Ga naar inhoud
  • 0

Temperatuur loopt op 115gr


Speedyace

Vraag

Als ik met mijn 3b tdi uit 2000 met180pk richting zuidfrankrijk ging, was er niets aan de hand. De temperatuur bleef mooi op 90gr staan.

Maar nu ben ik dit jaar weer richting zuidfrankrijk met mijn nieuwere passat tdi uit 2009 met 170pk (commonrail) en deze loopt dus richting de 115gr met sleurhut er achter. Wat kan dit zijn! Ik heb zelf het vermoeden dat dit te maken heeft met de milieu eisen, dat de radiator kleiner of dunner is en als dus moet klimmen met 1500kg aan de haak. Hij dit niet meer kan koelen. Als ik de dan vervolgens de kachel open zet, loopt de temperatuur terug naar 90gr...

 

Weet iemand hier het antwoord op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Auto heeft bij 140:000 een grote beurt gehad bij de dealer en de koelvloeistof staat gewoon op max.

Nu heeft mij vorige passat tdi uit 2005 met jd behandeling,(180pk) dit probleem ook altijd gehad. Solo hebben beide wagens nergens last van, alleen met caravan. Als je in Frankrijk een klimmetje hebt en het is rond de 30gr,loopt hij aan het einde van de klim omhoog qua temperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto's met af fabriek trekhaak kunnen een andere ventilator en radiateur hebben..

 

In de aftermarketwereld is er ook een Audi met dezelfde thermostaat 050 121 113C die een openingstemp heeft van 82 graden ipv 87

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal na de vakantie wel eens op onderzoek uitgaan.

Maar!, maakt dat nu zoveel uit dat de thermostaat eerder open gaat. Ik mag er van uitgaan dat hij de hele weg met caravan aan de haak, deze toch wel zodanig warm is, dat de thermostaat volop open staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hangt natuurlijk wel een beetje af van hoe hard je rijdt, destijds toen ik met de Allroad met 2500kg erachter vanuit Duitsland met 140kmh naar boven reed werd de olie en het water ook wel warm

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden