Ga naar inhoud

Size does matter...Superb vs. Passat


Recto

Aanbevolen berichten

Ik dacht dat de Passat 3B types al mega ruim zijn achterin zoniet de ruimste.

 

Echter nu las ik dat de Skoda Superb maar liefst 10 cm. langere achterdeuren heeft dan de Passat dus ook automatisch 10 cm. meer ruimte heeft achterin.

 

Jeminee, zit Michael Jordan nu op de ontwerpafdeling van Skoda? :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

de superb is gebaseerd op de chinese vw passat.

die heeft idd 10cm langere wielbasis (+ deuren + beenruimte). waarom dat is, is mij een raadsel :?: chinezen zijn toch gemiddeld veel kleiner dan europeanen...

 

ik heb zelf vaak zitten denken aan een marketingstrategie waarbij skoda een auto krijgt die gebaseerd is op de 'gewone' passat.

en dat vw dan een soort 'limited edition' of 'executive' versie van de passat zou introduceren met die 10cm extra.

 

de superb is nmm wel een beetje een miskend talent. het is de enige skoda die technisch en qua geluidsisolatie ook 100% identiek is aan het vw zustermodel. :) dus echt een geval van meer auto voor minder geld.

 

(de andere skoda-modellen missen vaak wat opties en vooral geluidsisolatie... om de lagere prijs te rechtvaardigen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de superb is gebaseerd op de chinese vw passat.

die heeft idd 10cm langere wielbasis (+ deuren + beenruimte). waarom dat is, is mij een raadsel :?: chinezen zijn toch gemiddeld veel kleiner dan europeanen...

 

Ik denk dat dit te maken heeft met dat VW Shanghai Motor Corp. door de staat betaald wordt om Passat's te leveren aan de taxi wereld, dan is elke cm beenruimte meegenomen. Zo is er ook een langere versie van de Audi A6, terwijl je die hier ook niet kunt krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tweede VW zonder rammeltjes moet ik nog tegenkomen (alleen mijn GTI had geen rammels....). Ik heb behoorlijk wat nieuwe VW's gehad in de afgelopen 6 jaar, maar rammelt het niet, dan zijn er wel lampjes die steeds kapot gaan of weet ik wat.

 

De service is goed, de garantie uitstekend, maar ik vind dat je te vaak naar de garage terug moet.... (en dat is zonde van de tijd)

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden