Ga naar inhoud
  • 0

Zwarte keramische rand achterruit is verweerd / gaat eraf


Herb17

Vraag

Hallo,

 

Iedereen kent die zwarte rand wel rondom de autoruit. Hier wordt op gelijmd en is voor de hechting van lijm.

 

Nu viel mij op dat bij mijn achterruit die rand heel lelijk is geworden. Deze is niet meer mooi zwart maar wordt vooral aan de randen helemaal grijs / wit. Het lijkt wel alsof het zwarte eraf gaat... Als ik er met een doekje lang ga is die ook helemaal zwart.

 

Hoe komt dit, en mag dit wel gebeuren? Is er nog iets aan te doen, het is niet echt fraai. Ook daar waar de lijm/kit vermoedelijk zit is er een dunne rand te zien in het zwarte gebied.

 

(update: ruit is in verleden vervangen, geen VW logo aanwezig op ruit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een copy :angel:

Ik heb al heel wat ruiten laten vervangen.

Mijn ervaring is dat de imitatieruiten slechter van kwaliteit zijn.

Ze worden eerder vet en beslaan daardoor meer, zijn niet altijd mooi vlak waardoor de ruit je beeld vervormd & zwarte keramische randen ik heb sterk de indruk dat de imitatieruiten vaak iets onder spanning erin zitten waardoor deze eerder weer kapot gaan enz enz

 

Ik laat als voorruit in ieder geval geen imitatie meer zetten.

Ook al kost een vw originele ruit iets meer.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

UPDATE: Ben vanmiddag even bij Car-Glass geweest en ze hebben er met 2 man na gekeken. Beide waren er vrij duidelijk in. Dit probleem is ontstaan doordat er niet goed voorbehandeld is met 'primer'. Het is geen slechte serie ruiten ofzo en dit gebeurt ook gewoon bij VW ruiten als er niet goed voorbehandeld wordt.

 

Toen in vroeg of dit garantie zou zijn als CarGlass deze ruit had gezet was het antwoordt was, ''ja''. Maar helaas is dit niet door Carglass gedaan en ik denk dat ik niet meer kan achterhalen waar het gebeurt is. Wellicht een garage zelf gedaan en ik heb dan ook sterk me twijfels of die dat onder garantie gaan vervangen. Want de ruit is verder goed en lekt niet. Het is alleen cosmetisch niet mooi.,

 

Ik ga er nog eens over nadenken wat ermee te doen. enige goede oplossing is nieuwe ruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden