden