Ga naar inhoud
  • 0

Prijzen autogarage


Tapass

Vraag

Ik heb mijn auto vorige week naar een garage gebracht om apk te keuren.

Deze is afgekeurd omdat de linker-ashoes is gescheurd.

De garage wil hier 205 euro voor in rekening brengen.

Is dat niet wat veel? Hij zegt dat ie er een dik 2 uur mee bezig zal zijn.

Daarnaast moet de distributieriem vervangen worden.

Het gaat om een totaalbedrag van 879 euro...

Voor de keuring moest ik een bedrag van 65 euro alvast betalen, want de controle was al uitgevoerd. Iets wat ik nog niet ben tegengekomen. Je rekent pas af als de apk geregeld is. Maar goed, dat zal ws zijn manier van werken zijn.

Ik vind het wat veel voor een ashoes.

In de tussentijd maar een prijsopgave op papier gevraagd.

Het gaat om een passat 1.9 tdi uit 2005.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

wou ik ook zeggen, de mijne zegt zelf als het te specifiek op dat merk of zo is: Wij zullen wel achter het probleem komen en kunnen oplossen, maar wij adviseren dat je beter even daar of daar informeren / repareren.

 

Voorbeeld, versnellingsbak olie verversen, hebben ze niet de juiste software voor (vag com).

is overigens een universeel garage bedrijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf doen, dan weet je tenminste zeker wat er wel en niet gedaan is... Ik wil niet weten hoe vaak garage's opschrijven dat ze iets vervangen of ververst hebben zonder het daadwerkelijk ook te doen (want wat er op zit was nog niet versleten genoeg o.i.d.) en dat ze (vaak terecht) denken dat de eigenaar in kwestie het nie zal merken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het vinden van een goede garage is al een vak op zich.

Dealers hanteren vaak TE hoge prijzen, en ik zie dat ze regelmatig leerlingen inzetten als 'volwaardig' monteur. Wetende dat deze stagiaires bijna gratis aan het werk zijn, maar intussen wel de volle mep facturen naar de klant.

Daarnaast heb ik helaas te vaak meegemaakt dat bepaalde gefactureerde werkzaamheden botweg helemaal niet uitgevoerd zijn.

 

Een bepaalde Mercedes dealer spande hierbij de kroon door alle beurten van mijn vorige auto (toen deze nog in de lease zat) de brandstof filter niet te vervangen. Nadat ik hem had overgenomen, en niet veel later enorm veel problemen kreeg met afslaan tijdens het rijden (levensgevaarlijk zo'n V8 diesel dat ineens simpel stopt met werken) zijn er aardig wat onderzoek uurtjes ingestoken om de oorzaak te achterhalen. Gezien de goede en stipte onderhoud OP PAPIER dacht men zeker in eerste instantie niet aan het brandstof filter. Een kenner wist mij naderhand te vertellen dat er nog doodleuk de fabrieksmontage filter inzat.

Reclameren bij de dealer die hem in onderhoud gehad heeft gaf geen solaas, op de facturen stonden alleen de onderhoudspakketten gefactureerd, dus zonder een daadwerkelijke specificatie wat er precies gedaan was.

Sindsdien voer ik of zelf het onderhoud uit (doe-het-zelf garage) of wil ik er gewoon bij zijn als het gebeurt.

 

Daarnaast ken ik eigenlijk nog maar weinig garages en dealers die een auto nog ECHT repareren, vaak wordt gewoon een heel onderdeel vervangen (zoals bijv. een pomp) zonder het onderdeel daadwerkelijk te repareren (bijv. een rubbertje vernieuwen)

 

Maar ik mag intussen van geluk spreken dat ik zo snel al een goede garage voor mijn Passat gevonden heb, dat ik er 115km voor moet rijden heb ik er zeker voor over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor mij is dat idd ook VAG techniek in Nuenen (is 115km voor mij).

Die hadden zich voor mij al meteen bewezen door een defect in de turbo te repareren, een dealer wilde de gehele turbo vervangen.

Dat was al meteen een besparing van meer dan 1000euro.

En dat is iets wat ik graag ziet in een garage, kennis van zaken om echte reparaties te doen ipv. lukraak vervangen en de klant ervoor laten betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb de distributie snaar hier voor op de stoep vervangen, binnen een uurtje zat er een nieuwe op.

 

 

in een uurtje was dat de niet muitriem in van plaats distributie :?:

 

postma.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden