Ga naar inhoud
  • 0

PDC Inbouw met trekhaak


jm92

Vraag

Hallo Forumleden,

 

ik heb een vraag betreft Park Distance Control

mijn auto is nog niet uitgerust met deze optie en kwam dit tegen bij 1 van de forumleden.

omdat ik het zicht ook slecht vind als je achteruit rijd vond dit wel een mooie optie om in te bouwen,

ook ziet het er dan meteen weer ff luxer uit :wink:

 

het betreft deze set.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/852475/Parkeersysteem-Advance?queryFromSuggest=true

alleen er is 1 maar, er staat bij dat dit niet werkt wanneer er een trekhaak is gemonteerd.

Dit is bij mij wel het geval en mijn vraag is dus nu waarom zou dit niet werken met trekhaak,

of zijn er opties zodat je wel met trekhaak en PDC kan rijden.

 

Alvast Dank

 

MVG Jordy

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik kan maar twee redenen bedenken eigenlijk; of die sensoren zien de trekhaak, waardoor ze direct beginnen te piepen als je de auto in de achteruit zet. (Hetgeen je prima op kunt lossen volgens mij door de middelste sensoren iets verder uit elkaar te plaatsen) Of de sensoren houden bij het berekenen van de overgebleven afstand geen rekening met het feit dat er nog een trekhaak tussen zit, dat is toch altijd weer een cm of 10 extra.. (Hetgeen prima is op te lossen door daar rekening mee te houden..)

 

Ik vind de passat trouwens best overzichtelijk bij het achteruit rijden! Mooi groot achterraam, en een rechte achterkant. Dat doen veel modernere auto's heel anders...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou niet weten waarom het niet werkt met een trekhaak?

Af fabriek werkt het ook maar worden ze uitgeschakeld zo gauw je de stekker van de aanhanger in de stekkerdoos steekt.

Als je de bumper demonteert zie normaal gesproken de plaats waar de sensors geplaatst moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zou niet weten waarom het niet werkt met een trekhaak?

Af fabriek werkt het ook maar worden ze uitgeschakeld zo gauw je de stekker van de aanhanger in de stekkerdoos steekt.

Als je de bumper demonteert zie normaal gesproken de plaats waar de sensors geplaatst moeten worden.

 

oh ja, je kunt ook nog hebben dat auto continu piept als je met aanhanger achteruit rijdt.. Nou ja, die hele enkele keer dat me dat overkomt zou ik daar best mee kunnen leven..

 

Off topic:

@jaap; aan je plaatje te zien heb jij je auto gekocht in nieuw weerdinge!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of koop je Onzichtbare parkeersensoren zonder gaten te boren :mrgreen: en ook geen probleem met trekhaak

 

ik heb zelf zo setje op mijn passsat 3B en bij mijn werkt top met of zonder trekhaak.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Of koop je Onzichtbare parkeersensoren zonder gaten te boren :mrgreen: en ook geen probleem met trekhaak

 

ik heb zelf zo setje op mijn passsat 3B en bij mijn werkt top met of zonder trekhaak.

 

Gr Fai

dat opzich geen verkeerd idee

als dat goed werkt zou je me binnenkort ff wat informatie geven over die sensoren en hoe in te bouwen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat Fai heeft is een strip aan de achterbumper stang. Op zich de meest ideale oplossing. Je hoeft geen PDC lip te halen (variant +/- €100,-- bij dealert)

of een PDC bumperlijst (sedan).

Ik heb op mijn Variant een setje van de Action erin zitten en nog een achteruitrijcamera (en dan nog schade rijden :bash::bash::bash: ) met de PDC onderlip. Staat zeer strak en trekhaak heb je geen last van. Als je iig niet tot het laatste streepje doorrijdt. Als ik 10cm op scherm heb heb ik in werkelijkheid nog 15 cm of meer. Dus wel ingedekt.

 

Mocht je in willen bouwen met PDC en sensoren erin ben je welkom om dit samen te doen. Ik heb mijn scherm aan de achterstijl gezet zodat ik in de achteruitkijk spiegel kan zien aan welke kant het obstakel is(wel spiegelbeeld aansluiten)

Met oem stekkertjes de boel in je achterlicht unit klikken en klaar (variant)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij zit er originele pdc in, met een after market afneembare (Westfalia) trekhaak er op. Deze schakelt de pdc niet uit tijdens achteruit rijden. Nu rij ik zelden met een aanhanger dus is niet zo storend.

 

Maar het is dus niet zo dat de pdc uitgeschakeld wordt, bij de 3BG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

In mijn vorige Passat uit 1994 heb ook ook eens een setje van Action ingebouwd.

Kostte toen iets van € 20,00 geloof ik.

Werkte prima zonder problemen met de (vaste) trekhaak.

In mijn huidge Passat 3.2 4M uit 2007 is het standaard ingebouwd.

Werkt ook met de naderhand ingebouwde trekhaak van Bosal zonder problemen.

Wel op de juiste manier met VCDS gecodeerd.

Groetjes,

Dave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oke er zijn dus meerdere mensen die het wel hebben met trekhaak.

zal binnenkort is kijken naar de trekhaak hoe die gemonteerd zit en dan eventueel als hij wel storing zou geven dat ik hem dan kan demonteren.

Barry dat aanbod zal ik in men achterhoofd houden en als het dan wel zo ver is laat ik het wel weten

 

in ieder geval bedankt voor de suggesties/info en andere dergelijke zaken

 

MVG Jordy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden