Ga naar inhoud
  • 0

normale waarden temperatuur sensor inlaatlucht


Akfoppen

Vraag

gisteren meette ik ook nog een waarden van 35 graden terwijl mijn koelvloeistof temperatuur 97,5graden(90 op dash)was,

 

 

ik vermoed dat de sensor deze koude temperaturen niet lekker verwerkt / langzaam reageert.

 

kan een oorzaak als ouderdom(mischien wel 15 jaar oud) klachten geven

ik heb namelijk geen foutcode van deze sensor.

 

maar wel een terugkomende

 

cooling temp sensor foutcode weet ik niet meer

en

mix adaption 00561

 

allebei intermettent.

 

heb dus gisteren de inlaatlucht temperatuur sensor door gemeten.

maar volgens mijn komt deze niet aan zn waarden

moest tegen de 5tot 6k ohm zijn en meette 4khm

 

mijn vraag.

 

wat zijn de temperaturen bij de omstandigheden zoals nu.(na een nacht lang stil gestaan te hebben)

als de kvs sensor aangeeft dat de vloeistof 0 graden is.

en buiten temperatuur is -4 (onder nul dus)

wat is dan een reeele temperatuur van de sensor die in de inlaatspruitstuk zit(inlaatlucht temperatuur sensor)

de mijne gaf 5graden aan.

(en hier ligt dus het probleem de weerdstand kan niet lager gaan ofzo?? en dus foute informatie(maar geen foutcode)

 

maar wat moet die 3 dan aan geven bij volledig warme motor en evt. met rijwind testen dmv rijdend uitlezen,

 

gisteren heb ik dat ook op gemeten,

 

zoals ik al hierboven vermeld heb,

 

motor/koelwatersensor 97,5 graden (90 dashboard) bedrijfstemperatuur dus.

buiten temperatuur -3 graden dat klopt ook.

maar dan inlaatlucht temperatuur tussen de 25 graden en 35 graden.

 

moet deze dan ook niet mee gaan? ik dacht ergens gelezen te hebben ongeveer 6 graden onder koelvloeistof tenmperatuur

 

dus in ieder geval boven de 80 graden.

 

 

ik heb nog een bijlage toegevoegd dit was na 5 minuten stationair draaien na een koude nacht

heb dus niet gereden met de auto maar stilstaand uitgelezen.

 

kan iemand hier iets mee?

 

ik heb namelijk het idee dat de oorzaak van die foutcodes en Toch vind ik een hoog verbruik

lichtje bokken op hoge snelheden/toeren

 

het rare is dus dat die inlaat temperatuur sensor zelf geen foutcode aan geeft. maar ik heb wel vast een nieuwe besteld 16 euro.

 

mvg rico

 

post-16978-1423828263,6195_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Je moet orginele VAG sensoren plaatsen, met name de koelwater sensor, deze heeft een groene kleur.

 

Onluchten koelwater via de bleeder moet ook, inlaat vd kachelradiator zit thv de accu. De rechter koelwaterslag er zover afschuiven dat het ontluchtingsgaatje zichtbaar wordt. Dan het koelwater reservoir hoog houden (vooraf sensor onderin afkoppeln) en bijvullen totdat koelwater uit bleedergaatje komt. Daarna alles weer terugzetten en klaar.

 

De LPG installatie heeft (wellicht) een eigen tempsensor tbv luchtinlaat, er is maar 1 koelwatersensor.

 

De fueltrims is heel wat anders dan de retard graden per cyl, de fuel trims (2 waardes in procenten) zeggen ook wat over wat er mogelijk fout is. Wat zijn de fueltrims vd ECU, voor jouw AEB is dit waarschijnlijk block 8, anders block 32. Dit block lees je uit met alleen de sleutel op contact, geen draaiende motor. Als je codes reset gaan de trims ook resetten (0%).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb er pas een groene in gezet? maarja wat zegt de kleur over de werking van de kvs sensor

 

wat is volgens jou een originele vag sensor?

 

 

onluchten bleeder ? dus het koelvloeistof tankje los schroeven omhoog houden en dan bij vullen tot er kvs uit het gaatje stroomt?

zit daar een klep in dan?

 

die fueltrims kan ik nu even niet uitlezen.

 

heb net de relais (om de aansturing tbv de injectoren te schakelen) omgesoldeerd( op die plaat zitten er componenten voor 6 cyllinders dus 1 relais en 2 weerstanden extra...)

had eerst de de weerstand al gedaan

maar als de motor zo raar start op 3 cilinders ''blijkt'' want als die zo raar doet trek ik de injector stekker eraf van de 4e cillinder en dan verandert er niks

blijft dus het zelfde.

dan zou er toch een foutcode op moeten treden. als die op 3 cyllinders loopt

zoals cyl4 misfire of iets dergelijks?

 

nou eerst even kijken met de switch van die relais.

denk toch dat het daar aan ligt dat die soms start op 3 cyl en op gas gewoon op 4 cyl draait.

klapperend relais ofzo..

 

dit staat overigens los van de andere klachten ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die bleeder heb ik niet kunnen vinden

 

heb die schutbord slangen los getrokken en nou ben ik een beetje koelvloeistof kwijt .

 

welke rechtse slang bedoel je? als je voor de auto staat rechts?

als ik voor de auto sta zie ik wel een klem aan duiding (daar hoord de klem) en een wit stippeltje. maar die zit dan links..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die bleeder zit in de rechter slang(waarschijnlijk afgedekt door een kunststof ribbelbehuizing) tussen de accu en de rembekrachtiger in.

 

10d5qmu.jpg

Onder de groene kringel om de ruitenwisserbout/arm zie je die geribbelde afdekkap zitten, als je die weghaalt zie je 2 waterslangen zitten naar de kachelradiateur toe, de rechter(vanuit bestuurdersstoel gezien) heeft een wit lijntje en dikke witte stip erop als je hem losmaakt en iets terugtrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb gekeken en de fueltrims zijn learned 0,0 en aangepast ofzo 3,1

 

heb tot dusver nog geen foutcodes en heb toch al 35km gereden. ( weet niet of dit ver genoeg is om de foutcodes te laten terug komen(denk namelijk dat ik er elke keer vanaf ben)/ en of ik toch eerst een keer hogere snelheden 170 of harder moet gaan rijden om alle problemen zoals de temperatuur sensor die daalt en mischien daarom een foutcode genereert uit te sluiten.)

 

ook nadat ik de Iat sensor heb schoon gemaakt ( inderdaad olie mist ) lijkt deze ook beter te werken./ maar krijg morgen toch een nieuwe.

 

na het vervangen van het relaitje heb ik tot dusver nog geen startproblemen. maar dit kan ik pas na een week gaan uitsluiten.

 

met vriendelijk groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb nu even geen tijd om koel vloeistof verhaal te doen. maar ik kan dit dus ook bij koude motor uitvoeren.

 

maar net zoals mijn vorige auto '' laguna 1'' had een automatisch ontluchtings procedure

 

heeft deze passat 1,8 t dat niet dan?

procedure is dus al volgt begrijp ik goed.

 

-expansie tank los schroeven

-bij vullen tot er water uit het gaatje komt bij de kachel slangen naast de accu (slang er net zover afschuiven tot het gaatje kan ontluchten.

terwijl je het expansie tankje omhoog houd..( zonder sensor kabel)

 

dan terug monteren en bijvullen tot ? tussen min en max? (bij koude motor?)

en dan neem ik aan dat je toch nog 2000/rpm moet draaien tot de elektrische fan aangaat (met expansie dop of zonder?)

 

 

p.s ik heb een kleine lekkage (druppels) koelvoeistof aan de kant van het schutbord. bij de olie filter in de buurt

kan het systeem nou geen druk opbouwen?

want mijn vraag is ook staat het koelsysteem van elke NORMAAL werkende motor altijd (flink) onder druk,

en zou er de kans bestaan als de motor warm is en je de expansiedop eraf trekt dat je je eigen zou moeten verbranden omdat er veel druk vrij komt..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja het lijkt wel of deze klemmen er al 15 jaaar op zitten en de slangen zo hard hebben aangeknepen dat die zijn gaan lekken naar verloop van tijd

 

komt goed .

 

vond die olie lekkage erger , gelukkig is die nu voorbij:) hij zuipt lang niet zoveel olie als eerst meer.

 

mischien als ik hem af tap kan ik een stukje van de slange snijden(als het kvs systeem leeg is) en dan terug plaatsen

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden