Ga naar inhoud
  • 0

verschil in spiegelkap inklapbare spiegels?


Janssens

Vraag

Hallo,

 

vanaf ik mijn wagen heb klappen mijn inklapbare spiegels bij het open gaan te ver uit

zelfs zo ver dat ik dit niet krijg bijgeregelt met de spiegels te verstellen

 

nu heb ik net mijn spiegelkap is gedemonteerd en is gekeken wat hier het probleem kan zijn

maar ik krijg niets gevonden van slijtage of iets dat is afgebroken of verwrongen...

 

bij het sluiten gaan de spiegels netjes tot de eindeloop

maar bij het openen lijken de spiegels hier gewoon voorbij te gaan

nu krijg ik nergens een eindeloop gevonden voor het openen van de spiegels

het ene logische zou zijn dat de eindeloop een verlengde is van een bevestiging klemmetje van de (gelakte) spiegelkap

maar als ik hier naar kijk zie ik nergens iets dat is afgebroken aan de spiegelkap

 

dus nu is mijn vermoeden dat de vorige eigenaar een mod heeft gedaan van elektrisch inklapbare spiegels en hij de oude spiegelkappen hier heeft opgezet omdat deze al de correcte kleur hadden

 

maar kan iemand mij zeggen ofdat er een verschil is tussen een spiegelkap van een elektrisch inlapbare spiegel en een gewone spiegel?

 

of heeft iemand al een upgrade gedaan naar elektrisch inklapbare spiegels en zonder problemen de oude spiegelkappen heeft gebruikt...

 

ik heb het internet al afgezocht naar andere mensen met dit probleem

en het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is iemand met een seat met hetzelfde probleem

en de oplossing was daar een nieuw spiegelhuis

maar nu weet ik niet of dat die echt een "spiegelhuis" bedoeld of "spiegelkap"

want ik kan nergens aan mijn spiegelhuis iets abnormaals vinden... :roll:

 

ik hoor het graag

mvg John

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ok, dan weet ik al dat daar het probleem niet ligt...

 

heb jij een idee Robertje waar de eindeloop zit voor het opengaan?

 

die voor het sluiten is duidelijk zichtbaar en ongeveer 2cm ernaast zit volgens mij die voor het opengaan

maar volgens mij ontbreekt er iets,en aan het spiegelhuis kan ik niets vinden dat abnormaal is, als daar iets aan afbreekt zou dat toch zichtbaar moeten zijn

en waar volgens mij de eindeloop moet zitten kom ook een bevestigingsclip van de spiegelkap.... drm dat ik dacht dat daar iets mee aan de hand zou zijn...

 

alvast bedankt

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

staan ze zowiezo niet.

 

ik zit het net ff voor de derde keer te lezen, en het dringt nu tot me door wat je bedoeld.

er werd gezegd of het engels is, en dit kon best eens het geval zijn.

dit is eenvoudig te controleren, staan beide spiegels te wijd of te nauw.

de kap is universeel, dus het maakt niets uit of ze klapbaar zijn of niet.

verschil zit in de poot. wat ook nog kan zijn is dat de poot een tik heeft gehad, waardoor de veer van positsie is veranderd.

het open en dichtklappen is niet te verstellen dmv eind contact.

de veer die hier in zit is leidend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij mij scheelt het aan 1 kant toch een dikke cm

 

mss moet ik er maar is een filmpje van maken om het wat duidelijker te maken...

 

er is iets aan de hand met die spiegels... weet alleen ng niet wat...

 

en als ik de originele (lees correcte) oplossing niet krijg gevonden knutsel ik zelf iets in elkaar...

 

en wedden dat ze dan perfect in lijn staan met de beugel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb een 3.2 Variant uit 2007 met precies hetzelfde probleem.

Aan beide zijden gaan ze net even voorbij de "eindstand".

Hopelijk weet iemand wat er aan te doen is.

is er een garagebezoek geweest of iets anders toen het probleem optrad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je zou misschien eens de multimeter er op kunnen zetten ,om eens te testen hoelang de puls aanblijft van uit het stuurapparaat in de portieren.

anders zou de puls die uit het deur stuurapparaat misschien niet correct meer zijn , te lang misschien, waardoor de spiegel te ver door klapt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, dat kan zonder problemen.

Mechanische en elektrische verstelling zijn van elkaar gescheiden.

 

Ik heb ondertussen verder ondezoek gepleegd en wat blijkt is dat de ring die tussen de voet aan de auto en het beweegbare gedeelte zit niet goed is.

Ik heb geprobeerd om het tandwiel wat door het wormwiel van de elektrische spiegelverstelling aangedreven wordt een paar tandjes te verzetten maar als je de spiegel inklap daarna elektirsch uit laat voeren komt de spiegel weer in de oude (foute) stand terug.

Het blijkt dat er een microswitch in het stuurcircuit van de aandrijfmotor van de spiegelklap zit en die wordt mechanisch geactiveerd door de eerder genoemde ring.

De oplossing is om een stukje van de ring af te fresen waardoo hij bij het uitklappen eerder stopt.

 

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de ring van links en rechts wellicht bij de montage verwisseld zijn of dat de ring 180 graden gedraaid zit, dat ga ik nog uitzoeken / uitproberen.

 

Ik zal dan ook proberen om alles met duidelijk foto materiaal te ondersteunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden