Ga naar inhoud
  • 0

Xenon en LED?


KimWullems

Vraag

Beste medeleden.

 

Mijn passat 3c vertoont kuren, Rechter Xenon lamp gaat soms ( ? ) in de bocht uit... en of als ik wat harder rem..

ik heb het gevoel dat er iets los zit, aangezien wanneer ik aan die draden ga frummelen ze het gewoon weer doen, soms gaat dat 1 dag goed en soms maar 1 auto rit.

 

nu wil ik toch die lampen vervangen voor de 6000K zitten momenteel 4300K in en ik ben daar persoonlijk niet erg over te spreken.

 

ook wil ik ledjes gaan plaatsen bij me bochtenverlichting. als ik me niet vergis moet dit H7 zijn? heeft hier iemand daar ervaring mee? betreft de originele XENON lampen van VW bi-xenon.

 

Met vriendelijke groet,

 

Kim Wullems

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Er zijn 2 typen mistlampen, te weten H7 en HB4.

H7 is mij niet bekend voor een 3C. Een H11 echter wel. Ligt aan het bouwjaar vd auto welke erin zit. En nee, ik zou niet weten wanneer de omslag was :(

 

Ik rijd trouwens al een tijdje met 6000K en dat bevalt uitstekend. Vanuit de auto is het gewoon helder wit. Als je vanaf buiten naar de unit kijkt is deze iets blauw maar dat is hetzelfde blauw als bij de moderne OEM Xenon op huidige modellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OEM Xenon is 4300k, dat is wit en een klein beetje richting halogeen. Als ze wat ouder zijn, zijn ze wat minder wit.

 

Xenon lampen van de 3C zijn trouwens D1S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nu 4300 en is idd richting halogeen, vandaar dat ik wil overstappen op 6K.

HB4 is idd mistlampen, maar bij mijn versie heb ik de bochtenverlichting in mijn koplampunit zelf,

 

zie foto : http://www.google.nl/search?q=bi-xenon% ... B500%3B281

 

vandaar mjin vraag, heeft er iemand ervaring met de bochtenverlichting en LED?

 

Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zelf geen origineel xenon maar van pilot in de kleur 5000k en dat is wit. Met licht blauw tintje er in. ( komt mischien door de lens).

Het bochten licht had ik ingesteld op de mistlampen en daarna vervangen voor 12 watt highpower cob leds. Het nadeel van deze led lampen bij mij was dat als ze uit gingen ze niet langzaam dimde maar gingen knipperen tot ze uit waren. Een stroboscoop effect. Dus toen het bochten licht weer uit gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden