Ga naar inhoud
  • 0

Inhouden motor Passat Diesel


jcn

Vraag

Recentelijk heb ik een probleem dat mijn Passat diesel, 2.0 DSG Variant uit 2007 als hij koud is inhoud als ik zacht rijdt. Alsof de brandstoftoevoer stokt. Zodra de motor warm is of als ik vol gas geef is er geen probleem.

 

Na controle bij de garage dachten ze aan een lekkage in de mechanische brandstofpomp, waardoor er olie in het brandstofcircuit zou kunnen komen. 500 euro verder en een nieuwe brandstofpomp heeft het probleem niet opgelost.

 

Is er iemand anders met ervaring (en oplossingen) op dit gebied?

 

Alvast bedankt,

 

Jan-Carel

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De garage zelf (PON) heeft het probleem helaas nog niet gevonden. Brandstofpomp in de tank lijkt me ook onwaarschijnlijk, omdat het probleem voorbij is als de motor eenmaal warm is.

 

Hij houdt dus alleen maar in als de motor nog koud is en ik zacht rijdt (bijvoorbeeld gelijkmatig 30-50 km/uur) rijden. Ik heb eerlijk gezegd nog niet gekeken naar het toerental, daar zal ik eens op letten.

 

Kan de luchtmassameter anders reageren bij een koude motor dan bij een warme motor?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn Passat (2.0 tdi dsg 2006) heeft dezelfde problemen vanaf km stand 40.000 (nu 180.000)

Uitlezen levert niets op

Nieuwe verstuivers/ brandstofpomp en tandempomp lijkt nu iets beter.

Probleem treedt alleen op bij warm weer en koude motor.

Als iemand weet wat het is graag.

emielm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn Passat (2.0 tdi dsg 2006) heeft dezelfde problemen vanaf km stand 40.000 (nu 180.000)

Uitlezen levert niets op

Nieuwe verstuivers/ brandstofpomp en tandempomp lijkt nu iets beter.

Probleem treedt alleen op bij warm weer en koude motor.

Als iemand weet wat het is graag.

emielm

Met het korte snoer van de dealer niet nee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden