Ga naar inhoud
  • 0

Passat niet op bedrijfstemp en rempedaal hard


Glekke

Vraag

Heb sinds gisteren het probleem dat m'n passat niet op 90° watertemp. wil komen.

Heb er net een rit opzitten van 2u en 30min (200km), gemend verkeer, stad en snelweg.

Hier een foto waar die constant blijft hangen. als ik voor een rood licht oid dergelijk sta, daalt ie nog wat.

Iemand een idee aan wat dit kan liggen?

Heb ook al een tijdje last van de rempedaal die soms hard is, vooral bij het achteruit rijden en bergaf bollen. Iets met de vaccumpomp denk ik, heeft dit met elkaar te maken?

 

Specs: Passat 3BG 2003 1.9tdi 130pk

 

IMAG0286Large_zps877ab3e3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit klinkt mij helaas heel vers en bekend.

 

Heb dit net een maand geleden gehad.

Wanneer ik hard remde zwabberde de auto van links naar rechts. Ik dacht dit normaal was vanwege het gewicht wat de passat heeft. (kom van een Ibiza af) vandaar ;-)

 

Mijn verbruik is ong. 5.0L op 100km dit was na het gangbaar maken en vervangen van de blokken dramatisch gestegen naar ong. 9/10L op 100km. De blokken waren vervangen omdat deze gescheurd waren waarschijnlijk door de hitte.

 

Omdat dit natuurlijk niet normaal is ben ik terug gegaan en bleken de klauwen helemaal ingevreten te zijn waaronder ook de cilinder in de klauw zelf. Ook had ik een klotsend geluid in mijn rembekrachtiger. Na dat was geen fijn geluid om te horen. Hier is dus water ingekomen en heb onwijze mazzel gehad dat ik hier achter kwam voor de kou. Nadat de schijven afgedraaid (waren blauw), blokken vervangen, slangen en rembekrachtiger vervangen waren. Was het nog steeds kut. Pedaal was niet hard en zakte iedere keer weg dan 2-3 keer snel trappen werd hij pas hard en eerste keer trapte hij iedere keer naar de bodem. Verschillende keren onlucht om zeker te zijn dat het systeem luchtvrij was, hadden we het probleem nog steeds. Alleen het rare was wanneer je het pedaal intrapte zonder draaide motor was hij wel hard en wanneer je de motor starte werd het net een spons. Na lang zoeken kwamen we uiteindelijk bij de vacuumpomp (tandempomp). Deze uiteindelijk ook maar vervangen en gelukkig was het probleem toen verholpen.

Dit is uiteindelijk lekker in de papieren gelopen en dat zo na 2 maanden (Trotse) eigenaar te zijn van de auto. Leuk cadeautje zo van de vorige eigenaar. Dus ik zou die dingen dan maar eens nakijken

 

Ps. Mijn pedaal was daarvoor ook al 2-3x zomaar uit het niets kneiter hard was ik er nog vergeten bij te zeggen. Dat het verbruik zo hoog was kwam natuurlijk door het aanlopen van de klauwen dus dat is waarschijnlijk bij jouw niet van toepassing de rest vind ik wel erg verdacht

 

 

MVG Jordy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Alleen het rare was wanneer je het pedaal intrapte zonder draaide motor was hij wel hard en wanneer je de motor starte werd het net een spons.

MVG Jordy

Dit is niet raar, dit heeft elke auto met rembekrachtiging. ( treed pas in werking als je hem start, net als je stuurbekrachtiging )

 

Ja ik snap waar je heen wilt maar ik trapte het pedaal meteen zonder enige moeite naar de bodem en dat hoort volgens mij niet zo te zijn. heb dit nu namelijk niet pedaal blijft bij normale druk op het pedaal gewoon staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Alleen het rare was wanneer je het pedaal intrapte zonder draaide motor was hij wel hard en wanneer je de motor starte werd het net een spons.

MVG Jordy

Dit is niet raar, dit heeft elke auto met rembekrachtiging. ( treed pas in werking als je hem start, net als je stuurbekrachtiging )

 

Ja ik snap waar je heen wilt maar ik trapte het pedaal meteen zonder enige moeite naar de bodem en dat hoort volgens mij niet zo te zijn. heb dit nu namelijk niet pedaal blijft bij normale druk op het pedaal gewoon staan

Nee idd, tot de bodem is nooit goed er moet wel druk op zitten.

Fijn dat het is opgelost.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thermostaat vervangen, heerlijk om die wijzer op 90° te zien.

Ook de tandempomp vervangen voor een nieuwe (nadat ik weer bijkwam van de prijs, zelfs met korting), de nieuwere versies zijn ook iets anders.

Daar waar de oude het meestal begeven, de aansluiting die los komt te zitten in de pomp en daar begint te lekken, is nu een geschroefd deel met slangaansluiting. Dus kan nooit meer stukgaan.

We hebben terug volle remdruk, en die pomp vervangen samen met de thermostaat scheelt een hoop in verbruik!

 

Deze is dus opgelost :D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden