Ga naar inhoud
  • 0

Scheur in voorruit passat 3BG


Redneck74

Vraag

Allen,

 

Mijn voorruit van mijn Passat 3BG is kapot, en moet vervangen worden.

 

Nu zou ik graag advies willen betreft waar ik de ruit zou moeten laten vervangen

 

Bij de Dealer ( eigen risico is volgens mij 150,- )

 

Carglass, enz enz ( eigen risici is 75,- )

 

Mijn voorruit is wel voorzien van bevestiging/regensensor

 

Ik zie het wel,

 

Gr Emiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij komen de ruiten uit dezelfde fabriek. Heb eens, bij een van mijn vorige auto's, ook ruitbreuk gehad (voorruit) en toen heeft Carglass een nieuwe ruit geplaatst. Het OEM merk was weggeëtst.

 

Ik zou voor de goedkopere optie gaan, tenzij je een ruit hebt met bv. voorruitverwarming. In zo'n geval zou ik eerder kiezen voor de merkdealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bel eerst eens met je verzekering (auto).

Mogelijk dat zij de ruit vergoeden. Afhankelijk van de soort verzekering die je hebt.

Misschien een ruit met verwarming plaatsen :-)

Heb ik vorig jaar wel gedaan en extra kosten voor eigen rekening genomen. Is me tot nu toe dubbel en dwars waard geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Persoonlijk zou ik het niet bij Carglass doen. Ik heb meerdere gevallen gezien van ruiten die door deze beunhazen gemonteerd waren waarbij de lak, de stijlen en de bekleding absoluut niet ontzien was... :roll:

 

Dan is het aan die beunhazen (Carglass) om deze schade ook weer te herstellen.

 

Mijn ruit is toendertijd vervangen door Glasgarage. Geen klachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het is goed mogelijk dat je verzekeraar een bedrijf aanwijst.

Bij mij was dat carglass en hoe ik ook lulde de dealer werd het niet. Ook al was die net zo duur.

 

Bij Vw/Audi/skoda dealer heb ze lijst met verzekeraar die wel en niet vergoed worden

 

vaak met bekende merk verzekeraar is er geen probleem met oem voorruit vervangen bij de dealer.

 

 

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Fai,

Alleen bij de dealer is het eigen risico volgens mij het dubbele ?

 

nou ik hoef toen in Aug 2011 0,00 euro betalen voor oem raam bij de wv dealer

 

 

een vriend die moest 140,00 betalen eigen risico voor oem raam bij de wv dealer meer niet,

en die was bij unigarant verzekerd.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zal morgen ff informeren bij de dealer

 

tip

 

neem je groene verzekeringskaart mee dan kijken hun er naar als het verzekerd is voor je of eigen risico bijdragen :?::?::mrgreen:

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zal morgen ff informeren bij de dealer

 

Nijmegen-Zutphen is goed te doen, ff Autohaas contacteren(zie Banner) en idd meteen verwarmde voorruit bestellen, relais, wat draad en een schakelaar en je hoeft niet meer te krabben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
€150 eigen risico bij de dealer, heb dan wel en originele ruit

 

 

ok, het is toch per verzekering anders :!:

dat is mooi toch zo oem raam voor 150 euro en alles valt in de garantie bij de vw .

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wisten jullie dat volkswagen eigenaar is van carglass

dus de ruiten voor vw komen uit hetzelfde fabriek zowel voor origineel als voor carglass

zijn we pas te weten gekomen toen we een ruit voor dreke wouden laten plaatsen bij carglass , viel dat even tegen zeg :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden