Ga naar inhoud
  • 0

Hij houdt er (weer) mee op


BorisvanBorsselen

Vraag

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier. Ik ben Boris mijn vrouw is in het gelukkige bezit van een Passat bezine uit 2008.

Althans gelukkig tot voor kort! We hebben de de Passat nu 2,5 jaar, na vijf jaar probleemloos Golfen.

De Paasat is nog veel beter, ruimer, competenter, comfortabeler. Hellaas blijkt onze auto kuren te hebben.

 

Einde vorig jaar begon het met een waarschuwingslicht van het stuurslot. Uit dit geweldig forum begrijp ik dat die er allemaal vroeg of laat aan moeten geloven. Hij is vervangen bij de dealer.

 

Ongeveer een maand geleden is ie stil gevallen, midden op de snelweg bij 110 km/u. Vrouwlief kon zonder brokken naar de kant. Uiteindelijk kwam de auto bij de dealer terecht. Daar is ie twee dagen ter observatie opgenomen. Na de eerste overnachting deed ie het weer, zomaar. Vervolgens hebben ze er twee dagen naar gekeken en nog wat elektronica vervangen. Echte oorzaak bleef onbekend, geen foutcodes.

Weer een paar weken zorgeloos rijplezier.

 

Woensdag ging het weer mis. Op de handrem gezet en toen viel alles dood. Behalve de alarmblinkers. Garage er weer bij, donderdag deed ie het weer. Zomaar. Ze zijn opnieuw aan het zoeken waardoor dit komt.

 

Ik ben al een beetje googlend op dit forum beland en ben onder de indruk van de posts. Vandaar dat ik dacht: ik gooi deze er maar eens. Hetkend iemand dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Hij heeft het niet over de ACCU maar de ECU (Electronic Control Unit).

 

In het kort, (zodat hij het snapt) het "kastje" dat de motor enz. aanstuurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha, de ECU ipv de accu. Verkeerd gelezen...

 

Het aardige is dat de dealer toch foutmeldingen had. Die hadden allemaal te maken met onderspanning.

Accu is net nieuw, maar kan natturlijk een maandagmorgengevalletje zijn,

Dynamo, zit die erin en gaat die wel eens stuk?

Of heeft iemand nog een ander idee, zou het bijv. Uit kunnen maken dat de airco altijd aan staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zie het verband met dr airco ff niet, maar goed ik ben ook niet zo slim.

Mischien is het handig dat we ff een logje te zien krijgen van de auto.

Of dat je de foutcodes die wel gesignaleerd zijn ff vermeld.

 

Dit om te voorkomen dat er weer 300 loze kreten geuit worden, en jij nog onzekerder over je auto wordt.

Mijn ervaring is, en ja nu geef ik Ff af op de dure dealer dat de niet meest ervaren stage/medewerker mee opgezadeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden