Ga naar inhoud
  • 0

Raar geluid 1.8 20v bij stationair


Raphael

Vraag

Ik heb al een tijd dat als ik start de auto als een diesel klinkt.

Geef even een miniscuul beetje gas en het geluid is weg.

 

Ook bij langer stationair draaien valt het geluid af en toe opeens even een seconde weg en is de motor perfect stil.. tot het geluid weer terugkeert.

 

Gister bij Maurice geweest, kon ook niet 100% plaatsen waar het vandaan kwam. Klonk als een EGR-klep die af en toe wel en af en toe niet werkt... maar er zit geen EGR op mijn blok.

 

Ik kan het niet anders uitleggen dan dat het opeens klinkt als een diesel, veel zwaarder en groffer geluid.

 

Hoop dat iemand een idee heeft van wat dit zou kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
218.000 bijna

 

Ik twijfel er sterk over of het het waard is omdat ik eigenlijk teveel rij voor een benzine.. maar een diesel aanschaffen met lagere km-stand kan ik me niet veroorloven op het moment.

 

yep, maarja wat voor keus heb je? dat is ut um juist. En qua inruil is het al helemaal niet te doen, want wat krijg je tegenwoordig voor je auto nog terug? niet veel denk ik, want ze willen er allemaal (teveel) aan verdienen.

 

anders ff opvragen wat zoiets gaat kosten, dan weet je meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, dat is het probleem nu. Qua inruil zal deze niet al te veel opleveren gezien de leeftijd en km-stand en inderdaad het feit dat zij er ook aan willen verdienen (opzich terecht, al schieten sommigen door).

 

Ga morgen Maurice(numansdorp) sowieso even bellen.

 

Ik moet de afweging uiteindelijk zelf maken op basis van die prijs, complete vering vernieuwen en nieuwe voorruit (zit een dubbele scheur in, gebeurde exact 2 dagen nadat ik een brief kreeg dat eigen risico op ruit omhoog is gegaan van 50 naar 150, altijd fijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden