Ga naar inhoud
  • 0

DSG olie


Deltafly

Vraag

Iemand enige ervaring met andere olie dan de originele G052182A2 van VW ?

Ik ga eerstdaags een oliewissel uitvoeren op 120.000km en heb volgende alternatieven gevonden.

- Febi Bilstein 5L Ref: 00600116

- Castrol Transmax Dual http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7067529

 

Ik denk dat het deze laatste gaat worden want ik rij al een aantal jaren met hetzelfde merk voor de motorolie. 10,80 € per liter scheelt net iets meer dan de helft met de originele die hier 22,50 € per liter kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Inderdaad een zeer nette prijs maar ik heb gisteren de filter met de nodige dichtingen al bij de dealer gehaald. Daar heb ik ook 16% korting op de normale prijs maar ik heb niet naar de olie gevraagd. Bedankt voor de tip in elk geval ! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens mij niet, 6l bijvullen komt er ongeveer 1,5l weer uitlopen als de bak op temperatuur is. Dus bij 4.2l wat erin is blijven zitten hoef je je weinig zorgen te maken.

 

Klopt als een bus. Ik heb voor alle zekerheid de opgevangen olie opgemeten en het verhaal is correct. Er is even veel uit gekomen als ik er in heb gestopt. Waarom de meeste dealers en EBay verkopers dan 6L olie willen verkopen is mij een raadsel. Die zesde liter is dus puur verloren moeite want die komt er weer helemaal uit.

 

Als de temperatuur tussen de 35 a 45 graden zit en het pijpje van de overloop is correct gemonteerd kan het niet mis gaan.

Ik heb het pijpje voor alle zekerheid vervangen hoewel het andere niet beschadigd was.

Het zal je maar overkomen dat het breekt en dan geen nieuw ter beschikking hebt... :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Deltafly,

 

Ik heb sinds twee weken een 3.2 met DSG met 110.000 KM op de teller en wil bij de 120.000 ook zelf de olie verversen en filter vervangen.

Heb je wellicht ergens een beschrijving met plaatjes hoe e.e.a. uit te voeren?

En doordat je ervaring hebt ook do's en dont's?

 

Bij voorbaat dank, groeten Ad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier kan je zien hoe één en ander in zijn werk gaat

 

Ik kocht dit artikel om het zaakje bij te vullen http://www.ebay.com/itm/BGS-Tools-Gear- ... 43bf1f62dc

Ik heb 'm wel in Duitsland aangeschaft maar het gaat om dit model. Let op want deze past alleen op de originele VW bussen !

Als je wat perslucht op de bus zet (niet teveel uiteraard) dan gaat het vullen een stuk sneller.

Belangrijk is dat je het overloop pijpje niet beschadigd, ik heb het voor alle zekerheid vervangen. Let vooral op de juiste sleutels die je nodig hebt.

(Dopsleutel 24mm en inbus 8mm)

 

De olie zet uit naargelang de temperatuur dus die moet goed zitten want anders heb je niet de juiste hoeveelheid in de DSG na het vullen.

De temperatuur moet je via VCS of een gelijkaardige tool meten en die dient tussen 35 a 45 graden te zijn. Laat de slang aangesloten tot die temperatuur bereikt is en dan loskoppelen en de overtollige olie opvangen.

 

Bij het vervangen van het filterelement de ruimte onderin goed schoonmaken want daar kan smurrie in zitten.

 

Alles is heel duidelijk uitgelegd in de video maar als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel :-)

 

Intussen 8000km verder na de oliewissel en alles loopt als een zonnetje.

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden