Ga naar inhoud

Tapass

Members
  • Aantal items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Tapass

Profile Information

  • Plaats
    Zuid Holland

Tapass's Achievements

0

Community reputatie

  1. ik ben zeker geen krent als het om het onderhoud van de auto gaat; laat staan als iets kapot is. Wat ik eigenlijk belangrijker vind is dat ik een soort van vertrouwensband moet hebben met mijn autogarage. Een bekend gezicht, en ook een eerlijk bekend gezicht. Die weet waar die het over heeft. Zoals iemand hier al heeft gezegd, vakkennis in huis. Ook iemand die je auto en de achtergrond van je auto kent. En je ook gewoon een eerlijke prijs kan geven. Ik ben iemand die z'n auto ergens wil achterlaten en dat ik weet dat het verder in goede handen is. Ik wil niet er bij zijn, en ik wil ook niet dat ik op zijn vingers hoef te letten. Dat vind ik ook niet prettig als ik aan het werk ben. Je geeft iemand je vertrouwen en klaar. Wat ik ook wel belangrijk vind is dat een monteur of autogarage soms moet inzien dat wanneer een bepaald onderdeel vervangen moet worden, dat een klant ook kan uitwijken naar iemand anders. Bijvoorbeeld JB. Omdat ze soms ook net iets meer specialisatie hebben en ook nog eens wat goedkoper zijn omdat ze juist die specialisatie hebben. Maar goed, om een lang verhaal natuurlijk ook niet al te kort te houden. Mijn vaste autogaragehouder is boos. Want ik heb mijn vliegwiel bij iemand anders laten vervangen. Sindsdien doet ie vreemd en is alles moeilijk... moeilijk... Normaliter bel je een dag van te voren op en vraag je heb je tijd, en je kon gelijk de volgende dag langskomen. Dat kon ineens niet meer. En elke keer dat ik er kom begon ie te zeuren over dat vliegwiel. Ja dat vliegwiel heb je laten vervangen he? Ja... en dan volgt er een kille stilte. vervolgens gaat meneer z'n map erbij pakken of opent een scherm op zijn computer. Ja, dit gaat je nogal wat kosten. En dan kom je inderdaad uit op dat goedkoop is duurkoop. Niet zozeer omdat je dan een goedkoper onderdeel hebt gekocht die je dan weer op korte termijn moet laat vervangen. Want zeg nou zelf, de vliegwielen van JB kunnen heel lang meegaan. Maar meer omdat er een vertrouwensband is geschaad met je vaste autogarage. Ineens rekent ie torenhoge kosten.
  2. Bedankt voor de reacties! Ik ben inderdaad even wezen rondbellen en heb een garage gevonden in r'dam die het voor 90 euro wil doen. apk gaat de garage regelen zonder kosten mits ik daar ook de distributieriem laat maken. Totaalprijs 590 euro. Toch wel een groot verschil met die 879.
  3. Ook in mijn geval gaat het om de buitenste.
  4. Tapass

    Prijzen autogarage

    Ik heb mijn auto vorige week naar een garage gebracht om apk te keuren. Deze is afgekeurd omdat de linker-ashoes is gescheurd. De garage wil hier 205 euro voor in rekening brengen. Is dat niet wat veel? Hij zegt dat ie er een dik 2 uur mee bezig zal zijn. Daarnaast moet de distributieriem vervangen worden. Het gaat om een totaalbedrag van 879 euro... Voor de keuring moest ik een bedrag van 65 euro alvast betalen, want de controle was al uitgevoerd. Iets wat ik nog niet ben tegengekomen. Je rekent pas af als de apk geregeld is. Maar goed, dat zal ws zijn manier van werken zijn. Ik vind het wat veel voor een ashoes. In de tussentijd maar een prijsopgave op papier gevraagd. Het gaat om een passat 1.9 tdi uit 2005.
  5. helaas, ze konden men bakkie niet uitlezen. dat wordt toch hoogstwaarschijnlijk lochem. maar daar is denk ik geen tijd meer voor
  6. ik heb een afspraak kunnen maken bij JD. dus dat wordt spannend. moet ik nog iets ondernemen/voorbereiden? moet ik een bepaalde chip-attitude aannemen? nou ja, onzin natuurlijk. maar you never know. ik bedoel het eigenlijk anders. moet je ergens op letten tijdens het tunen? want ik heb even op je site gekeken Vdub, en tja, ziet er erg indrukwekkend uit, alleen snap ik niets van je schemaatje betreffende de chip-tuning van je passat. kan natuurlijk aan mij liggen, tuurlijk ligt dat aan mij, maar tja. wat zal ik zeggen. onderaan zie je waarschijnlijk het aantal toeren. maar wat zijn die cijfers aan de linkerkant? oh wacht, de koppel waarschijnlijk? ik zou toch graag daar wat meer inzicht in willen hebben. en zijn die andere kleuren een andere std. chip of iets dergelijks? ik schakel best snel door, is het aan te raden om na het chippen anders te gaan schakelen? wat sportiever zeg maar. dus van het 'nieuwe rijden' afstappen? en ik las hier en daar dingen over dat je de moter wat langer moet opwarmen na de tuning. dank in ieder geval.
  7. dus zo'n op maat-chip is niet echt nodig? toch wel 20 pk meer? 10 euro per pk. scheelt je toch 3 euro. maarja, je kan de 100 pk niet standaard chippen naar 150 pk. dus das al een wassen neus. of een sigaar uit eigen doos.
  8. ah zo. ik snap 'm nou dan gaan we die eens doorstrepen dan. maar van der velden heeft toch ook jd-chips? huh? ben ik nou gek geworden of heeft van der velden zijn website veranderd? ik zou zweren dat ik vanmiddag nog bij zijn prijsopgave van chips kon komen. nu zie ik iets van tuningparts.nl ofzoiets. en ik zie de prijsopgave nergens meer. nee geen garantie meer. ben tweede eigenaar. wel eentje die netjes altijd bij de dealer de beurten liet uitvoeren. en ook netjes alles in onderhoudsboekje gezet enzo. heb wel een tijdje met het idee rondgelopen om iets vlotters te halen omdat ik vorig jaar nogal vaak bijna doodstil in de bergen stond. maarja, door die prijsverlaging van die iets nieuwere passats zou ik hier teveel op afschrijven na 1 jaar. mensen geven blijkbaar liever iets meer uit aan een auto die nieuwere looks heeft dan een pracht-auto als deze passat. aan de andere kant, ik wil 'm ook niet kwijt. heerlijke wagen. alleen iets meer pit dus. daarom heb ik een beetje mijn hoop gevestigd op chiptuning. tja, zo'n dagje uit is leuk, maar ik heb er simpelweg de tijd niet voor. het moet echt hier in de buurt gebeuren. en ik dacht dat zoetermeer wel aardig in de buurt is. dacht ik zo, maar dat zei ik al. dus van der velden? eenmaal, andermaal? die anderen liggen te ver weg man. gaat me niet lukken. denk dat wanneer op maat chippen beter is dan ga ik daar sowieso voor. inderdaad, als je iets doet, doe het dan gelijk goed of ga een andere hobby zoeken. thanks 3V
  9. ik snap het niet. heb ik nu ineens ook een vr6 ofzo?
  10. mijn god, die Van Vugt zit in Lutjegast. wauw. aparte dorpsnamen man. nooit van gehoord. nou ja, ik kom verder ook niet zo heel vaak in het noorden. ja, ik denk dat ik dat maar ga doen Gerben. 30 pk extra, 13 euro per pk. waarschijnlijk verdien ik dat ook nog eens terug omdat het wellicht iets in het brandstofgebruik zal schelen. heey cool he, als dat geen geweldige verkooppraatje is. nu nog even madam met dat gegeven eens overtuigen. ach die weet al helemaal weinig over auto's. schat, het scheelt ons geld. we gaan die 300 euro terugverdienen joh. nou hopelijk dat het werkt dan maar. stel dat je later een op maat chip wilt, ben je dan 200 euro kwijt of moet ie dan opnieuw gechipt worden, dus nieuwe chip plus opmaat prijs? nou ja, aan de andere kant, pijnig je hersenen hier maar niet over. ik ga van der velden eens bellen. bedankt Ger!
  11. bedankt Jan, das toch wel een behoorlijke reis. en ik heb niet zo heel veel tijd meer. die in Benthuizen is toch ook goed? die lui weten toch ook wel wat ze aan het doen zijn? tja, zal vast, daar niet van. ik zie Van Vugt, Van der Velden, vr6specialist, en nu ook jbautoservice. zal er nou echt heel veel verschil zitten in de expertise van deze bedrijven?
  12. nou ja, ik ga er toch behoorlijk wat km's mee maken. en dat in een eh nogal bergachtig gebied. en dat met veel bagage mee. in nederland zal het wellicht inderdaad wat overkill zijn ja. en moet je 'm om de zoveel tijd/km's weer her-chippen? hmm een Corrado VR6. klinkt monsterachtig. nou ja, moet eerlijk toegeven dat het me niet zo heel veel zegt. zoals ik al zei, ik ben verder niet zo'n echt auto-fanaat. kan wel even googlen natuurlijk. oeff inderdaad, geil ding!
  13. dank voor de info Gerben, ik zie dat je 'm voor 200 euro extra wat meer gefinetuned krijgt. ik hou wel van een snelle koppel. vorig jaar leek ie inderdaad behoorlijk dood te gaan in de bergen van zuid frankrijk. meer dan 130 pk valt er waarschijnlijk niet uit te persen denk ik? nou ja, zat waarschijnlijk. het is nou ook weer niet zo dat ik al men hebben en houwen erin ga proppen. wat raad jij aan? de wat duurdere op maat chip nemen van JD?
  14. dank Gerben voor je snelle respons. ik zie het ja, alleen heb ik een grijze. heerlijke auto. hoeveel pk heb je nu? 120? ik zie dat jij de sport-'line' hebt. kun je wat meer zeggen over je gebruikerservaring toe nu toe? ik bedoel, eh, merk je er veel van? waarschijnlijk wel. sorry als ik een domme vraag stel.
  15. hallo allemaal, ik ben hier nieuw. ruim een jaar trotse eigenaar van een passat station. auto verkeert verder in perfecte staat. nu wil ik er binnenkort mee op vakantie, en gezien ik nogal wat mee ga sjouwen dacht ik misschien iets met het chippen van de motor te gaan doen. alhoewel ik niet echt een groot auto-techneut ben, ben ik dus op zoek naar wat meer info betreffende het chippen. klinkt waarschijnlijk heel n00b-achtig dit, maar ja, het is niet anders iemand die positieve ervaringen heeft bij een zaak in en om R'dam? de auto heeft plusminus 126.000 km's gereden. bj 2005. bij voorbaat dank. groet
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden