Ga naar inhoud
  • 0

Xenonverlichting vervangen door halogeen


lonnebol

Vraag

Beste leden,

 

Op mijn tweedehands Passat zit (voor zover ik het kan zien) aftermarket Xenonverlichting. Misschien dat het licht aan het feit dat het aftermarket is, maar ik vindt het alles behalve mooi. De kleur van het licht bevalt me niet en ik heb ook het idee dat de lampen heel laag staan ingesteld. Daarnaast is het grootlicht halogeen en dat maakt het lichtbeeld helemaal niet mooi. En de units zelf zijn bovenaan bekrast, dof en geel.

 

Nu is mijn vraag of het mogelijk is weer halogeenverlichting in te bouwen. Ik denk dat dit voor het grootste deel niet zo'n probleem zou moeten zijn, maar op het dashboard zit geen hoogteverstelling (meer). Nu staat de oude 3B Passat van mijn vader nog op de oprit en die kan ik gebruiken als donor. Hier zit de hoogteverstelling nog op.

 

Dus, is dit makkelijk te doen, zonder speciale kennis, of kan ik beter kijken naar betere xenonlampen? In dat laatste geval, waar moet ik dan opletten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Volgende keer, als je gewoon zomaar iets gaat vervangen, gewoon beginnen met het goedkoopste :mrgreen:

 

Dat zeg ik ook altijd tegen anderen, maar helaas dus niet tegen mezelf. Ik voel me een beetje dom nu, maar aan de andere gelukkig dat het dit maar was en niets ernstiger (lees: duurder).

 

In ieder geval, alle twee de lampen doen het nu. Nu nog een keer de hoogteverstelling nakijken met Vagcom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgende keer, als je gewoon zomaar iets gaat vervangen, gewoon beginnen met het goedkoopste :mrgreen:

 

Dat zeg ik ook altijd tegen anderen, maar helaas dus niet tegen mezelf. Ik voel me een beetje dom nu, maar aan de andere gelukkig dat het dit maar was en niets ernstiger (lees: duurder).

 

In ieder geval, alle twee de lampen doen het nu. Nu nog een keer de hoogteverstelling nakijken met Vagcom.

 

:thumb:

 

En halogeen wil je echt niet hebben hoor... Xenon geeft een hele bak licht vergelijken met halogeen. Ik durf niet een s'nachts met een auto te rijden die halogeen lampen heeft. :embarassed::P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgende keer, als je gewoon zomaar iets gaat vervangen, gewoon beginnen met het goedkoopste :mrgreen:

 

Dat zeg ik ook altijd tegen anderen, maar helaas dus niet tegen mezelf. Ik voel me een beetje dom nu, maar aan de andere gelukkig dat het dit maar was en niets ernstiger (lees: duurder).

 

In ieder geval, alle twee de lampen doen het nu. Nu nog een keer de hoogteverstelling nakijken met Vagcom.

 

:thumb:

 

En halogeen wil je echt niet hebben hoor... Xenon geeft een hele bak licht vergelijken met halogeen. Ik durf niet een s'nachts met een auto te rijden die halogeen lampen heeft. :embarassed::P

Overdrijven is ook een vak Oz :roll::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
mooi opgeknapt.

 

Is het probleem met de lamp al opgelost?

 

Opgelost? Helaas niet. Zojuist m'n nieuw bestelde xenons van Philips binnengekregen. Meteen installeren uiteraard. Links werkt, maar rechts gaat de lamp niet aan. Ook nog de lampen omgewisseld, zelfde resultaat. Ik had gehoopt dat het de lamp was, maar nu blijft er niet veel over dan de ballast. Of niet? Dat is wel echt zwaar k*t :x . Kost me een hoop geld en ik kan het niet niet doen, want ja, dan heb ik dus geen licht.

 

Is naar jullie idee ook de ballast kapot of kan ik het probleem nog ergens anders zoeken? Als het de ballast is, beter een nieuwe of kan een gebruikte ook? Ervaringen?

Ik ging gebruite zoeken.

Wat best lastig kan zijn, dus ik kocht er compleet aftermarket in. Nieuw en pilot is ook in d2s te leveren, en dat erin.

Kun je beiden kanten mooi nieuw hebben,en jaren mee..

Je mag ook langskomen, en ik bouw jouw mijn knappe h7/h4 in gewoon halogeen lampen in. Dan red ik mij met jouw set.

Heb je geen problemen weer, en zo ja bij action heen om lampjes. eurootje werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sietze.. hij had al aangegeven dat het is opgelost.. zekeringetje...

 

Maar, mooie poging :lol:

 

Ja, het werkt weer en met 4300K staat het mijns inziens ook mooier dan met de 6000K die er in zat. Met grootlicht is het verschil nu in ieder stukken minder. Een ombouw naar halogeen is niet meer nodig na alle opgedane kennis hier op het forum. Bedankt daarvoor.

 

Het volgende is de hoogte van de lampen wat bijstellen, want het licht staat nu veel te dicht op de auto. Op de snelweg met de regen zag ik laatst bijna geen steek voor ogen. Maar daarvoor moet ik eerst een volledig werkende Vagcom hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Laatst geprobeerd de koplampen af te stellen. Alleen links ging die omhoog en omlaag, geen beweging naar links of rechts. Rechts doet totaal niets.

 

Had vandaag de bumper eraf om de nieuwe Hubzylinder voor de SRA te monteren en toen ook maar eens naar de koplampen gekeken. Wat blijkt? De tandwieltjes op de metalen stangetjes zaten compleet los. Ze draaide los over het stangetje in plaats het stangetje mee te draaien. Zie ook de foto's.

post-3271-1423829097,0246_thumb.jpg

post-3271-1423829097,2746_thumb.jpg

 

Ik heb nu maar geprobeerd met metaallijm (dat spul wordt echt keihard) de tandwieltjes op de stangetjes te lijmen. Dit weekend eens kijken of dat werkt. Zo niet, dan vrees ik dat ik andere moet kopen. Het lukt wel om de stangetjes met een tang te draaien, maar daar kom ik niet meer bij als de lampen in de auto zitten.

 

Iemand anders nog ideeen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden