Ga naar inhoud
  • 0

overstap van 3C0 035 729 F naar 5N0 035 730 B BT


Robl

Vraag

Bellen in de auto met de 3C0 035 729 F (rsap) en de Samsung Galaxy Note gaat altijd prima.

 

Toch de overstap gewaagd naar 5N0 035 730 B (rsap) omdat dit plug-n-play is.

 

Aansluiten stelt niet zoveel voor. Je moet alleen even weten dat je de witte klem op de stekker moet overhalen om te (ont)grendelen.

Na installatie eerst de bedieningshandleiding van de passat gevolgd. Dat werkt niet. Althans ik krijg na "Binnen vijf seconden na elkaar afzonderlijk eerst de info knop en daarna de pechknop" en "Twee maal kort achter elkaar toets ~ => bladzijde 31, afb. 21 in het multifunctiestuurwiel indrukken."geen geluid.

 

Wel zie ik dan in mijn rode MFA dat ik een telefoon kan zoeken. Als ik dat doe vindt hij keurig mijn telefoon. Als ik vervolgens op "Ok" op mijn stuur druk dan krijg ik de melding "mobile phone is not compatible". Zie ook mijn gevonden handleiding (http://www.skoda.co.uk/GBR/Documents/Br ... -guide.pdf).

 

Heb al flink wat gezocht op internet maar kan geen informatie/documentatie van de module vinden.

 

Zie ik iets over het hoofd?

 

De 5N0 035 730 B heeft 1 aansluting extra t.o.v. de oude module. Een ronde stekkeraansluiting. Waar is deze eigenlijk voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Deze is normaal voor de externe antenne die de module gebruikt om als telefoon te fungeren.

Bij mij zit er een aansluiting op de vin op het dak om hiermee te koppelen.

Indien je via RSAP wil wel werken gaat deze antenne aangesloten moeten worden.

kijk ook even in dit topic, hier zijn er ook wat vragen en antwoorden te zien

--> http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=189&t=47643

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Deze is normaal voor de externe antenne die de module gebruikt om als telefoon te fungeren.

Bij mij zit er een aansluiting op de vin op het dak om hiermee te koppelen.

Indien je via RSAP wil wel werken gaat deze antenne aangesloten moeten worden.

kijk ook even in dit topic, hier zijn er ook wat vragen en antwoorden te zien

--> http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=189&t=47643

Ja dat topic had ik al eens gelezen.

 

De 3C0 035 729 F maakte ook gebruik van de antenne maar had geen aansluiting. Zit die nu soms op de houder op het dashboard aangesloten? Vraag mij af wat het handigst is: nieuwe kabel van dak naar module of antennekabel achter dashboard verlengen naar onderkant stoel.................

 

Maar voordat ik dat doe moet ik eerst zeker zijn dat de 5N0 035 730 B met mijn Note wil praten. Anders begin ik er niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank je Bauke.

 

Ja dat had ik ook al gevonden, voor een klein bedrag kun je het kopen. Moet je eerst je telefoon wel even rooten heb ik begrepen.

Baal dr wel van: je koopt een toestel met rSAP, er komt een update (dan denk ik aan heel veel verbeteringen want bij Samsung duurt dat errug lang) ben je rSAP kwijt %$# :angry:

 

Omdat binnen een maand er een update van Samsung wordt verwacht heb ik ze gevraagd of in 4.1.x rSAP zit. Zo nee dan gaat de "5N0 035 730 B" weer in de bingo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee je hoeft je toestel niet te rooten er zit een bug in de note rom zodat het gewoon via de voordeur kan werkt nogtans prima op mijn note...

en wat betreft de update we hebben het wel over samsung dus dat kan nog maanden duren.. spullen zijn mooi maar service is echt balen bij samsung...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

5N0 ... B is evengoed enkel rsap als je vorige module... ik zou er geen nut in zien om te wisselen. De 'D' versie werkt dan weer met alle telefoons, maar enkel met wit display....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5N0 ... B is evengoed enkel rsap als je vorige module... ik zou er geen nut in zien om te wisselen. De 'D' versie werkt dan weer met alle telefoons, maar enkel met wit display....

 

grtz, dre

Ja Dreke maar hij doet het wel met de 3C0 035 729 F.....

 

Heb inmiddels een vermoeden waar dat door komt. Ik gebruik hem met een PairingAdapter en die is geen rSAP maar HFP heb ik ergens gelezen...

Snap je het nog ? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een vraagje aan degenen die al eens zelf een telefoonmodule hebben vervangen.

 

Ik had dus de 729F.

Daarna de 730B geprobeerd. Alleen de 730B heb ik opnieuw gecodeerd.

Nu eerst de 729F er tijdelijk weer in omdat ik nog een antennekabel moet bestellen.

 

Denk dat moet gewoon weer werken.

Nee dus.

Koppelen met VW UHV via de pairing adapter lukt gewoon maar ik hoor mijn gesprekspartner bij het bellen niet op de luidspreker.

Moet ik soms iets opnieuw coderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden