Ga naar inhoud
  • 0

*OPGELOST*geen audio geluid meer


steef32

Vraag

Hoi wie weet raad

 

Vorige week kwam er ineens geen geluid meer uit de boxen van de passat variant 3c 2006 2.0 fsi

Ik heb een rcd 500 radio met 6 cd wisselaar

Vanuit de fabriek zit er een versterker in 3C0035456.

 

Ik dacht zelf dat er een zekering kapot was maar na een tijdje gereden te hebben kwam er ineens geluid alsof er niks aan de hand was.

Nu merkte ik bij koude start dat ie een beetje moeite heeft zodra er een beetje meer geluid komt.

Zodra ie warm is heeft ie geen problemen meer.

Nu vandaag na 2 dagen stil te hebben gestaan weer geen geluid.

We rijden veel kleine stukjes.

Ik heb de radio al los gehad om te kijken of alles goed zit.

Dit was wel het geval.

Ik heb de radio al uitgelezen en geen foutmelding.

 

Nu kunnen het dus 2 dingen zijn.

De versterker is defect of de radio.

Is het gemakkelijk om de versterker niet meet te laten doen zodat we kunnen uitsluiten wat nu het probleem is.

Zijn er bedrijven die eventueel radio of versteker kunnen testen of repareren.

 

Bedankt alvast voor meedenken

 

grtn Stefamo

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Laten testen of repareren kon wel eens lastig worden. Makkelijkt is even de amp wisselen bij iemand die hem vervangen heeft voor een dynaudio amp, en de vw-soundsystem-amp nog heeft liggen. Of begin anders even met de stekkers van de amp los te halen, en weer vast te zetten.

 

I heb ook 2-3 jaar geleden in de winter wat probleempjes met mijn dynaudio amp gehad, kanalen vielen uit, maar dat is vanzelf weggegaan en nooit meer teruggekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

past een dynaudio 1 op 1 op de plek van de oude versteker of moet er dan wat aangepast worden?

Om de versteker niet mee te laten doen is het dan een kwestie van stekkers achter de radio er tussen uit of is het ingewikkelder?

Ik heb de stekkers van de versterker al los genomen en ingespoten met contact spray maar gafgeen resultaat.

Wat is meest logische waar probleem in zit? ik denk zelf versterker

 

zal de versterler eruit halen en een aantal dagen binnen leggen en kijken of het helpt.

De mat op de vloer is wel erg vochtig door de sneeuw en de versterker ligt aardig dicht op de vloer dus ik verdenk de versterker

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

past een dynaudio 1 op 1 op de plek van de oude versteker of moet er dan wat aangepast worden?

Om de versteker niet mee te laten doen is het dan een kwestie van stekkers achter de radio er tussen uit of is het ingewikkelder?

Ik heb de stekkers van de versterker al los genomen en ingespoten met contact spray maar gafgeen resultaat.

Wat is meest logische waar probleem in zit? ik denk zelf versterker

 

zal de versterler eruit halen en een aantal dagen binnen leggen en kijken of het helpt.

De mat op de vloer is wel erg vochtig door de sneeuw en de versterker ligt aardig dicht op de vloer dus ik verdenk de versterker

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De kabelboom in de auto is voor het VW-soundsystem (die jij hebt) en Dynaudio exact hetzelfde. In principe zou volgens mij een dynaudio amp moeten passen.

Wel worden er voor het dynadio veel krachtigere luidsprekers met een andere impedantie gebruikt, dus of je huidige luidsprekers dat waarderen is een tweede.

 

Maar zoals Willem al aangeeft wordt jouw amp volop verkocht, en is heel wat goedkoper dan de dynaudio amp. Het upgraden van een VW-soundsystem naar Dynaudio is redelijk populair omdat dit redelijk eenvoudig uit te voeren is. ALLEEN de amp en de speakers hoeven vervangen te worden, de bedrading in de auto blijft onaangeroerd, misschien alleen een iets zwaardere zekering (30A) plaatsen.

 

Dus als je er al eens over dacht om deze mod uit te voeren is dit wel het moment, nadeel is dat het geen goedkope mod is. Wel een mod die veel bang for the buck geeft. De gebruikte Dynaudio chassis en de amp zijn hoogwaardige componenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kabels van VW sopund en Dynaudio zijn verschillend... Stekker is anders (VW sound in één stuk, Dynaudio heeft 2 stekkers), VW sound heeft geen aparte tweeters achter, Dynaudio wel.

 

Maar met VCDS kan je toch gewoon de fouten uitlezen? Dat is toch véél makkelijker dan de boel uit te bouwen...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kabels van VW sound en Dynaudio zijn verschillend... Stekker is anders (VW sound in één stuk, Dynaudio heeft 2 stekkers), VW sound heeft geen aparte tweeters achter, Dynaudio wel.

Dat is pas bij latere modellen, misschien wel pas bij de 3AA. (bij de 3AA is het VW soundsystem een stuk goedkoper (€ 300)dan bij de 3C (€ 600)) Bij eerdere jaren is het toch echt uitwisselbaar. Minstens 1 forumlid, en misschien wel meer, hebben de upgrade uitgevoerd.

 

Maar met VCDS kan je toch gewoon de fouten uitlezen? Dat is toch véél makkelijker dan de boel uit te bouwen...

Dit is natuurlijk het beste advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste allemaal

 

Ik heb de auto even uitgelezen en kom de fout code 00463 tegen

Regelmodule voor Digital Sound Pakket (J525) Geen signaal / Geen communicatie

 

Wat houd dit nu versteker defect?

of moet ik het gaan zoeken in de bedrading

 

Bedankt voor meedenken

 

grtn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi allemaal.

 

Gisteren ben ik naar bm-onderdelen geweest.

Die hadden een versterker liggen.

De nieuwe geplaatst en helaas geen resultaat.

Toen zijn ze storing gaan zoeken.

Blijkt dat de voeding instort.

Er gaat netjes 12 volt weg en er komt maar 6 volt aan.

De massa is wel inorde

Zij hadden voor mij uitgezocht welke per nrs spanning moeten hebben.(3 stuks)

Deze komen allemaal vanuit de zekering box bij de motorruimte en op dezelfde zekering 30A.(Sb 18)

Ben zelf elektricien dus morgen ga ik kijken of ik wat vreemds kan vinden en en anders leg ik een nieuwe kabel en zeker deze weer netjes af.

Als het dan weer mooi weer is zal ik kijken of ik het weer origineel kan krijgen want dast is wel het mooiste.

 

Ik zag dat de kabel onder de stoelmatten doorloopt en deze zijn goed nat geweest door de sneeuw.

 

Super service gehad.

 

Grtn Stefano

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stefano,

 

Er zit kort bij de versterker een kabellas, met een 'geknepen' verbinding... als die slecht kontakt geeft is dat genoeg om dat spanningsverlies te hebben. Losknippen en solderen lijkt me de beste oplossing dan.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je een nieuwe pluskabel wil leggen, kan dat evt ook vanaf het zekeringpaneel aan de zijkant van het dashboard. Daar heb ik zelf de plus vandaan gehaald, dan hoef je niet naar de motorruimte. Met het juiste stekkertje eraan steek je hem zo van achteren in de zekeringhouder naast een vrije plaats waar 12V continu op staat.

 

Anders kan je hier wat ideeen op doen. Gaat wel over Dynaudio, maar lijkt sterk op wat er bij jou in zit.

http://www.big-partycentral.de/Bilder/D ... _Build.pdf

 

Kijk anders even hier mbt de vraag waar je constante 12V vandaan kan halen:

viewtopic.php?f=111&t=25364

 

of hier, daar kan je de 12V kabel zien die ik zelf gemaakt heb:

viewtopic.php?f=103&t=24767&start=15#p195029

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Allemaal.

 

Gisteravond even bezif geweest met de auto.

Heb de radio weer werkend.

Heb 3 nieuwe kabels getrokken 1 van 1 mm2 en nog 1 van 1 mm2 en 1 van 2,5mm2.

Deze heb ik op de oude voeding aangesloten net onder de radio (daar zit de kabel en daar heb ik nu de nieuwe las gemaakt.

De kabels netjes ingetapt en naar de versteker gebracht en op de juiste draden aangesloten.

Was wel een hele klus maar dan is het wel weer orgineel.

Zag dat het onder de vloerbedekking vochtig was.

Wat me ook opviel dat er al is aan geknutseld was er zat allemaal schilders tape omheen vandaar de keuze nieuwe draden daar kan ik ook ten alle tijden bij, hoef daarvoor maar 1 kap naast gaspedaal los te halen.

Ik ben weer super blij dat het weer werkt.

 

Iedereen super bedankt voor alle adviesen en of tips

 

Vriendelijke groet Stefano

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden