Ga naar inhoud
  • 0

Bij warme motor storrert mijn Passat B5.5.


Wingman5

Vraag

Hallo mensen. Heb al veel fora en topics bekeken, maar nergens een goed bevredigend antwoord kunnen krijgen.

 

Ik heb nu 1,5 jaar een Passat B5.5 uit 2001 en zit met een toenemend probleem.

Een half jaartje na aanschaf had ik heel af en toe een hikje stottertje als ik op de snelweg reed als de motot warm was (meestal na een 20km rijden) heel kort, 2 , of 3 keer alsof hij een verbranding miste.

Dit gedrag is over het laatste jaar behoorlijk toe genomen. Altijd als hij warm is, na zo'n 10 tot 20 km rijden, maar dan soms wel 10 minuten constand achter elkaar door. Zelfs zo erg dan de ESP in storing gaat en zichzelf uitschakeld (dan houdt het stotteren NIET op).

 

Nu heb ik diverse berichten gelezen van ook andere type's en zelfs merken auto's dat die te maken KAN hebben met de injectoren. maar 4 van die dingen aanschaffen en er achter komen dat dit NIET de oplossing is vind ik een beetje sonde. Vandaar dat ik nog even een second opinion wil hierover.

 

Het zijn overigens de orginele injectoren (aldus een maat van me) en er is ruim 240.000 km mee gereden.

 

Hoop dat iemand een heldere tip/test/antwoord heeft zodat ik verder kan.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Soortgelijk probleem gehad (stotteren/inhouden, ESP lampje aan, ook had ik vermogensverlies).

Als je je auto laat uitlezen kan hij zoiets melden dat er een cilinder met overslag is.

 

Ik ben meteen naar de dealer gereden (op achteraf dus 3 cilinders).

Was de kabelboom in de cilinderkop. Kosten kabeltje is 70 euro.

UItbouwen/inbouw uurtje werk voor dealer (100 euro).

Ik was dus 280 euro kwijt omdat ze ook nog een uur diagnosetijd nodig hadden (voelde ik me achteraf wat minder bij, maar goed, moest volgende dag naar Oostenrijk met de wagen).

 

De dealer had me eerst nog bang gemaakt dat het de pompverstuiver kon zijn (600 euro per stuk?) of

dat de pompverstuiver los was getrilt uit de cylinderkop (dat wordt iets met drie nullen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier en hier dus interessante draadjes van dit forum.

 

Beschrijving van werkzaamheden (bron):

 

DEMONTEREN:

 

- Motorbeplating bovenop verwijderen met drie moertjes M6

 

- Kunstof aanzuigbuis aan beide zijde losgemaakt bij slangenklemmen, alsook boutje M6, en sensorstekkers, en alle kleine leidingkjes die vast geklemd zitten op de aanzuigbuis.

Zodoende leg je de buis een beetje opzij, en heb je meer ruimte, om de kabelboom in en uit te plaatsen.

 

- Brandstof leiding losgemaakt op trommel achterkant cilinderkop.

 

- Bovenste deksel Distributieriembeplating losgemaakt met twee klemmetjes.

 

- Kleppendeksel losgemaakt M6 boutjes.

 

- Aansluitstekker kabelboom losgemaakt (bajonetsluiting met lock)

 

- Kabelboom aansluiting op cilinderkop los gemaakt twee boutjes M6

 

- Ik heb alle draadjes naar de pompverstuivers afgeknipt, en de twee metalen beugeltjes van de kabelboom af gesloopt,

hierdoor trek je zo de kabelboom uit de cilinderkop.

 

MONTEREN:

 

- Op de nieuwe kabelboom zitten de stekkertjes van de pompverstuivers vastgeklemt op het kunstofrailtje, lekker laten zitten !

Hierdoor kun je redelijk makkelijk via een bocht de kabelboom een stuk in de cilinder steken.

 

- Dmv een grote schroevendraaier de kabelboom voorzichtig iets oplichten, zodat hij door de rest van de gaten geleid kan worden.

 

- Verder weer alles terug bouwen in omgekeerde volgorde, ik was ongeveer een uur bezig, inclusief twee keer koffie drinken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eureca. !!!

 

Het heeft alle problemen opgelost.

Was idd een leuk klusje om te doen. De oude versplinterde helemaal, was zo bros als maar kan, en met het licht verwarmen (heet water) van de nieuwe ging deze er soepel in.

Had alleen een beetje moeite met 1 boutje van de deksel. Deze zat beetje lastig achter een gekromde inlaat spruitstuk achtig ding.

Met een knik koppeling op een ratel kon ik hem we los draaien, maar er net niet helemaal uit. Dus moest ff wat frutten met de hand.

Daarna lopen als een 8-) Passat 8-)

 

Hier een paar fototjes:

Photo-11-02-13-13-25-12.jpg

Photo-11-02-13-13-36-54.jpg

Photo-11-02-13-13-59-22.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden